2019-12-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan inte du då, som är mer initierad, motbevisa detta.
Du kan väl ändå inte bara vräka ur dig vad som helst?

Jag väntar.

Du får vänta.
Vad du inte har förmåga att inse är att det är du som vräker ur dig lite vad som helst lite hipp som happ lite hur du verkar känna för stunden.
Som detta med skyddat boende: du har vid flera tillfällen bestämt påtalat att familjen fått ett skyddat boende. Du har för detta egentligen ingen annan källa än vad någon annan i tråden (utan källa) uppgett.
Men du tycker av någon anledning att det var något som lät bra och då blir det sant för dig.
Och sedan, gång på gång, påtalar du detta ”faktum” i olika sammanhang. Med tvärsäkra formuleringar som indirekt skall få det att låta som att du sitter inne med exklusiv info.
Och uppenbarligen är det flera i tråden som nu uppfattat detta som en sanning.
Bedrägligt. Och inte så vackert.
Det är hen som kommer med påståenden som också förväntas komma med källa. Eller klart och tydligt ange att det är ”teori/spekulation/gissande” osv.
Din omvända retorik blir pinsam: att det är du som har rätten att bara påstå och att andra sedan skall motbevisa. Och finns inga motbevis så har du rätt.

Har de skyddat boende så har de. Jag vet inte. Men har heller inte hävdat något bestämt. Det är det som är skillnaden. Fundera över den.

Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men det skrivs ju i media att polisen uppgivit att det inkommit tekniska svar mm.
så Remark får väl skriva det då, som ett sammanfattande konstaterande?

Ja Remark får skriva vad som helst. Är bara lite kritisk till hur Remark uttrycker sig. Att det inkommit tekniska svar är en sak, att sedan slå fast att utredningen går som tåget (minns nu ej exakt hur R uttryckte sig) och att nya analyssvar kontinuerligt inkommer är en annan sak.

Åklagarens totala magplask idag kan ju kanske också ses som något som talar emot Remarks tvärsäkra linje.
Citera
2019-12-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var då? Har du länk? Har enbart sett ngt vad gäller att förstöra bevis.

Här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9LV1J/tva-misstankta-for-inblandning-i-mordet-pa-wilma-slapps
Citera
2019-12-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det behövs bara sannolika skäl vid en häktning så du drar för stora växlar i ditt resonemang. Rätten ger åklagare och polis tid för diverse utredningsåtgärder.

Bortom rimligt tvivel är först senare vid en dom och i detta fall är det 6-8 månader bort skulle jag uppskatta. MGM kommer att sitta häktad till dess.

Nu pratar inte jag om någon häkning!
Ja pratar om vad ”vi” som inte har insyn i utredning verkligen vet , exakt vad pekar på att dom har rätt kille.
Vi vet i stor sett bara att han är häktad , inget annat . Därför frågar jag igen , vad exakt pekar på att rätt person sitter där ?
Nu tror ju jag att dom har rätt kille . Men inte ställe bortom rimlig tvivel av det vi vet . För som sagt , vi utanför utredning vet i stort sett inget än
Citera
2019-12-09, 15:58
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enna84
Har följt denna tråd från start och har funderat över varför flera av er tror att mamman/styvmamman enbart skulle kunna vara delaktig i att städa upp efter allt?

Kvinnorna är kababa att vara mer delaktiga än vad man kan tro.
Exempel: I hedersmordet på Abbas så var det mamman som slängde kokande vatten (eller olja - kommer inte ihåg vilket) över honom i början av tortyren. Sedan gick hon mellan de två lägenheterna för att kolla till den nedsövda dottern (som fanns i ena lghtn) och delta i tortyren av Abbas (som befann sig i lghtn bredvid).

Just sayin'...

Just det har jag försökt påpeka flera gånger. Har läst om hundratals skammord genom åren. I väldigt många fall är mamman/kvinnor ledande och gör inte sällan de grymmaste sakerna. Vad gäller fallet Abbas så hällde hon kokande olja på honom.
Citera
2019-12-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Gp skriver inte någonstans att det är Wilmas blod!

Man borde vid detta laget veta om det är Ws blod eller inte. Om det inte är Ws blod så fanns knappast tillräckligt för häktning. Eller så vet de inte vems blod än, det kanske är därför?
Citera
2019-12-09, 15:59
Medlem
Mitt första inlägg här. Följt tråden (måhända överdrivet) nära, med stort intresse och fruktansvärt obehag. Vad som än är sanningen i denna mardrömshistoria - fy fan.

Hursomhelst finns det ett par saker som talar emot flyktförsök av mgm2 eller mgm3. Dels skulle det se uppenbart suspekt ut, dels skulle de lämna mgm1 "i sticket". Spekulativt talat är det i deras bästa intresse att ligga lågt, helt enkelt. Även om man såklart hoppas de blottar sig radikalt.
Citera
2019-12-09, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Man borde vid detta laget veta om det är Ws blod eller inte. Om det inte är Ws blod så fanns knappast tillräckligt för häktning. Eller så vet de inte vems blod än, det kanske är därför?
Jag förutsätter att det är hennes dna. Annars skulle han ju släppas fri!
Citera
2019-12-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Gp skriver inte någonstans att det är Wilmas blod!

Gp skriver också enligt uppgift , men inget är bekräftat . Kan vara hennes, kan vara någon annans, eller så är uppgiften helt fel och det finns inget blod.

Är så lite som läcker ut från utredningen så jag är nästan imponerad att det inte läcker ut mer . Men bra jobbat får jag säga .

Enligt åklagaren finns en hel låda med saker som väntar på analys , men vad säger att inte 99% av dom sakerna inte ger träff .
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Blod efter ett halalslaktat lamm?
Citera
Medlem
Citat:

Mest troligt!

Om de har hittat blod i bilen så är det mest troligt inte Wilmas. Om det var Wilmas så hade personerna garanterat blivit häktade.
Citera
2019-12-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Satan vad uppretad man blir av att läsa att de släpps fria.
Vad är det för amatörer?!

Kändes som det hela gick åt rätt håll efter beskeden igår om häktningen, men nu känns det som bakslag deluxe.

Bevisningen mot MGM har ju stärkts hela tiden under utredningen, så jag hoppas verkligen de kan sätta dit MGM för något åtminstone.

Det kanske är en vilseledande manöver? Polisen skuggar dem 24/7 med förhoppningen att paret ska leda dem till ett avgörande bevis av ett eller annat slag.
Citera
2019-12-09, 16:04
Medlem
Men fy det kunde jag inte trott, att MGM2 och MGM3 skulle bli frisläppta idag. De kan inte ha haft så starka bevis som jag trott på dem. Tror fortfarande att dem (även kanske flera..) är inblandade i denna sörja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in