2019-12-09, 00:28
Medlem
kermits avatar
blaire withch...
jag skrev inte om o/d först... det var någon annan. Jag skrev om att det var en transa från malmö som hotat Emi.a torsdagen veckan innan försvinnandet.
Du tog nog mig för två inlägg... men jag stod bara för det ena
Senast redigerad av kermit 2019-12-09 kl. 00:31.
Citera
2019-12-09, 00:30
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Vart i Tollarp bor D/O?
Det finns ingen Otto som är bokförd i Tollarp.
Citera
2019-12-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermit
Har inte velat lägga mig i konversationerna här av olika anledningar men nu känner jag att jag bara måste säga detta.
Har fått till mig att O**o/D***a var i Göteborg. Blev förhörd i 2 dagar. Vet inte om det var göteborg eller någonstans på väg till Stockholm.
O/D säger att "gråkappan" är en transa från Malmö som hotade Emilia torsdagen veckan innan försvinnandet.
Sen vet jag inte om man kan tro på allt O/D säger till olika personer?
Oavsett vad O/D sagt eller befann sig.

Denne Malmö transa, är det C*role du menar eller har du något annat namn?
Citera
2019-12-09, 00:38
Medlem
rickeris avatar
Citat:
nej jag vet... Det är mycket som inte stämmer i den här sörjan.
Och O/D vet jag inte alls hur mycket man ska lita på...
Men han var ju i göteborg den 23 så jag tror inte att han träffade Em..ia alls den morgonen.

edit
jo det kan han ju visst gjort... den 22 fel av mig

Hon är garanterat inblandad på ett eller annat vis.
O/D är inget att lita på. Verkar väldigt skum.
Bara dagar efter Emilia hittats i ån var denna O/D igång med att festa, suga kuk, och sälja sig själv på snapchat som om ingenting hade hänt.
För mig är detta sinnessjukt beteende bara dagar efter att ens bästa vän blivit mördad.
Citera
2019-12-09, 00:39
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
blaire withch...
jag skrev inte om o/d först... det var någon annan. Jag skrev om att det var en transa från malmö som hotat Emi.a torsdagen veckan innan försvinnandet.
Du tog nog mig för två inlägg... men jag stod bara för det ena
Nej, första personen skrev att O/D skulle varit personen i grå kappa.
Du skrev sedan att en eskort från Malmö som skulle varit personen i den gråa kappan.

Era inlägg skiljer sig något från varandra då det är två olika personen som möjligtvis skulle varit personen i grå kappa, därav jag la ihop era inlägg.
Citera
2019-12-09, 00:43
Medlem
kermits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Oavsett vad O/D sagt eller befann sig.

Denne Malmö transa, är det C*role du menar eller har du något annat namn?
....

Vet inget namn alls... Bara att han säger att det inte är något att bry sig om... Det är bara en transa från Malmö som hotat Emi-a. Men kanske ett hot som hon tog åt sig av eftersom Stivali såg henne rätt så upprörd i telefon någon vecka innan försvinnandet. Bara en tanke...
Citera
2019-12-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ja, jag vet inte. Jackan låg på taket till ett pumphus vid bron. Den var fastfrusen. Färgen var grå men det kan ha varit fodret, det gick inte att vända på jackan. Även om byggnaden var låg så gick det inte att klättra upp. Såg ingen pälskant alls & pälsen skulle ha varit markant. Ingen huva alls kunde jag se. Möjligen att huvan skulle kunnat ha knycklat ihop sig undertill & frusit fast. Men det känns ytterst tveksamt att det skulle varit Emilias jacka med pälskant.

Eftersom en grå jacka efterlystes så trodde jag först det var den andra personens jacka. Sen började det snackas om att jackan var hittad. Jag vet faktiskt inte vilken jacka som avses. Den jag hittade var troligen inte Emilias täckjacka.

Så det finns två teorier till det: antingen tog vittnet väldigt fel angående jackan, eller så är det inte Emilias jacka som hittades där.
Citera
2019-12-09, 00:45
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
nej jag vet... Det är mycket som inte stämmer i den här sörjan.
Och O/D vet jag inte alls hur mycket man ska lita på...
Men han var ju i göteborg den 23 så jag tror inte att han träffade Em..ia alls den morgonen.

edit
jo det kan han ju visst gjort... den 22 fel av mig

Intressant. Så O/D kan ha varit i Tollarp den 22.
Citera
2019-12-09, 00:52
Medlem
Tror ni alltså att polisen har fel GM eller att det är någon mer inblandad?

Han som sitter nu har ju sannolika skäl och det hamnar man ju inte på utan en anledning.
Citera
2019-12-09, 00:53
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Min känsla är också att där är väldigt grunt vid bron & inga djupa ställen alls. Därför är det orimligt att vräka ner någon från bron utan att kroppen upptäcks känner jag.

Är det inte bekräftat att platsen där kroppen hittades och där hon miste livet är samma plats? Vill minnas det stod så i någon tidning där chefsåklagaren uttalade sig.

Har samma känsla ang djupet där men det är väldigt strömt strax efter bron i riktningen mot reningsverket, så om inte det första jag skrev stämmer kan det varit så att kroppen flötit bort till stället där man hittade henne. Kan de ha gått längst med vattnet och inte använt den gröna bron?
Citera
2019-12-09, 00:55
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch

På t ex Mrkoll.se hittar du honom som Otto Gustaf**on, på Ratsit.se står han som "Diana Dafina" Gustaf**on. Skriven på El*e* väg 20 (*=s) i Tollarp, drygt 2,5 km norr om Emils bostad.
Citera
2019-12-09, 01:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch

Sök på D*ana istället på Ratsit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in