2019-12-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vid en häktningsförhandling är det bara en domare som tar beslut, inga nämndemän.
Tack Panzar, en häktningsdomare vars beslut är enhälligt.
Citera
2019-12-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Spelar ingen roll. Där och då, i samband med nedtrappning av alla andra sök, togs det ett beslut att inte dyka där pga av is. Sedan dess har kanske inte polisen fått ihop dykare för ett nytt sök?

Så informationen är ju ändå intressant även om den är 5 dagar gammal. Kanske de bestämt sig för att istället prova med den typen av högteknologi, i form av större och bättre sonar som finns på detta tyg?

Att de inte tar in likhundarna fattar inte jag.
Citera
2019-12-09, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Enligt GP så finns det blod från W i bilen som ägs av MGM2 och disponeras av MGM3.
Sorry Pisseman, men på GP:s websida står det endast följande:
”Enligt uppgifter till GP har polisen gjort ytterligare fynd under utredningen. I den bostad den häktade mannen bor i ska man ha hittat blodspår.

– Det vill vi inte kommentera. Naturligtvis har vi undersökt lägenheten, den är en central del i utredningen. Men vad vi har hittat i lägenheten det vill jag inte gå in på, säger Jim Westerberg.

Dessutom ska det, kan GP erfara, ha hittats blod i den bil polisen beslagtagit som kan kopplas till två av de frihetsberövade. Inte heller detta vill åklagaren kommentera.”

Polis eller åklagare bekräftar inga blodspår utan detta är endast en uppgift som kommit GP tillhanda. Okänt hur.
Vidare framgår det inte heller huruvida det är Wilmas eventuella blod eller ej.

Länk:
https://www.gp.se/nyheter/västsverige/uppgifter-polisens-fynd-i-wilma-utredningen-blodspår-1.21223924
Citera
2019-12-09, 15:29
Medlem
bozze4evigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
För min del är det svårt att värdera om tjänstemännen är nötter eller ej. Fast till skillnad från mig har ni kanske koll på bevisningen som rådmannen har att ta hänsyn till?

Nej ingen koll men jag tycker det är amatörmässigt att man vill hålla en häktningsförhandling som sedan ej resulterar i häktning.
Man borde ha underlag för sådant.
Citera
2019-12-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Styvmor? står att det är 2 släktingar till MGM man är väl inte släkt med en styvmor? iof om det är en kusin då..eller annat..
Gift med MGM1's far får väl ändå räknas som släkt?
Citera
2019-12-09, 15:32
Medlem
lindblomsgröns avatar
Jag tycker inte de skulle släppts och de skulle tagits in tidigare på förvaring så länge de inte har hittat alla delar av Wilma. Så klart att de försäkrar sig att delarna inte hittas. De kan även leja andra att flytta dessa. De har många många släktingar/vänner som säkert ställer upp.
Citera
2019-12-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Nej ingen koll men jag tycker det är amatörmässigt att man vill hålla en häktningsförhandling som sedan ej resulterar i häktning.
Man borde ha underlag för sådant.
Det är en prövning om bevis håller. Nu gjorde det inte det. Trägen vinner. Han ville ha dom inlåsta för att skydda utredningen, men tyvärr höll rådmannen inte med.
Citera
2019-12-09, 15:37
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Hur länge är farsan kvar i landet tror ni?
Citera
2019-12-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK

Han har redan bokat biljett till långtbortistan .. står på Landvetter inom en timme.
Citera
2019-12-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Man kan hoppas att han fått lämna in passet.
Citera
2019-12-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Jag tycker inte de skulle släppts och de skulle tagits in tidigare på förvaring så länge de inte har hittat alla delar av Wilma. Så klart att de försäkrar sig att delarna inte hittas. De kan även leja andra att flytta dessa. De har många många släktingar/vänner som säkert ställer upp.

Att fortsätta med städning då de är misstänkta är riskabelt. Polisen håller nog ett öga på dem.
Men å andra sidan så är situationen just nu sådan att vi i princip inte vet något alls. Det enda vi vet är att polisen har hittat en kroppsdel och att MGM troligen var svartsjuk. Åklagarna ifrågasätter till och med uppgifterna om blodspår. Så nu verkar allt bara handla om indicier. Det kan i princip ha varit vem som helst som hade ihjäl W.
Citera
2019-12-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att fortsätta med städning då de är misstänkta är riskabelt. Polisen håller nog ett öga på dem.
Men å andra sidan så är situationen just nu sådan att vi i princip inte vet något alls. Det enda vi vet är att polisen har hittat en kroppsdel och att MGM troligen var svartsjuk. Åklagarna ifrågasätter till och med uppgifterna om blodspår. Så nu verkar allt bara handla om indicier. Det kan i princip ha varit vem som helst som hade ihjäl W.
Nja. Ahmed sitter "långhäktad" på goda grunder. Nu handlar det om medhjälpare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in