2019-12-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Hon lär ha varit ledsen och upprörd under häktesförhandlingen, enligt media. Jag vidhåller, vet hon något hade två veckor med stränga restriktioner sannolikt gjort susen

En länk till det, tack?
Jag har inte sett uppgiften annat än som ett antagande i tråden här. Förhandlingen var troligtvis inte öppen för media eller någon annan, så jag undrar var uppgiften kommer ifrån. Trådsanning?
Citera
2019-12-09, 17:56
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Pappan och sambo/fru/styvmor/mamma (fan vet) är frisläppta då häktning inte medgavs, av häktningsdomaren, på sannolika skäl. Ahmed är fortsatt häktad till den 3 jan. Åklagaren rädd att de som nu är frisläppta skall fly eller förstöra bevis. Det är väl det hela.

Tack hörru !

Fy fan , hoppas verkligen de hittar något så de kan sätta dit dem !
Citera
2019-12-09, 17:56
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Varför snackas det om en styvmor här?
Den frisläppta är Tishkos biologiska mamma, anledningen till att hon saknar medborgarskap är för att hon och pappan inte kom till Sverige samtidigt.
Hon bodde i ett annat europeiskt land under tiden med sin son!

Ville bara klargöra då jag ser att många utgår från att hon är styvmor.
Bra om du är säker på din sak. Då var hon 17 år när hon fick barn? Och nu har hon småbarn i 3-årsåldern igen?
Citera
2019-12-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Ja och speciellt att jag såg de ligga och driva under bron långsamt.

Något har de på pappan. Jag är inte speciellt förtjust i Uddevallas tingsrätt. Nu vet jag inte vad de har på pappan. Men samma tingsrätt friade Martin Saliba medan Hovrätten dömde honom till livstid.
Då begriper jag fullt ut varför tilliten till den tingsrätten är låg.
Citera
2019-12-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
En länk till det, tack?
Jag har inte sett uppgiften annat än som ett antagande i tråden här. Förhandlingen var troligtvis inte öppen för media eller någon annan, så jag undrar var uppgiften kommer ifrån. Trådsanning?

Jag såg samma artikel! GP tror jag. Detta beskrevs som MGM3s beteende initialt innan den stängdes för allmänheten. Hennes advokat sa att detta var mycket psykiskt påfrestande för henne, och hon beskrevs ”krama om sig själv” med armarna och se mycket illa berörd ut.
Citera
2019-12-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då begriper jag fullt ut varför tilliten till den tingsrätten är låg.

Det är som att de låter nästa instans göra bedömningen för att själva slippa "chansa".
Citera
2019-12-09, 17:59
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ja och speciellt att jag såg de ligga och driva under bron långsamt.

Något har de på pappan. Jag är inte speciellt förtjust i Uddevallas tingsrätt. Nu vet jag inte vad de har på pappan. Men samma tingsrätt friade Martin Saliba medan Hovrätten dömde honom till livstid.
Bör vara samma fartyg jag såg vi Gustafsberg sent i eftermiddag.
Citera
2019-12-09, 18:01
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fly landet kan de säkert inte göra.

OT: (Ett tips till dig i all välmening: Eftersom du inte kan skilja på när det ska vara "de" eller "dem" - skriv i stället "dom", så ser det inte så jävla illa ut.)

De behöver inte fly. De kommer inte dömas
Utan förklaras oskyldiga.
Fortfarande förbannad på tingsrätten
Vilka muppar
Tur det inte är deras familj som drabbats.
Ibland måste man låta polis och åklagare mm få jobba i lugn och ro
Citera
2019-12-09, 18:02
Medlem
Jahapp då var det uppenbart att dom ingenting har på pappan och kvinnan.
Det värsta jag vet är sturska åklagare som inte inser att dom inte har såpass för en häktning.
Nu hann jag inte läsa allt, men förmodar att inte ens skäligen misstänkt räckte. Då är det blod i bilen men inte vem som kört och ingenting mer öht ännu. Nej, det ser inte vidare bra ut i en utredning att få nobben i domstol. Chefsåklagaren släppte pappan sist, och det skulle dom gjort nu med helt enkelt.
Citera
2019-12-09, 18:02
Medlem
Citat:
Det är som att de låter nästa instans göra bedömningen för att själva slippa "chansa".
Lite så. Mycket märkligt att man inte vågar ta besluten själva. Blir en rättsröta som vi inte vill ha.
Citera
2019-12-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
En länk till det, tack?

Men initialt så är ju förhandlingen öppen, fram till att TR beslutar om att köra ut obehöriga och regla dörrarna.
Och det skall finnas en mediauppgift på att hennes advokat inledningsvis hade sagt nåt i stil med att nu får vi ta det lugnt och fint med stackars klienten.

(minns ej vilken tidning)

Något domaren verkligen tog till sig. Tydligen.
Citera
2019-12-09, 18:08
Medlem
Citat:
Som skäl för häktningen anför Westerberg så kallad kollusionsfara. Åklagaren befarar således att det finns en risk att personerna, om de befinner sig på fri fot, riskerar att skada utredningen eller att de försöker fly.
https://www.expressen.se/gt/krim/misstankta-kvinnan-i-wilma-fallet-slapps/

Dom hade minst 10 dagar på sig och efter pappan släpptes från förra anhållandet hade han kunnat röja bevis. Så nej, det ser inte direkt imponerande ut med det särskilda häktningsskälen. Fly tror jag inte heller eftersom det borde dom gjort för längesedan i så fall. Känns märkligt och taffligt
Senast redigerad av Erzebet 2019-12-09 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in