2019-12-09, 08:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Är IF samma riskfria investering som tidigare år, eller ger det sämre utdelning nu än förr?

FUTmas runt hörnet (börjar till helgen? Till veckan?) och det finns kort att plocka upp för 10k med 80+ rating och attraktiva nationaliteter/ligor. Känns som en nobrainer, men vad vet jag.

Gav spelet en helkväll igår och hade roligare än tidigare. Enda jag störde mig på var en snubbe jag mötte som höll på med små vändningar som jag inte vet hur man stoppade. Nötte contain och stand tackle, men gick inte att komma åt. Medan han tog bollen av mig som om han tog godis av småbarn. Nåt nytt med försvarsspel/dribbling som är OP?
Citera
2019-12-09, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Är IF samma riskfria investering som tidigare år, eller ger det sämre utdelning nu än förr?

FUTmas runt hörnet (börjar till helgen? Till veckan?) och det finns kort att plocka upp för 10k med 80+ rating och attraktiva nationaliteter/ligor. Känns som en nobrainer, men vad vet jag.

Gav spelet en helkväll igår och hade roligare än tidigare. Enda jag störde mig på var en snubbe jag mötte som höll på med små vändningar som jag inte vet hur man stoppade. Nötte contain och stand tackle, men gick inte att komma åt. Medan han tog bollen av mig som om han tog godis av småbarn. Nåt nytt med försvarsspel/dribbling som är OP?

Discard IF trading har varit totalt stendöd i år tyvär, korten har inte gått upp någonting i stort sett

Jag brukar försöka ha 100 IF discards i trade pile och snurra runt och göra 3-4 tusen per kort varje år, men fick lägga ner den metoden denna versionen
Citera
2019-12-09, 08:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Discard IF trading har varit totalt stendöd i år tyvär, korten har inte gått upp någonting i stort sett

Jag brukar försöka ha 100 IF discards i trade pile och snurra runt och göra 3-4 tusen per kort varje år, men fick lägga ner den metoden denna versionen

Ok! Beror det på att det inte kommer några attraktiva SBCs som kräver IF? Att det är viktigare med 83-84-ratade kort för SBC än IF? Att det är andra specialkort som går upp?

Noterade att non-rare UCL-kort hade varit en fantastisk investering i fredags t.ex, eller Man City/Mönchengladbach-kort.
Citera
2019-12-09, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ok! Beror det på att det inte kommer några attraktiva SBCs som kräver IF? Att det är viktigare med 83-84-ratade kort för SBC än IF? Att det är andra specialkort som går upp?

Noterade att non-rare UCL-kort hade varit en fantastisk investering i fredags t.ex, eller Man City/Mönchengladbach-kort.

Ja, inga ikon sbc och de sbc som k8mmit har bara krävt 1 if kort

De e vad jag tror dödat den metoden

Nu kommer iofs POTM messi snart, så då kanske det blir ett uppsving tillfälligt

Ja, problemet med de korten du nämnde är ju att det är svårt att veta på förhand att dom skulle sticka iväg
Citera
2019-12-09, 09:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ja, inga ikon sbc och de sbc som k8mmit har bara krävt 1 if kort

De e vad jag tror dödat den metoden

Nu kommer iofs POTM messi snart, så då kanske det blir ett uppsving tillfälligt

Ja, problemet med de korten du nämnde är ju att det är svårt att veta på förhand att dom skulle sticka iväg

Nonrare UCL var ju svårt (plus att man behövde gå all in, även om 100% profit är fint var det ju "bara" dryga 1k per kort man tjänade) men MM kunde man satt om man varit på alerten.

Aja, köpte på mig ett gäng IF inför FUTmas. Även om metoden är död är det pengar på banken iaf. Har inga ambitioner om 10 mille på kontot denna upplaga.
Citera
2019-12-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
6500!? hur fan lyckades du sälja det så dyrt? fanns det flera intresserade eller hur ser det ut? kan man köpa ut sig för 6 lax är jag redo.

Va en snubbe som skrev för någon vecka sedan att han sökte ett konto med R9 eller Gullit, sen hade jag cirka 8mille utöver det kanske mer.
Så va nog mer ren flax.
Citera
2019-12-09, 11:10
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Va en snubbe som skrev för någon vecka sedan att han sökte ett konto med R9 eller Gullit, sen hade jag cirka 8mille utöver det kanske mer.
Så va nog mer ren flax.

Varför la du ner spelet så fort ?
Förstår du sålde för 6500 , men ska du inte göra ny klubb å starta om ?
Citera
2019-12-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Varför la du ner spelet så fort ?
Förstår du sålde för 6500 , men ska du inte göra ny klubb å starta om ?

Aah desto duktigare man blev ju tydligare blev eaidsen tycker jag.
Totalt dominerar matcherna å har 2 stolpar leder med 1 mål i 85.e sen får motståndaren ett enkelt skott som målvakten släppet retur på och studsar helt ologiskt ut till just hans anfaller. Det va bara ett exempel.

Jag köpte nya cod istället som jag ska lira, men gjorde ett nytt acc som jag tänkte lira lite ibland på. Ha ett 200k lag eller något.
Citera
2019-12-09, 13:27
Medlem
Citat:
Aah desto duktigare man blev ju tydligare blev eaidsen tycker jag.
Totalt dominerar matcherna å har 2 stolpar leder med 1 mål i 85.e sen får motståndaren ett enkelt skott som målvakten släppet retur på och studsar helt ologiskt ut till just hans anfaller. Det va bara ett exempel.

Jag köpte nya cod istället som jag ska lira, men gjorde ett nytt acc som jag tänkte lira lite ibland på. Ha ett 200k lag eller något.

Ja, hade jag inte haft fifa på mitt "riktiga" konto hade jag också sålt det

Startar nog fan på ett nytt konto nästa år, mycket bra idé där

Jag kör ändå bara 4-5 matcher i veckan, kan köra lika bra med ett lågbudget lag
Citera
2019-12-09, 13:35
Medlem
RobertoSavianos avatar
Jag kör bara Weekend League och skippar allt annat. Har dock knappt märkt av nåt EAids alls i år. Det var någon helg det var svindåligt och spelarna åkte skridskor, men annars har det flutit på riktigt bra alla helger. Mycket bättre än förra året.
Citera
2019-12-09, 14:14
Medlem
Citat:
Ja, hade jag inte haft fifa på mitt "riktiga" konto hade jag också sålt det

Startar nog fan på ett nytt konto nästa år, mycket bra idé där

Jag kör ändå bara 4-5 matcher i veckan, kan köra lika bra med ett lågbudget lag

Nu använder jag i princip inte mitt PS ändå, så kunde bjudit på de 4 andra spel jag har. Jag är en PC snubbe.

Men ja jag kommer att göra likadant kommande år ifall jag bestämmer mig för att lira mer.
Men lär nog fan vänta tills black friday med att köpa spelet på rea, sen fp för tusing kanske. Sen håller jag mig där.
Citera
2019-12-09, 17:02
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Så va nog mer ren flax.

Du måste ha lagt en seriös summa på FP om du har Gullit R9 och 8 mille över. Men ja skönt att få några slantar tillbaka iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in