2019-12-09, 10:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Faderns två yngre söner borde tas bort ifrån honom omedelbart. Hoppas socialen går in, allt annat är bedrövligt. Fadern gjorde sitt val när han hjälpte sin son som mördat en oskyldig kvinna. Han ska INTE ha ansvar för några barn. Nu hjälps vi åt och anmäler till socialen!! Någon borde även kontrollera angående folkbokföringsbrott, bidragsbrott mm. Såna här svin ska sättas dit på det ena eller andra sättet!

Man anmäler bidragsfusk ANONYMT till Försäkringskassan genom att antingen ringa eller maila dem anonym Vill man maila kan enkelt skaffa en en anonym epostadress hos tex Protonmail.com eller
Mail.com.
Båda tjänsterna är gratis och mycket säkra. Särskilt ProtonMail som räknas som världens största säkra e-posttjänst, utvecklad av forskare från CERN och MIT.

”Om du vill anmäla bidragsfusk till Försäkringskassan kan du ringa till oss på 0771-524 524.
När du ringer ska du säga att du vill göra en anmälan om bidragsfusk, du kan välja att vara anonym.
Du kan även mejla oss på kundcenter@forsakringskassan.se.

Man anmäler folkbokföringsbrott ANONYMT via Skatteverkets formulär
”Tipsa om misstänkt fusk. Fyll i nedanstående formulär om du vill lämna tips om misstänkt fusk inom skatt eller folkbokföring. Vi tar hand om alla tips.”
https://www.skatteverket.se/omoss/kontaktaoss/mejla/tipsaommisstanktfusk.4.7afdf8a313d3421e9a9561.html
Citera
2019-12-09, 10:33
Medlem
Hm, om detta är en vanlig genomsnittlig muslim-familj...
Citera
2019-12-09, 10:38
Medlem
Läste just senaste om fallet. Det var exakt som jag misstänkte sedan denna flicka försvann. Pappan hjälpte självfallet till och även andra personer. Jag vet att det är hedersvåld sen att det är känsligt att diskutera om förstår jag inte. Det är ju ingenting okänt. Hoppas alla som bidragit till hennes död får stå till svars bakom bom. Håller hoppet uppe att de inte frias.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Verkar som den mgm3 är En man.
Inte en kvinna.

Bor du under en sten eller?

Allt som läckt ut pekar mot att det kommer att stå ett kvinnligt namn på en av de där häktningsframställningarna.

Jag vet inte vad du håller på med (vägrar ha fel eller har anknytning till de inblandade?) men du framstår som högst oseriös när du gång efter annan postar påståenden som det tar flertalet förfrågningar från dina medpostare att få svar på och inte ens då kan du ange länk utan bara ”Aftonbladet”. 👎🏻
Ens kontos kredibilitet här på flashback är ens posthistorik, och den kommer inte att försvinna eller kunna korrigeras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Hm, om detta är en vanlig genomsnittlig muslim-familj...

Var det inte någon här som skrev att styvmamma kurd jobbade som integrationspedagog, i sådant fall
sitter hon kanske normalt på U-a kommun.
Citera
2019-12-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Allt som läckt ut pekar mot att det kommer att stå ett kvinnligt namn på en av de där häktningsframställningarna.

Jag vet inte vad du håller på med (vägrar ha fel eller har anknytning till de inblandade?) men du framstår som högst oseriös när du gång efter annan postar påståenden som det tar flertalet förfrågningar från dina medpostare att få svar på och inte ens då kan du ange länk utan bara ”Aftonbladet”. 👎🏻
Ens kontos kredibilitet här på flashback är ens posthistorik, och den kommer inte att försvinna eller kunna korrigeras.
Det är uppenbart ett trollkonto, så lägg ingen vikt vid det. Förhoppningsvis blir hen avstängd.
Citera
2019-12-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Var det inte någon här som skrev att styvmamma kurd jobbade som integrationspedagog, i sådant fall
sitter hon kanske normalt på U-a kommun.

Mamman är hemmafru vad jag vet, integrationspedagogen är den andra kvinnan som står skriven där men egentligen inte bor där.
Citera
2019-12-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minilivs
Hon dödades inte i lägenheten som jag förstått det, utan mördades och styckades ute. Resterande kroppsdelar är med största sannolikhet långt borta.

Du känns som en person som faktiskt skulle kunna röra dig i utkanten av personer som känner W.
Därom känner jag mig övertygad.

Vad jag däremot inte känner klaffar är hur W´s tjejkompis skulle kunna fått fram denna informationen?
Att med bestämdhet säga att hon skulle mördats och styckats utomhus är troligen omöjligt att hävda i detta steg av utredningen.
Till och med för personer med mycket stor insyn i arbetet i just detta fall hos polismyndigheten.
Utan fyndplats kan man inte hävda något alls.

Vilken kroppsdel som funnits finns väl en teoretisk möjlighet att hon kan ha fått till sig, om hon stod W´s familj mycket nära.

Jag tror tyvärr att du fått en vinklad historia dig till livs, möjligen med korn av sanning inbäddat.
I små samhällen brukar sådana här saker riva upp en massa känslor, framförallt i de åldersklasser runt offret. När det kommer till såpass relativt unga människor brukar känslorna sitta utanpå kläderna och det färgar eventuell fakta. Det snackas helt enkelt en massa och det blir en viskningslek utav det hela.

Bärigheten i faktan handlar helt om hur nära ursprunget du hamnar.

Om du kan får du hellre redogöra för hur relationen mellan W och MGM såg ut.
Så kanske vi kan spekulera i möjligt motiv istället.
Citera
2019-12-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Häktningsframställningarna:

https://minfil.com/t6uey4Efn0/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_40_pdf
https://minfil.com/Hcu6yaE4n0/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_41_pdf

Tack!

Pappan ska kommit hit 95/96 sägs det men ändå behövs tolk, även mamman/styvmamman behöver tolk men hon är medborgare i Irak så henne skulle utvisas kan man tycka men lär inte ske pga anknytning via barnen.
Citera
2019-12-09, 10:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, Shahw*n Az*z. (*= a,i)

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Häktningsframställningarna:

https://minfil.com/t6uey4Efn0/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_40_pdf
https://minfil.com/Hcu6yaE4n0/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_41_pdf
Citera
2019-12-09, 10:45
Medlem
cidertiders avatar
Frida Boisen skriver i Aftonbladet : Svenska män, sluta slå kvinnorna ni lever med, och hänvisar bl a
till Wilma fallet !! Har hon noll koll ?
Senast redigerad av cidertider 2019-12-09 kl. 10:54.
Citera
2019-12-09, 10:49
Medlem
Citat:

Enligt häktningsframställan ÄR det en kvinna och en man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in