2019-12-09, 18:08
Medlem
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/d%C3%A4rf%C3%B6r-%C3%A4r-forskningsfartyget-i-byfjorden-1.21351060
..Fartyget deltar dock inte i polisens sökande efter Wilma Andersson.
– Men om fartyget skulle hitta något hör de av sig till oss, säger Sten-Rune Timmersjö, chef för frova brott Fyrbodal.
Citera
2019-12-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Bra om du är säker på din sak. Då var hon 17 år när hon fick barn? Och nu har hon småbarn i 3-årsåldern igen?

Är väl inget konstigt, många kvinnor, speciellt äldre, från Mellanöstern fick barn i den åldern.
Citera
2019-12-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Fast varför helt plötsligt låna kugan, om han redan hade tillgång till en ford focus?

Kan ju ha vilka orsaker som helst ...
Citera
2019-12-09, 18:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Är väl troligt att hon någongång blödit i lägenheten , vad säger det om det nu inte är en stor ansamling med blod dom hittat. Någon droppe här och där är det nog inget större bevisvärde i .

Att det läcker lite är väldigt vanligt . Att det knappt läcker något här är förvånande. Men det finns också en risk att om läckorna är små så kan det betyda att det egentligen inte finns så mycket att läcka ut .

Blodet kan ha hittats på ställen där det inte brukar vara så vanligt, t.ex under en golvlist.
Citera
2019-12-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Klart hon är ledsen om det är hennes barn som var omhändertagna under häktestiden..
Det har du förvisso rätt i. T häktad, resten av barnen omhändertagna... Jävla sits för allihop, jag köper det, absolut.

Sen hade det - rent cyniskt - kunnat löna sig att bryta ned henne, i synnerhet om de "sannolika" misstankarna också hållit för häktning (dvs att hon, åtminstone och högst sannolikt, satt inne på information).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Nä, det är nog inte så enkelt att fastställa MÄNGDEN blod som runnit ner i ett avlopp. Hur ofta får du stopp i avloppet? Hur kan man vara så korkad och tro att man kan veta hur stora mängder som har runnit ner i ett avlopp?

Jag avsåg för min del att även en liten mängd eventuellt kan säga en del (DNA?).
Nej något avlopp har jag inte pratat om.
Har inte ens tänkt på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Kan ju ha vilka orsaker som helst ...
Hej pappa jag behöver låna din Kuga i natt... låter som du sitter och försöker vända blickarna bort från asets asiga pappa
Citera
2019-12-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nja, inte enbart mängd tänker jag mig, det som är intressant är hur blodet hamnade där det hittas, handlar snarare om bilden, stänk, dropp, rinningar, släpspår, samt plats där det hittas, form, storlek med mera, mängd ingår som en del i helhetsbilden.

Hugg någon med kniv några gånger så att det blir stänk i taket när du viftar med kniven, mikroskopiska besudlingar, kanske inte så lätt att förklara med näsblod?

Tio mikroskopiska prickar som visar på stänk under bordsskivan i vardagsrummet, liten mängd, hur kom de dit?

Släpspår från sovrum till badkar, hur förklarar advokaten det?

Olika typer av händelser ger olika typer av besudling och bild.

Hela badkaret kan ha varit besudlat och trots rengöring syns eventuellt spår om till exempel Luminol används, hur förklarar advokaten blodbadet?

BO blod under en golvlist, hur kom det dit?

Det går inte att vara kategorisk, försvaret kan inte förklara allt alla gånger, det bör vara rimligt också.

Tack, precis så tänkte ju jag. Att även en liten mängd kan ha sin betydelse.
Beroende på helhetsbilden.
Citera
2019-12-09, 18:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Jahapp då var det uppenbart att dom ingenting har på pappan och kvinnan.
Det värsta jag vet är sturska åklagare som inte inser att dom inte har såpass för en häktning.
Nu hann jag inte läsa allt, men förmodar att inte ens skäligen misstänkt räckte. Då är det blod i bilen men inte vem som kört och ingenting mer öht ännu. Nej, det ser inte vidare bra ut i en utredning att få nobben i domstol. Chefsåklagaren släppte pappan sist, och det skulle dom gjort nu med helt enkelt.

Jag vill inte göra dig ledsen, men sista ordet är inte nödvändigtvis sagt än. Utredningen är fortfarande i inledningsfasen. Jag tror att ”kumpanerna” fortfarande har skäl att svettas, om dom är inblandade.

Om ett halvår eller så, kanske vi har facit därvidlag.
Citera
2019-12-09, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men initialt så är ju förhandlingen öppen, fram till att TR beslutar om att köra ut obehöriga och regla dörrarna.
Och det skall finnas en mediauppgift på att hennes advokat inledningsvis hade sagt nåt i stil med att nu får vi ta det lugnt och fint med stackars klienten.

(minns ej vilken tidning)

Något domaren verkligen tog till sig. Tydligen.
Bohuslänningen/GP skrev detta.
Citera
2019-12-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Ja och speciellt att jag såg de ligga och driva under bron långsamt.

Något har de på pappan. Jag är inte speciellt förtjust i Uddevallas tingsrätt. Nu vet jag inte vad de har på pappan. Men samma tingsrätt friade Martin Saliba medan Hovrätten dömde honom till livstid.

Man måste väl nästan blanda in pappan eftersom han är pappa till MGM1 ... Och då de haft kontinuerlig kontakt, W kände honom, han lånar ut bil till sonen ...
De måste kolla honom helt enkelt.
Han måste inte vara skyldig ..
Citera
2019-12-09, 18:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då begriper jag fullt ut varför tilliten till den tingsrätten är låg.

Tingsrättens chef har ju tidigare åkt dit för rattfylla, hur är ordningen på torpet egentligen, var domarna nyktra under förhandlingen?

Märkligt att åklagaren missbedömde möjligheten att få de misstänkta häktade, vad kan det bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in