2019-12-09, 16:38
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Kan du då dela med dig till oss av allting som talar för att dom har rätt person.
Av det som läckt ut så tycker inte jag det finns något som talar för att dom bortom allt rimlig tvivel har rätt person.

Det råder inga tvivel om att pojkvännen är inblandad på något vis.

Det finns en teori som skulle kunna stämma och det är att pojkvännen ringde fixarfrassekurderna i släkten för att döda Wilma och göra sig av med hennes kropp.

Att pojkvännen är inblandad är i alla fall givet.
Citera
2019-12-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
SKAGERAK ligger just nu stilla. Ganska nära där Pappan jobbade på en bilfirma.
Kopperbergsvägen

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.910/centery:58.348/zoom:17

EDIT: Finns det ingen i närheten som kan fota eller filma så vi kan se vad de (Obs De och inte DEM) sysslar med.

Den ligger nog bara förtöjd i hamn.
Citera
2019-12-09, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag HAR kollat upp. Enl domaren nådde man inte upp till sannolika skäl. Vad vill du ha sagt?
Rätten gör en bedömning utifrån häktningsskälen. Tick all the boxes. Anser rätten att brottet är ringa, alltså inte grovt som åklagaren, räcker straffvärdet för skyddande av brottsling bara till 6 månaders fängelse = inget skäl för häktning (måste vara mer än 2 års fängelse) för att tiden fram till rättegång kan vara längre än 6 månader. Så det har inte så mycket med bevis som med procedur att göra. Så borde det gå till i alla fall. Rätten har säkert frågat åklagaren, nu eller tidigare, hur lång tid utredningen tar innan åtal väcks, och räknar du med eventuella överklaganden kan han sitta häktad i mer än ett år. Utan att vara dömd.
Citera
2019-12-09, 16:40
Medlem
Citat:
Du säger det. Nej. Det är inte rykten. Du får läsa på.

Länk, annars är det bull!
Citera
2019-12-09, 16:40
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Var då? Har du länk? Har enbart sett ngt vad gäller att förstöra bevis.

Det står i häktningsframställan. Kolla kryssen.
Citera
2019-12-09, 16:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tror inte alls de ser det som en trofé. Tror pappan och styvmamman (ifall det är hon som är MGM3) blev svårt chockade när de hörde vad MGM hade gjort. Och sen tänkte de att de var tvungna att hjälpa honom ”städa undan” för att inte dra skam över deras familj. Ironiskt nog kommer det va exakt vad som händer nu och de kommer vara utstötta för resten av deras liv för deras vidriga handlingar. En oskyldig flicka blev mördat, de känner sig nog verkligen inte stolta eller vad du försöker hävda?

Tror ej de var religiösa ens. Pappan hade skilt sig med MGM mamma och har ny fru. Känns inte så ”muslimskt”.

Skulle bli väldigt förvånad om de har släktingar med koppling till IS med tanke på att kurderna har varit några av de största motståndare till IS.

Nej klart det inte är normal svartsjuka om du dödar någon?? Menade att det finns folk inom alla kulturer och etniciteter som har dödat en annan människa till följd av extrem svartsjuka. Tror det är en grav psykisk personlighetsstörning att vara så extrem svartsjuk, och inte något kopplat till etnicitet.

Nej, de kommer inte att vara utstötta. Snarast respekterade.

Vad det gäller fruar: Det känns precis muslimskt. Eftersom man får ha fyra fruar (en del har ännu fler) samtidigt, så är det sannerligen inget ovanligt. Tvärtom.

Nej, det är inte kopplat till etnicitet. Det är kopplat till "heder", "religion och kultur. Och inget av det är något svenskt, eller ens västerländskt drag.

En som bor eller är skriven hos pappan har uppenbart kopplingar till IS/Daesh. Om de då vore den typ av kurder som hatade IS, så är det lika sannolikt att de är oskyldiga, som om jag hade haft Breivik eller Usama bin Laden skriven på min lägenhet. Alltså NOLL procents chans!

Kom in i leken nu. Nu är det 2000-talet. Något om hur detta fungerar borde du ändå veta?
Citera
2019-12-09, 16:42
Medlem
Knepigt läge för åklagaren. Är kroppsdelen huvudet, vilket allt talar för, räcker det kanske inte för att få fram dödsorsak. Då kan det gå som i Linda Chen- och Mats Alm-fallet.

Plus att det nu finns två till misstänkta där bevisen är svaga men som inte kan avfärdas utan vidare. Bekymmersamt.
Citera
2019-12-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det står i häktningsframställan. Kolla kryssen.
Självklart. Men bevisen man framlade under häktningsförhandlingen räckte inte till.
Citera
2019-12-09, 16:44
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/uppgifter-polisens-fynd-i-wilma-utredningen-blodspår-1.21223924
Citera
2019-12-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Antar du följt fallet. Läs igen. Jag tänker inte plocka bland kilometervis med artiklar bara för att du inte tror mig. Kunde inte bry mig mindre.
Citera
2019-12-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Tror ni inte det finns något bakomliggande syfte med dagens häktningsförhandling? Tycker det låter märkligt att begära två personer häktade på sannolika skäl, dessutom är det andra gången de försöker få MGM2 häktad, trots att man ej har tillräckligt med bevisning? Jag menar, de borde ju ha fattat redan innan att begäran skulle avslås, de är ju inga nybörjare på det här.

Jag håller helt med om att åklagaren verkar vara inkompetent. Jag gissar att han försöker få tingsrätten att fatta ovanligt stränga beslut beroende på det mediala trycket. Lite populism från hans sida. Jag vet inte mer än andra men jag resonerar så här om tingsrättens beslut:
1. Brotten de anklagas för är inte särskilt allvarliga i juridisk mening (max fyra år för grovt skyddande av brottsling, lägre för griftefriden). Det skall därför mycket till för att hålla de anklagade häktade under lång tid. Risken finns att häktningstiden blir länge än det troliga straffet.
2. Risken är låg att de flyr med barn o allt. Risken att de skall påverka utredningen om HUVUDBROTTET dvs mordet i sig är låg. Möjligen kan de påverka utredningen avseende sina egna brott men även det är tveksamt. Här måste punkt 1 även vägas in.
3. Åklagaren har inte glasklara bevis för brotten. Han kan ha ganska starka bevis men det räcker ändå inte till för häktning med hänsyn till punkterna ovan. Exempelvis kan de hittat Whilmas blod i faderns bil men jag tror inte ens det räcker här. Det är inte osannolikt att någon annan kört bilen, sonen tex.
Citera
2019-12-09, 16:49
Medlem
Tippar att frisläppandet av MGM2/MGM3 delvis är taktiskt. Undrar bara om det är lagligt för polisen att bevaka dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in