2019-12-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bor du under en sten eller?

Allt som läckt ut pekar mot att det kommer att stå ett kvinnligt namn på en av de där häktningsframställningarna.

Jag vet inte vad du håller på med (vägrar ha fel eller har anknytning till de inblandade?) men du framstår som högst oseriös när du gång efter annan postar påståenden som det tar flertalet förfrågningar från dina medpostare att få svar på och inte ens då kan du ange länk utan bara ”Aftonbladet”. 👎🏻
Ens kontos kredibilitet här på flashback är ens posthistorik, och den kommer inte att försvinna eller kunna korrigeras.

Signaturen har kommit med förvirrande uppgifter i en rad trådar, så förklaringen att vederbörande finner det underhållande att trolla på det sättet är nog den mest smickrande förklaringen.
Citera
2019-12-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Enligt häktningsframställan ÄR det en kvinna och en man.
Tala om det för en viss skribent, troll. Vi alla vet, utom hen. Nu väntar vi på vad häktningsdomaren beslutar
Citera
2019-12-09, 10:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fick häktningsframställan nu. Du är såå rätt på det. Jag kan inte lägga ut den än dock, då jag sitter med mobilen och ingen dator i närheten.

TACK!
DÅ KAN VI SLUTLIGEN KONSTATERA ATT DET ÄR DEN 39-ÅRIGA FRUN Shahwnam Aziz som är begärd häktad - eftersom klippan Picasso2 nu har fätt tag på häktningsframställan. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Och trollet Grand-canyon (posthistorik ) kan nu krypa in under en sten och skämmas 👎🏻
Citera
2019-12-09, 10:54
Medlem
Noterar från de olika häktningsframställandena att förhöret med MGM 3 påbörjades kl 13:05 och att hon därefter blir anhållen kl 16:41. Vad gäller MGM 2 påbörjades förhöret med honom kl 14:00 och han anhålls ganska omgående kl 14:40.

Min känsla är att kvinnan kanske har lättat sitt hjärta något om vad MGM2 gjort.
Senast redigerad av Ledsjo50 2019-12-09 kl. 11:03.
Citera
2019-12-09, 10:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minilivs
Låtsas inte, tänkte bara om jag kan råka illa ut för att berätta saker jag hört som jag enligt min källa som var en nära vän till Wilma bedömer som trovärdig

Men du är ju anonym på flashback...
Citera
2019-12-09, 10:55
Medlem
Häktningsförhandling kl 12.00 resp 13.00 enligt bohuslanningen.se.
Citera
2019-12-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Frida Boisen skriver i Aftonbladet : Svenska män, sluta slå kvinnorna ni lever med, och hänvisar bl a
till Wilma fallet !! Har hon noll koll ?

Då kommer majoriteten av ab läsare tro att det är en etnisk svensk kvinnohatande man, gäller jobba hårt med vinklingen nu då ett antal kvinnor skjutits/mördats på senare tid.
Citera
2019-12-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbananbojare
Du känns som en person som faktiskt skulle kunna röra dig i utkanten av personer som känner W.
Därom känner jag mig övertygad.

Vad jag däremot inte känner klaffar är hur W´s tjejkompis skulle kunna fått fram denna informationen?
Att med bestämdhet säga att hon skulle mördats och styckats utomhus är troligen omöjligt att hävda i detta steg av utredningen.
Till och med för personer med mycket stor insyn i arbetet i just detta fall hos polismyndigheten.
Utan fyndplats kan man inte hävda något alls.

Vilken kroppsdel som funnits finns väl en teoretisk möjlighet att hon kan ha fått till sig, om hon stod W´s familj mycket nära.

Jag tror tyvärr att du fått en vinklad historia dig till livs, möjligen med korn av sanning inbäddat.
I små samhällen brukar sådana här saker riva upp en massa känslor, framförallt i de åldersklasser runt offret. När det kommer till såpass relativt unga människor brukar känslorna sitta utanpå kläderna och det färgar eventuell fakta. Det snackas helt enkelt en massa och det blir en viskningslek utav det hela.

Bärigheten i faktan handlar helt om hur nära ursprunget du hamnar.

Om du kan får du hellre redogöra för hur relationen mellan W och MGM såg ut.
Så kanske vi kan spekulera i möjligt motiv istället.

Tjejkompisen till Wilma är en vän som sedan en tid tillbaka bor i Uddevalla. Ska se om jag på något snyggt sätt kan få fram något mer. När vi träffades var aldrig min intention att få fram någonting utan det togs bara upp.
Citera
2019-12-09, 11:00
Medlem
För att undvika oklarheter: Det är alltså MGM pappa och hans fru som häktningsframställan gäller. Sen om han har fler fruar vet jag inget om, men denna är han gift med enligt Ratsit.
Citera
2019-12-09, 11:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minilivs
Okej, huvudet är kroppsdelen som hittats, spår av tortyr/misshandel finns på huvudet (utdragna tänder)

Tishak blev speciellt upprörd en kort tid innan mordet för någon kille Wilma hade en uppgift med i skolan. Även hört att han sålt droger.

Mamman vet/visste om mordet, vad jag förstått är hon dock inte inblandad mer än så.

Styckad utomhus.

Bilen är pappans

Detta är då vad jag har hört.

Intressant - men att mamman, om du menar styvmamman, bara vetat om det gör inte att hon blir häktad på sannolika skäl för för skyddande av brottsling, grovt brott.
Och det rimmar väldigt illa med brott mot griftefriden.

Huvudet och tandutdragning (i syfte att försvåra identifiering?) får en ju att må illa.
Isåfall är han ett riktigt vidrigt slaktarsvin.
Ska bli intressant, dock troligen skrämmande, att se vad som hand kommer fram
Citera
2019-12-09, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men du är ju anonym på flashback...
Och du kan även skicka pm till nån annan som skriver det du vet!
Citera
2019-12-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fick häktningsframställan nu. Du är såå rätt på det. Jag kan inte lägga ut den än dock, då jag sitter med mobilen och ingen dator i närheten.
Men det framkommer inte om det är GM:s biologiska mamma eller pappans nya/andra fru? Vet någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in