2019-12-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du får vänta.
Vad du inte har förmåga att inse är att det är du som vräker ur dig lite vad som helst lite hipp som happ lite hur du verkar känna för stunden.
Som detta med skyddat boende: du har vid flera tillfällen bestämt påtalat att familjen fått ett skyddat boende. Du har för detta egentligen ingen annan källa än vad någon annan i tråden (utan källa) uppgett.
Men du tycker av någon anledning att det var något som lät bra och då blir det sant för dig.
Och sedan, gång på gång, påtalar du detta ”faktum” i olika sammanhang. Med tvärsäkra formuleringar som indirekt skall få det att låta som att du sitter inne med exklusiv info.
Och uppenbarligen är det flera i tråden som nu uppfattat detta som en sanning.
Bedrägligt. Och inte så vackert.
Det är hen som kommer med påståenden som också förväntas komma med källa. Eller klart och tydligt ange att det är ”teori/spekulation/gissande” osv.
Din omvända retorik blir pinsam: att det är du som har rätten att bara påstå och att andra sedan skall motbevisa. Och finns inga motbevis så har du rätt.

Har de skyddat boende så har de. Jag vet inte. Men har heller inte hävdat något bestämt. Det är det som är skillnaden. Fundera över den.

Ja Remark får skriva vad som helst. Är bara lite kritisk till hur Remark uttrycker sig. Att det inkommit tekniska svar är en sak, att sedan slå fast att utredningen går som tåget (minns nu ej exakt hur R uttryckte sig) och att nya analyssvar kontinuerligt inkommer är en annan sak.

Åklagarens totala magplask idag kan ju kanske också ses som något som talar emot Remarks tvärsäkra linje.

Jag man kan skriva "Enligt media ...så ..."
Citera
2019-12-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Ja det har jag inte påståt något annat . Men har mgm bott där i flera år så har vän Wilma tillbringat extremt mycket tid där, skulle det då vara förvånande med små mängder blod . Hade väl varit mer förvånande om dom inte hittat något blod alls .

Beror väl på var man hittat det och hur färskt det verkar vara, sånt går ju ungefärligt att fastställa.
Citera
2019-12-09, 17:24
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Länk, annars är det bull!
Det stod i diverse medier på nätet, dagstidningarna, omni m.m.
Citera
2019-12-09, 17:28
Medlem
LaScalas avatar
Jaha, de blev släppta.
Det var väl nån i tingsrätten som ansåg att MGM:s familj kommer från en finare sån än Wilma?
De kommer att neka i sten. De lever på att ljuga och lura sig genom livet.
Citera
2019-12-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Beror väl på var man hittat det och hur färskt det verkar vara, sånt går ju ungefärligt att fastställa.

Ja det klart man kan analysera blodet i sig. Men om det är små mängder så går dom antagligen lätt avfärda av en duktig advokat . Färskheten säger nog inget i det här fallet. Skulle hon bragts om livet i lägenheten på tor så var hon väl där av fri vilja så sent som samma dag, eller iaf så sent som på ons . Tror det är mängden som isåfall blir avgörande . Men just nu är det inte ens bekräftat att det hittats blod .
Citera
2019-12-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Enig. Dessutom, med tanke på MGM3s psykiska status hade nog åklagaren med fördel gett dem två veckor på isoleringen... För att grillas lite

Är något fastställt ang mgm3:s psykiska status?
Citera
2019-12-09, 17:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Stämmer.
Undrar varför de inte kunnat bestämma blodets härrörande.

Det är inte riktigt så enkelt. Varken blod eller DNA kan åldersbestämmas, vilket gör att åklagaren har att bevisa att det inte kan ha hamnat där hamnat vid annat tillfälle.

Då får man problem när samtliga inblandade är nära bekanta.
Citera
2019-12-09, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du tror alltså att om någon vill dölja en kropp som maler man ner en människa och serverar kroppen till gäster? Jag vet inte hur en människa smakar men jag tror inte att det smakar som pizzaskinka

Allt verkar möjligt i detta fallet verkar det som. Utragna tänder och tortyr och styckning inte ens i min vildaste fantasi hade man tänkt att det skulle gå så långt. Efter allt som man har hört och läst hade inte blivit förvånad om historien om pizzaugnen . Inte alls!!! Jävla vidriga människor, fyfan. Stackars flicka......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Är något fastställt ang mgm3:s psykiska status?
Hon lär ha varit ledsen och upprörd under häktesförhandlingen, enligt media. Jag vidhåller, vet hon något hade två veckor med stränga restriktioner sannolikt gjort susen
Senast redigerad av Olbars 2019-12-09 kl. 17:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monotyp
Tippar att frisläppandet av MGM2/MGM3 delvis är taktiskt. Undrar bara om det är lagligt för polisen att bevaka dessa?
Ja, eftersom de fortfarande är misstänkta kan de använda olaglig...jag menar dold avlyssning t ex.
Citera
2019-12-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är inte riktigt så enkelt. Varken blod eller DNA kan åldersbestämmas, vilket gör att åklagaren har att bevisa att det inte kan ha hamnat där hamnat vid annat tillfälle.

Då får man problem när samtliga inblandade är nära bekanta.

Ah, har för mig att man kan ta reda på om blod är gammalt eller färskt ...
Men visste inte det du säger.
Tack.
Citera
2019-12-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Ja det klart man kan analysera blodet i sig. Men om det är små mängder så går dom antagligen lätt avfärda av en duktig advokat . Färskheten säger nog inget i det här fallet. Skulle hon bragts om livet i lägenheten på tor så var hon väl där av fri vilja så sent som samma dag, eller iaf så sent som på ons . Tror det är mängden som isåfall blir avgörande . Men just nu är det inte ens bekräftat att det hittats blod .

OK, inte så enkelt med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in