2019-12-08, 22:39
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja då har jag mätt från fel hus uppe i korsningen. Finns en Susanne där. Vilken port är det? Är det huslängan mittemot på Odenvägen? Om det bara är 30 meter så är det ännu mer säkert att det är någon som ser kvinnlig ut som hon har sett.
Nejnej, inte uppe från korsningen. Ner för backen, huslängan längst ner.
Har inte tillgång till en dator just nu, vet du ifall man kan lägga upp en bild från mobilen?
Citera
2019-12-08, 22:45
Medlem
Grannen påstår att Emilia var klädd i svart täckjacka med huva, men jackan som hittats var väl av tunn modell?
Citera
2019-12-08, 22:45
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
… ingen vet ju om det var hon själv som skickade detta SMS eller någon annan.

I vilket fall som helst blev föräldrarna oroliga och anmälde henne som saknad redan under lördagen den 23 november.
Vad jag fått mig till livs började familjen leta efter henne 23/11. En anmälan om försvunnen person upprättades först 26/11. Om det var familjen eller polisen som segade låter jag vara osagt. Men om ett sms kommit med innebörden att BO befann sig i t.ex. Köpenhamn, kan det ha fördröjt eftersök i båda fallen.
Citera
2019-12-08, 22:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Här är en film där grannen berättar vad hon såg. Röda tights. Inget om längden om att de slutade vid knäna. Bättre att ni läser vad vittnen säger istället för att spekulera i vad hon sett eller inte, utan att ens veta vad hon har sagt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGJeym/hon-gjorde-sista-iakttagelsen-av-emilia-20
Filmen har jag inte sett, men om vi ska läsa vad vittnen säger så står det ju "korta röda tights med bara ben".
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2019-12-08 kl. 22:50.
Citera
2019-12-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Nejnej, inte uppe från korsningen. Ner för backen, huslängan längst ner.
Har inte tillgång till en dator just nu, vet du ifall man kan lägga upp en bild från mobilen?

Finns ingen Susann skriven på huset längst ner på gatan, port E eller F.
Citera
2019-12-08, 22:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad jag fått mig till livs började familjen leta efter henne 23/11. En anmälan om försvunnen person upprättades först 26/11. Om det var familjen eller polisen som segade låter jag vara osagt. Men om ett sms kommit med innebörden att BO befann sig i t.ex. Köpenhamn, kan det ha fördröjt eftersök i båda fallen.

Trådstarten: (FB) Skåne / Tollarp 20-åriga Emilia försvunnen sedan 2019-11-22( hittad död 3/12)
Citera
2019-12-08, 22:58
Medlem
Citat:
Det tror jag också att vi båda är.

Sedan tror jag också att du sitter på mer intressanta uppgifter än vad jag gör. Tycker att du skriver intressanta inlägg och skriver så mycket som du anser dig kunna dela med dig.
Vet en hel del i detta men kan tyvärr inte dela med av allt..
Citera
2019-12-08, 22:59
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Finns ingen Susann skriven på huset längst ner på gatan, port E eller F.
Kan vara för att du sökte på fel adress, antar du sökte på Oddenvägen?
Citera
2019-12-08, 23:02
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Kan mycket väl vara som så och ingen vet ju om det var hon själv som skickade detta SMS eller någon annan.

I vilket fall som helst blev föräldrarna oroliga och anmälde henne som saknad redan under lördagen den 23 november.

Ja, min känsla är att familjen har varit oroliga för något redan innan detta hände. När jag deltog i söket så höll jag såklart låg profil, stämningen är ju minst sagt tryckt. Kom dock i samspråk med en släkting & jag berättade lite grejer jag sett. Grejer som jag tänkte var rätt betydande. Men hon reagerade inte alls som om det jag berättade var sensationella nyheter. De har uppenbarligen varit oroliga för något. Givetvis försökte jag inte gräva fram info. Jag var ju där för att hjälpa till, inte ställa frågor. Men ja, det var mycket tidigt som de anade oråd.
Citera
2019-12-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Kan vara för att du sökte på fel adress, antar du sökte på Oddenvägen?

Nej, självklart Betaniavägen 20. Finns ingen Susann skriven i portarna A - E.
Citera
2019-12-08, 23:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Familjen orolig innan den 22 november.

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ja, min känsla är att familjen har varit oroliga för något redan innan detta hände. När jag deltog i söket så höll jag såklart låg profil, stämningen är ju minst sagt tryckt. Kom dock i samspråk med en släkting & jag berättade lite grejer jag sett. Grejer som jag tänkte var rätt betydande. Men hon reagerade inte alls som om det jag berättade var sensationella nyheter. De har uppenbarligen varit oroliga för något. Givetvis försökte jag inte gräva fram info. Jag var ju där för att hjälpa till, inte ställa frågor. Men ja, det var mycket tidigt som de anade oråd.

Jag tror att du mycket väl kan ha rätt i att familjen var oroliga över att något skulle kunna hända Emilia.
Citera
2019-12-08, 23:06
Medlem
Söktes det med drönare längs med ån innan polisens dykare kopplades in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in