2019-12-09, 11:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ja, enskilda händelser har inte gett lyft i opinionen tidigare (Ikeamorden, Akilov... ingenting) men just denna blev droppen och lämnade avtryck.

Det beror mycket på media, media tonade ju verkligen ned att det var en asylinvandrare och att han hade hatbrottsmotiv mot svenskar (Och han gick på att de hade svenskt utseende så det var ju en rasistattack). Det beskrevs närmast som en olycka. Nu var media öppna med att det gangstervåld och att hon var gift med en utländsk gangster.
2019-12-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja, det var ett tag sedan hon hördes av. Fattar inte att hon missar denna möjlighet att dilla om förintelse-kopplingen till Kristersson.

Jobbar hon kvar som präst?
Hon verkar inte superengagerad, hon skrev två upprörda men väldigt generiska och intetsägande tweets men i övrigt har hon mest retweetat Ola Spännar (C) som är helt besatt av frågan. Hans SD-hat förefaller patologiskt, mer kända SD-antagonister som Lindberg och Wolodarski framstår som rimliga i jämförelse. Han beter sig rent psykotiskt, man får bilden att han sitter blodig och förvirrad i en snödriva och primalskriker.

Spännar tror stenhårt på att M kommer att chockrasa i opinionen efter SD-närmandet så jag hoppas verkligen att det blir precis tvärtom, då kommer hans sista säkring att gå. Det är nånting extra konstigt med C-partister från Dalarna, se även Johanna Jönsson.
Citat:
Ursprungligen postat av Helle Klein
M-ledaren Kristersson tycker det var ”hög tid” att träffa SD-ledaren för att hitta samarbeten. Det konservativa blocket är därmed ett faktum i svensk politik. M gör nu det misstag som högerpartier gjort runtom i Europa där de auktoritära krafterna får fritt spelrum.Vilket haveri!

...

Det som var omöjligt nyss, var det nu plötsligt ”hög tid” för. Moderatledarens invit till SD-ledaren är ett politiskt haveri av sällan skådat slag. Och Jimmie Åkesson kan bara tacka och ta emot. Såååå sorgligt. Så illa för Sverige.
Senast redigerad av CrispyKreem 2019-12-09 kl. 11:30.
2019-12-09, 12:29
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Hon verkar inte superengagerad, hon skrev två upprörda men väldigt generiska och intetsägande tweets men i övrigt har hon mest retweetat Ola Spännar (C) som är helt besatt av frågan. Hans SD-hat förefaller patologiskt, mer kända SD-antagonister som Lindberg och Wolodarski framstår som rimliga i jämförelse. Han beter sig rent psykotiskt, man får bilden att han sitter blodig och förvirrad i en snödriva och primalskriker.

Spännar tror stenhårt på att M kommer att chockrasa i opinionen efter SD-närmandet så jag hoppas verkligen att det blir precis tvärtom, då kommer hans sista säkring att gå. Det är nånting extra konstigt med C-partister från Dalarna, se även Johanna Jönsson.

Tackar för uppdateringen av Helle Kleins förehavanden på Twitter för oss som valt att avstå kvittrandet.

Måste erkänna att den här centerpartisten Ola Spännar har gått mig förbi. Om han verkligen tror att M kommer att chockrasa p g a deras närmande till SD - och ifall han är i riskzonen för ett psykiskt sammanbrott eller liknande - då är det nog bäst att han ser till att snarast få förskrivet något lugnande; ty något chockras lär knappast inträffa. Vi lever i slutet av 2019 nu, Welcome Refugees-eran är förbi.
2019-12-09, 13:29
Medlem
Haddock93s avatar
Det har skapats en enorm spricka inom JÖK.

V har fått igenom sina krav och sitter därmed på stort inflytande och makt. Vad tycker C och Ls väljare om detta?

Jag tror att M vill samarbeta med SD men vill inte gå ut offentligt med ett block för de vill nu plocka upp missnöjda C/L väljare.

Medan högeroppositionen blir allt mer samlande så ser vi ett splittrat och svagt JÖK.

Känns som M/KD/SD har velat söndra och härska här, alla vet att ostabilitet kommer gynna SD. S väljare kommer fortsätta fly till V/SD medan C/L väljare kanske kommer till M.
2019-12-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

V har fått igenom sina krav och sitter därmed på stort inflytande och makt. Vad tycker C och Ls väljare om detta?

Jag tror att M vill samarbeta med SD men vill inte gå ut offentligt med ett block för de vill nu plocka upp missnöjda C/L väljare.

Medan högeroppositionen blir allt mer samlande så ser vi ett splittrat och svagt JÖK.

Känns som M/KD/SD har velat söndra och härska här, alla vet att ostabilitet kommer gynna SD. S väljare kommer fortsätta fly till V/SD medan C/L väljare kanske kommer till M.
Ja, som kamrat Sjöstedt sade på presskonferensen. Det kommer mera!

Som jag ser det är JÖKen dödsdömd i längden. Och som jag också ser det är SD enda vinnaren i längden.

Friktionen mellan partierna i överenskommelsen kommer att öka. Utan att något parti tjänar på det i OU eller i val. Möjligtvis undantaget V.

JÖK måste DÖ! Undrar hur länge Sabuni måste fundera på hur L ska undvika att hamna utanför riksdagen i nästa val. Inte är det genom att stanna kvar i JÖKen mandatperioden ut.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-12-09 kl. 13:39.
2019-12-09, 13:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Här kan jag känna att det är en bra idé att hitta nästa JÖK-fråga som V ogillar mycket. För att sedan köra igång en Shill-kampanj där man låtsas vara V-gräsrötter.
2019-12-09, 13:59
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ja, enskilda händelser har inte gett lyft i opinionen tidigare (Ikeamorden, Akilov... ingenting) men just denna blev droppen och lämnade avtryck.

Att flytta fokus från migrationen till ”integrationen”...

...var inne 1998
...var passé 2004
...var höjden av fräckhet 2010
...var en monumentalt grov förolämpning av väljarnas intelligens 2016

Att ens nämna I-ordet 2019 tyder på att man faktiskt är genuint ovetande, som när farfar 93 år säger neger. Det avslöjar att sossarna inte har ett invandringskritiskt ess i ärmen trots alla hintar om motsatsen. De tänker gå vidare som en vandrande läggmatch. RIP.

Det man får ge S här ändå är att de använder orden rätt. Tidigare har 7K använt ordet integration när alla väljare egentligen ville ha svaret på hur tusan Sverige ska klara den höga migrationen.

Man vågade inte säga ordet migration 🤣

Nu säger ändå S relativt tydligt att invandringen måste vara låg. Det är ganska nytt och det är bra.

Men vi har ett problem gott folk. Hela 90-talssveriges väljare var mentalt redo att dra ett strå till stacken för att bidra till integration. Dagens Sverige skyr och flyr invandrarmiljöer till varje pris. Våra politiker har dragit vansinnet till point of no return och nu ber de oss integrera med MENA-invandrare.

Integrationsvilje-tåget har gått och det är farligt för Sverige.

Min förhoppning har alltid varit att SD ska få RÖJA i fyra eller åtta år. Där ska de stänga gränserna för MENA-invandring, röka ut alla som inte lagligen får vara här och strama åt incitamenten kraftigt för invandring. Man ska även höja straffen rejält för de typiska invandrar-brotten som personrån, vapeninnehav, skjutningar osv. Man ska också göra det omöjligt för religiösa radikala skolor i förorten att verka. Salafister och andra radikala ska motarbetas till varje pris i Sverige.

Efter detta kan S ta vid vad gäller välfärd och samhällsbygge, ett S med helt nya laguppställningar som inte sitter fast i det gamla förljugna. SD kommer vara garanten för att 7K aldrig återvänder till vansinne.

Detta är min personliga vision.
Senast redigerad av RingRing2014 2019-12-09 kl. 14:12.
2019-12-09, 14:32
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Det man får ge S här ändå är att de använder orden rätt. Tidigare har 7K använt ordet integration när alla väljare egentligen ville ha svaret på hur tusan Sverige ska klara den höga migrationen.

Nu säger ändå S relativt tydligt att invandringen måste vara låg. Det är ganska nytt och det är bra.

Men vi har ett problem gott folk. Hela 90-talssveriges väljare var mentalt redo att dra ett strå till stacken för att bidra till integration. Dagens Sverige skyr och flyr invandrarmiljöer till varje pris. Våra politiker har dragit vansinnet till point of no return och nu ber de oss integrera med MENA-invandrare.

Min förhoppning har alltid varit att SD ska få RÖJA i fyra eller åtta år. Där ska de stänga gränserna för MENA-invandring, röka ut alla som inte lagligen får vara här och strama åt incitamenten kraftigt för invandring. Man ska även höja straffen rejält för de typiska invandrar-brotten som personrån, vapeninnehav, skjutningar osv. Man ska också göra det omöjligt för religiösa radikala skolor i förorten att verka. Salafister och andra radikala ska motarbetas till varje pris i Sverige.

Efter detta kan S ta vid vad gäller välfärd och samhällsbygge, ett S med helt nya laguppställningar som inte sitter fast i det gamla förljugna. SD kommer vara garanten för att 7K aldrig återvänder till vansinne.

Ett S som varje år fyller på med minst 100 000 väljare från MENA och förlorar 50 000 etniska svenskar genom naturlig avgång kommer inte att vilja driva den politik som du vill ha. Dra sen från de väljare som har lämnat partiet. S har en fjärdedel av väljarna nu. Hur ofta träffar man S-väljare <50 år gamla födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar men utan nedärvda karriärspositioner inom rörelsen?
2019-12-09, 14:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014

En bra vision. Fast jag skulle hellre se att den sista punkten skulle vara en ren Thulin-ministär som tar i med hårdhandskarna på riktigt.
2019-12-09, 15:24
Medlem
Tror mycket väl det kan bli 30% till nästa val. Kriminaliteten kommer bara eskalera ännu mer och kommunerna kommer att fortsätta gå på knäna.
2019-12-09, 15:28
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstigen
Tror mycket väl det kan bli 30% till nästa val. Kriminaliteten kommer bara eskalera ännu mer och kommunerna kommer att fortsätta gå på knäna.

Håller med. Även den som blev mest bränd av Sentio/Yougov inser nog att 30% är mycket möjligt. Åtminstone i OU.

Sen kommer partiet växa bara pga storleken i sig. Den svenska konformismen.
2019-12-09, 18:08
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:

De är nöjda. För Annie är en "cool" tjej. Och snygg
De får det viktigaste. Utestängning av SD, massinvandring och mer av allt dåligt.

Det som är bra är att polariseringen ökar mellan landets två läger. Massinvällningsförespråkarna och de som förstått att det leder till kaos, utplåning av vårt folk och våra traditioner.
Jag tror vi behöver det nu. Saker måste ställas på sin spets.
Det är en stor del av varför SD ökat kraftigt sedan i somras. Vi närmar oss en tipping point.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in