Citat:
Ursprungligen postat av
Minilivs
Hon dödades inte i lägenheten som jag förstått det, utan mördades och styckades ute. Resterande kroppsdelar är med största sannolikhet långt borta.
Du känns som en person som faktiskt skulle kunna röra dig i utkanten av personer som känner W.
Därom känner jag mig övertygad.
Vad jag däremot inte känner klaffar är hur W´s tjejkompis skulle kunna fått fram denna informationen?
Att med bestämdhet säga att hon skulle mördats och styckats utomhus är troligen omöjligt att hävda i detta steg av utredningen.
Till och med för personer med mycket stor insyn i arbetet i just detta fall hos polismyndigheten.
Utan fyndplats kan man inte hävda något alls.
Vilken kroppsdel som funnits finns väl en teoretisk möjlighet att hon kan ha fått till sig, om hon stod W´s familj
mycket nära.
Jag tror tyvärr att du fått en vinklad historia dig till livs, möjligen med korn av sanning inbäddat.
I små samhällen brukar sådana här saker riva upp en massa känslor, framförallt i de åldersklasser runt offret. När det kommer till såpass relativt unga människor brukar känslorna sitta utanpå kläderna och det färgar eventuell fakta. Det snackas helt enkelt en massa och det blir en viskningslek utav det hela.
Bärigheten i faktan handlar helt om hur nära ursprunget du hamnar.
Om du kan får du hellre redogöra för hur relationen mellan W och MGM såg ut.
Så kanske vi kan spekulera i möjligt motiv istället.