2019-12-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Ja, eftersom de fortfarande är misstänkta kan de använda olaglig...jag menar dold avlyssning t ex.

Då får de viska till varandra under täcket!
Citera
2019-12-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Hon lär ha varit ledsen och upprörd under häktesförhandlingen, enligt media. Jag vidhåller, vet hon något hade två veckor med stränga restriktioner sannolikt gjort susen

Klart hon är ledsen om det är hennes barn som var omhändertagna under häktestiden..
Citera
2019-12-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Då får de viska till varandra under täcket!
Och låta duschen och kranen vara på som i gamla filmer.
Citera
2019-12-09, 17:42
Medlem
Citat:
Så ungefär ... Och även om det säger att han ville låna en bil och de gick med på det,
betyder det ju ingenting. Vilka söner lånar inte pappas bil ...
Kan vara så att de är oskyldiga i lagens mening.
Fast varför helt plötsligt låna kugan, om han redan hade tillgång till en ford focus?
Citera
2019-12-09, 17:43
Medlem
nickomyras avatar
Någon som har lust att uppdatera om vad som har hänt , kommit fram under dagen i stort ?
Citera
2019-12-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Någon som har lust att uppdatera om vad som har hänt , kommit fram under dagen i stort ?
Pappan och sambo/fru/styvmor/mamma (fan vet) är frisläppta då häktning inte medgavs, av häktningsdomaren, på sannolika skäl. Ahmed är fortsatt häktad till den 3 jan. Åklagaren rädd att de som nu är frisläppta skall fly eller förstöra bevis. Det är väl det hela.
Citera
2019-12-09, 17:47
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backrouse
Har du fått något svar från Entreprenören?
Skulle vara intressant att se deras svar.

Men jag gissar att dom ej gör det.

Svaret från Uddevalla energi blev "din fråga om utlämnande av handlingar kring sophämtning avslås då dessa handlingar ej är offentliga"

Jag kontaktade ävem Tanjas kafé via messenger, och komtoinnehavaren har läst men inte svarat.
Citera
2019-12-09, 17:49
Medlem
simme1988s avatar
Mgm2 och MGM 3 släppta men är fortfarande misstänkta för skyddande av brottsling alternativt brott mot griftefriden. Tingsrätten avfärdade häktingsansökan eller vad det heter.

Forskningsfartyg scannar bottnen i vattnet kring uddevalla.
Citera
2019-12-09, 17:49
Medlem
Citat:
OK, inte så enkelt med andra ord.
Nä, det är nog inte så enkelt att fastställa MÄNGDEN blod som runnit ner i ett avlopp. Hur ofta får du stopp i avloppet? Hur kan man vara så korkad och tro att man kan veta hur stora mängder som har runnit ner i ett avlopp?
Citera
2019-12-09, 17:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Ja det klart man kan analysera blodet i sig. Men om det är små mängder så går dom antagligen lätt avfärda av en duktig advokat . Färskheten säger nog inget i det här fallet. Skulle hon bragts om livet i lägenheten på tor så var hon väl där av fri vilja så sent som samma dag, eller iaf så sent som på ons . Tror det är mängden som isåfall blir avgörande . Men just nu är det inte ens bekräftat att det hittats blod .

Nja, inte enbart mängd tänker jag mig, det som är intressant är hur blodet hamnade där det hittas, handlar snarare om bilden, stänk, dropp, rinningar, släpspår, samt plats där det hittas, form, storlek med mera, mängd ingår som en del i helhetsbilden.

Hugg någon med kniv några gånger så att det blir stänk i taket när du viftar med kniven, mikroskopiska besudlingar, kanske inte så lätt att förklara med näsblod?

Tio mikroskopiska prickar som visar på stänk under bordsskivan i vardagsrummet, liten mängd, hur kom de dit?

Släpspår från sovrum till badkar, hur förklarar advokaten det?

Olika typer av händelser ger olika typer av besudling och bild.

Hela badkaret kan ha varit besudlat och trots rengöring syns eventuellt spår om till exempel Luminol används, hur förklarar advokaten blodbadet?

BO blod under en golvlist, hur kom det dit?

Det går inte att vara kategorisk, försvaret kan inte förklara allt alla gånger, det bör vara rimligt också.
Citera
2019-12-09, 17:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Blod efter ett halalslaktat lamm?
Ett halalslaktat 17-årigt människolamm kanske?
Citera
2019-12-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror du har rätt. Mycket märklig rörelse för att inte vara något alls.

Pappan har varit anhållen nu två gånger - blivit släppt två gånger. Det måste ju finnas något på honom. Han har tur som en tokig. Jag kan tänka mig att om dessa två varit svenskar så hade det blivit häktning - frågan är: det kan väl inte vara så illa att man inte vågar häkta dessa med tanke på rasism och liknande? Det vore ju förjävligt.

Ja och speciellt att jag såg de ligga och driva under bron långsamt.

Något har de på pappan. Jag är inte speciellt förtjust i Uddevallas tingsrätt. Nu vet jag inte vad de har på pappan. Men samma tingsrätt friade Martin Saliba medan Hovrätten dömde honom till livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in