2019-12-09, 16:28
Medlem
Kan det vara så att de inte hunnit anslysera blodet i bilen? Nej, verkar orimligt.

Det måste vara att MGM1 haft möjlighet att använda bilen som gör att det inte blev häktning av MGM2&3.

Eller så ville man häkta dem baserat på något annat...
Citera
2019-12-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Som sagt, kolla upp häktningsskäl. De kan försöka förstöra bevis när polisen har span på de. Polisen har som sagt bilen och gjort husrannsakan. Det enda intressanta för att föra utredningen framåt är att hitta Wilma. De kan också ha häktat dessa två för att se om några fler i bekantskapskretsen kommer fram och gör nåt konstigt. Det lär inte åklagare eller polis erkänna för det är förbjudet i Sverige att locka någon till att begå brott, t ex brott mot griftefriden när de vill flytta kroppen eller gömma den ännu bättre.

Jag tror polisen hittat blodspår i lägenhetens avlopp, men det räcker inte för att bevisa mord eller styckning i lägenheten.
Jag HAR kollat upp. Enl domaren nådde man inte upp till sannolika skäl. Vad vill du ha sagt?
Citera
2019-12-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Men polisen har undertiden getts möjlighet att titta igenom huset (som figurerar som lägenhet ?), och kanske buggat det i hopp om att de skall säga något som kan avslöja mer ?

Bra att du skriver det och påminner dom misstänkte när dom läser här, ifall dom mot förmodan inte skulle tänka på att huset kanske buggats
Citera
2019-12-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Vad säger blod i bostaden? . En bostad där Wilma befunnit sig i kanske 2 år till och från(vet ej hur länge han bott där) . Det intressant är väl mängden . En droppe blod skulle inte vara nått bevis .

Nej.. men nåt borde dem ju ha i och med att de anser det är mordplatsen.
Fast det bevisar ju inte att det är han som dödat henne..
Å andra sidan har han ju haft god tid på sig att städa. Skulle vart ganska klantigt att lämna några större spår i bostaden då kan jag tycka.
Citera
2019-12-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att de inte tar in likhundarna fattar inte jag.

Det har åtminstone varit en av dem där som sökt i vatten (Bäveån). De är inte många. Tror att det finns tre utbildade i Sverige, varav en pensionerats. De kan bara söka kortare stunder, sedan måste de vila. Därför behövs ett tydligt sökområde. Oklart hur mycket de har kunnat delta men nog vore de en tillgång.
Citera
2019-12-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej.. men nåt borde dem ju ha i och med att de anser det är mordplatsen.
Fast det bevisar ju inte att det är han som dödat henne..
Å andra sidan har han ju haft god tid på sig att städa. Skulle vart ganska klantigt att lämna några större spår i bostaden då kan jag tycka.

Mest troliga mordplats då vi inte har någon annan misstänkt mordplats i hela Uddevalla var åklagarens ord . Låter det stensäkert ?
Citera
2019-12-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Men polisen har undertiden getts möjlighet att titta igenom huset (som figurerar som lägenhet ?), och kanske buggat det i hopp om att de skall säga något som kan avslöja mer ?

Jo det är sant. De kanske inte kunde bugga själva hemmet förra gången då MGM3 ännu inte var misstänkt! Men att de gjort det nu
Citera
2019-12-09, 16:34
Medlem
K.Blomkvists avatar
SKAGERAK ligger just nu stilla. Ganska nära där Pappan jobbade på en bilfirma.
Kopperbergsvägen

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.910/centery:58.348/zoom:17

EDIT: Finns det ingen i närheten som kan fota eller filma så vi kan se vad de (Obs De och inte DEM) sysslar med.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2019-12-09 kl. 16:37.
Citera
2019-12-09, 16:36
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du säger det. Nej. Det är inte rykten. Du får läsa på.

Nu kliver jag emellan er här.. Jag har läst sammanfattningen (missade jag blodspåren så blir det skamhörnan direkt) samt följt tråden sporadiskt men +21.000 inlägg är en del även om det finns sökfunktion. Kanske du eller någon annan med koll orkar sig på en uppdaterad sammanfattning, som kunde klistras in i ts? Guldstjärna utlovas.
Citera
2019-12-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
SKAGERAK ligger just nu stilla. Ganska nära där Pappan jobbade på en bilfirma.
Kopperbergsvägen

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.910/centery:58.348/zoom:17

Väldigt intressant. Hoppas de hittar nåt!
Citera
2019-12-09, 16:37
Medlem
Hummm..s avatar
Har inte hunnit läsa tråden sedan senaste häktningsförhandlingen, mycket beroende på att sida efter sida består av rena oväsentligheter..

Att de inte blev häktade beror på att Åklagaren inte nådde ända fram, dvs att det som presenterades inte höll för häktning. That’s it. Ja, det är enbart juristdomaren som avgör.

Jag utgår dock från att Polisen inkl Åklagaren har span på bland annat dessa personer.
Citera
2019-12-09, 16:38
Medlem
mr.demons avatar
Finns det nån som kan länka bild på GM? Tråden är ju ett monster. Går ju inte att hitta nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in