2019-12-09, 00:05
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja men då är det huset som alla varit inne på sedan ett bra tag i tråden.
Ja, jag har inte sagt att det har varit fel. Påpekade bara att S bor längst ner och inte högt upp som någon skrev. Man ser väldigt bra bort till BO från hennes balkong, speciellt så här års.
Citera
2019-12-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monotyp
Nån som har bild på Emil innan han började sminka sig, klä sig i kvinnokläder, prostituera sig och opererade in silikonkuddar i bröstet?
Det kan du ta reda på själv om du är intresserad.. Definitivt inget som är relevant i denna tråden eller fallet överhuvudtaget.
Citera
2019-12-09, 00:09
Medlem
rickeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Nu är jag väldigt efter här, inte hunnit läsa på flera dagar så ev finns info redan här, men träffade idag några som har flera ”knutpunkter” till både E*milia och D*ana/Ot*O
Tydligen ska D/O vara ”gråkappan”
D/O ska säga sig att efter att ha lämnat E lgh tillsammans med E ha legat avsvimmad i skogen nära där E anträffades. D/O säger sig inte minnas något alls och vet inte varför D/O är utan minne...
Jag är själv skeptisk till detta, men infon är från nära vänner till D/O.

Låter oerhört intressant men det låter tyvärr ännu mer orimligt.
Citera
2019-12-09, 00:09
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Nu är jag väldigt efter här, inte hunnit läsa på flera dagar så ev finns info redan här, men träffade idag några som har flera ”knutpunkter” till både E*milia och D*ana/Ot*O
Tydligen ska D/O vara ”gråkappan”
D/O ska säga sig att efter att ha lämnat E lgh tillsammans med E ha legat avsvimmad i skogen nära där E anträffades. D/O säger sig inte minnas något alls och vet inte varför D/O är utan minne...
Jag är själv skeptisk till detta, men infon är från nära vänner till D/O.

Citat:
Ursprungligen postat av kermit
Har inte velat lägga mig i konversationerna här av olika anledningar men nu känner jag att jag bara måste säga detta.
Har fått till mig att O**o/D***a var i Göteborg. Blev förhörd i 2 dagar. Vet inte om det var göteborg eller någonstans på väg till Stockholm.
O/D säger att "gråkappan" är en transa från Malmö som hotade Emilia torsdagen veckan innan försvinnandet.
Sen vet jag inte om man kan tro på allt O/D säger till olika personer?

Det där går inte ihop🤔
Citera
2019-12-09, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Jag funderar på hur djup ån är på den sträckan där En hittades?
Om E blev mördad i ett spontant vredesanfall nära ån, då var ju inte platsen direkt vald med omsorg. Jag föreställer mig att åar i Skåne där det inte är så väldigt kuperat flyter ganska stilla och inte blir så djupa? Är mordet dessutom oplanerat så har man inte direkt med sig något sänke för att tynga ned kroppen. Om man rullar ned en död kropp i vatten, flyter den eller sjunker direkt?
Kan kroppen ha flyttats dit efter mordet?
Där hon verkar ha försvunnit är det relativt grunt. Mindre än 50 cm djup.
Där hon hittades kan det nog vara mellan 1-2 meters djup.
Citera
2019-12-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Det kan du ta reda på själv om du är intresserad.. Definitivt inget som är relevant i denna tråden eller fallet överhuvudtaget.

Är det inte relevant att han var prostituerad och hade manligt könsorgan (17 cm enligt sin kontaktprofil)?
Skulle ni inte heller nämna prostitutionen om en fullblodstjej blivit mördad?
Tro fan att ni hade gjort det!
Men nu är ni så j-a lena i truten för att det är politiskt korrekt.
Skenheliga psykiskt störda samhälle....

Edit: Okej, håller med om att äldre bilder inte är relevanta. Så jag ger dig rätt på den punkten. Blir bara så provocerad av förljugenheten att alla låtsas att det var en tjej.
Senast redigerad av monotyp 2019-12-09 kl. 00:17. Anledning: Tillägg
Citera
2019-12-09, 00:12
Medlem
kermits avatar
nej jag vet... Det är mycket som inte stämmer i den här sörjan.
Och O/D vet jag inte alls hur mycket man ska lita på...
Men han var ju i göteborg den 23 så jag tror inte att han träffade Em..ia alls den morgonen.

edit
jo det kan han ju visst gjort... den 22 fel av mig
Citera
2019-12-09, 00:16
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Grannen påstår att Emilia var klädd i svart täckjacka med huva, men jackan som hittats var väl av tunn modell?

Ja, jag vet inte. Jackan låg på taket till ett pumphus vid bron. Den var fastfrusen. Färgen var grå men det kan ha varit fodret, det gick inte att vända på jackan. Även om byggnaden var låg så gick det inte att klättra upp. Såg ingen pälskant alls & pälsen skulle ha varit markant. Ingen huva alls kunde jag se. Möjligen att huvan skulle kunnat ha knycklat ihop sig undertill & frusit fast. Men det känns ytterst tveksamt att det skulle varit Emilias jacka med pälskant.

Eftersom en grå jacka efterlystes så trodde jag först det var den andra personens jacka. Sen började det snackas om att jackan var hittad. Jag vet faktiskt inte vilken jacka som avses. Den jag hittade var troligen inte Emilias täckjacka.
Citera
2019-12-09, 00:22
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermit
nej jag vet... Det är mycket som inte stämmer i den här sörjan.
Och O/D vet jag inte alls hur mycket man ska lita på...
Men han var ju i göteborg den 23 så jag tror inte att han träffade Em..ia alls den morgonen.

edit
jo det kan han ju visst gjort... den 22 fel av mig
m, jag syftade på att du skrev att O**o/S skulle vara personen i grå kappa och i några inlägg tidigare skriver en annan att det skulle varit en eskort från Malmö.
Citera
2019-12-09, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monotyp
Är det inte relevant att han var prostituerad och hade manligt könsorgan (17 cm enligt sin kontaktprofil)?
Skulle ni inte heller nämna prostitutionen om en fullblodstjej blivit mördad?
Tro fan att ni hade gjort det!
Men nu är ni så j-a lena i truten för att det är politiskt korrekt.
Skenheliga psykiskt störda samhälle....

Edit: Okej, håller med om att äldre bilder inte är relevanta. Så jag ger dig rätt på den punkten. Blir bara så provocerad av förljugenheten att alla låtsas att det var en tjej.

Emil(ias) transsexuella läggning kan visa sig vara relevant längre fram, om den på något sätt varit motiv för barndomsvännens vrede. Eventuella bilder eller annat är väl mindre intressant. Personen är död och det är en tragedi. Det polisiära är intressant för allmänheten, allt annat ska förstås reserveras åt familjen.
Citera
2019-12-09, 00:26
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Det där går inte ihop🤔

Det där borde någon nysta mer i.
Citera
2019-12-09, 00:26
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Där hon verkar ha försvunnit är det relativt grunt. Mindre än 50 cm djup.
Där hon hittades kan det nog vara mellan 1-2 meters djup.

Min känsla är också att där är väldigt grunt vid bron & inga djupa ställen alls. Därför är det orimligt att vräka ner någon från bron utan att kroppen upptäcks känner jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in