2019-12-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Nej, självklart Betaniavägen 20. Finns ingen Susann skriven i portarna A - E.
Susanne Lundberg
Onkel Adams väg 2 A
Hur svårt är det att googla?
Citera
2019-12-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Söktes det med drönare längs med ån innan polisens dykare kopplades in?
JA
Citera
2019-12-08, 23:08
Medlem
QueenKoralls avatar
Nu är jag väldigt efter här, inte hunnit läsa på flera dagar så ev finns info redan här, men träffade idag några som har flera ”knutpunkter” till både E*milia och D*ana/Ot*O
Tydligen ska D/O vara ”gråkappan”
D/O ska säga sig att efter att ha lämnat E lgh tillsammans med E ha legat avsvimmad i skogen nära där E anträffades. D/O säger sig inte minnas något alls och vet inte varför D/O är utan minne...
Jag är själv skeptisk till detta, men infon är från nära vänner till D/O.
Citera
2019-12-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror att du mycket väl kan ha rätt i att familjen var oroliga över att något skulle kunna hända Emilia.
Håller med er här...
Citera
2019-12-08, 23:09
Medlem
ATWA.Mansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag har svårt att tro att det är flera inblandade, trots allt. Det hela verkar mer vara en slump, ett aggressivt utbrott som gick för långt eller liknande. Särskilt motivet är en gåta, det verkar vara så för polisen också (åtminstone var detta oklart vid häktningen). Att en person som verkar vara så omtyckt och snäll som BO skulle vara utsatt för någon konspiration verkar långsökt, likaså att mord vore en rimlig åtgärd för något BO ev. gjort (t.ex. golat i ett mindre brottmål).
Kom också ihåg att MGM var anhållen i sin frånvaro efter kroppen hittades och redan då "på sannolika skäl" misstänkt för mordet.
Denna linjen går jag med på. Jag förstår att man lyfter på varje sten och granskar alla tänkbara orsaker och motiv i jakt på rätt GM, men hör har varit lite för mycket trams och konspirationsteorier som platsar bättre in i en Wallander-film än i Tollarp. Har haft liknande tankar kring det hela sen början och magkänslan säger mig att det är mer troligt att detta är ett utbrott/slagsmål som gått helt åt helvete. Kanske ville GM sätta skräck i E av något skäl och så gick det för långt. Alternativt att E gjort mer motstånd än väntat och det producerats fram en kniv som egentligen bara var tänkt att skrämmas med. Det återstår att se när FUP kommer.
Citera
2019-12-08, 23:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Nejnej, inte uppe från korsningen. Ner för backen, huslängan längst ner.
Har inte tillgång till en dator just nu, vet du ifall man kan lägga upp en bild från mobilen?

Alltså det finns en som heter Peggy Susanne i samma portuppgång som Emilia.
Citera
2019-12-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tollarp hade en enda kändis tills nu. Pianisten Jan "Tollarparn" Eriksson känd från TV-programmet "Här har du ditt liv".
Nu hittade jag en till som också har viss anknytning till fallet.
Thom Lundberg, författare till novellen "För vad sorg och smärta" som skildrar livet bland resandefolket. Intressant fördjupning i ämnet och i fallet.

https://www.hallandsposten.se/n%C3%B6je/b%C3%B6cker/thom-lundbergs-roman-ber%C3%A4ttar-om-resandefolket-1.4148843
Släkt med brottsoffret. Ska köpa boken ,vet inte mkt om resandefolket, bra att få veta mera.
Pocket 55kr. Tack för boktipset.
Citera
2019-12-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Nu är jag väldigt efter här, inte hunnit läsa på flera dagar så ev finns info redan här, men träffade idag några som har flera ”knutpunkter” till både E*milia och D*ana/Ot*O
Tydligen ska D/O vara ”gråkappan”
D/O ska säga sig att efter att ha lämnat E lgh tillsammans med E ha legat avsvimmad i skogen nära där E anträffades. D/O säger sig inte minnas något alls och vet inte varför D/O är utan minne...
Jag är själv skeptisk till detta, men infon är från nära vänner till D/O.
Okej.. kan då D/O säga på ett ungefär hur länge han/hon var avsvimmad och var han/hon vaknade upp?
Citera
2019-12-08, 23:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Framkommit något.

Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Håller med er här...

Jag tycker detta har framkommit om än svagt.

Inte så mycket att gå på i tråden, men det lilla som finns som t. ex. när Emilia pratade i sin mobil utanför ICA. Tror nog hon berättade för sina föräldrar, åtminstone delvis, varför hon var orolig.
Citera
2019-12-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Susanne Lundberg
Onkel Adams väg 2 A
Hur svårt är det att googla?

Hmm ändå där uppe, från de balkongerna är det en bra bit till Emilias port.
Citera
2019-12-08, 23:18
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Filmen har jag inte sett, men om vi ska läsa vad vittnen säger så står det ju "korta röda tights med bara ben".

Du har ju filmen där i länken till Aftonbladet. Varför hakar ni upp er på längden på E's tights? Det står inget om knälängd. I filmen säger hon ingen längd alls. Varför låser sig folk vid sådana här oväsentliga detaljer? Vi vet att vittnet säger att hon var tunnt klädd och att hon trodde att hon bara skulle iväg på ett kort ärende med avseende på den klädseln. Räcker inte det? Folk diskuterar jackan också om och om igen. "Tanten säger täckjacka, med den som hittas är väl tunn??"
Citera
2019-12-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tycker detta har framkommit om än svagt.

Inte så mycket att gå på i tråden, men det lilla som finns som t. ex. när Emilia pratade i sin mobil utanför ICA. Tror nog hon berättade för sina föräldrar, åtminstone delvis, varför hon var orolig.
Precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in