2019-12-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hon hade på sig rosa knälånga mjukisbyxor/tights.

På något ställe läste jag att byxorna skall ha varit ankellånga. Den rätta uppgiften är nog att dessa gick till hennes knä eller strax ovanför.

Lite för kallt ute för att vara ute en längre stund isåfall vilket tyder på att det var ett kort ärende bara
Citera
2019-12-08, 18:51
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Hennes ”fasters” balkong ligger inte högt upp, samt är jag mycket tveksam till att det är 60-70 meter mellan. Med andra ord tror jag fastern vet mer än hon gått ut med i Tv eller så döljer hon något ev för att skydda MGM el försvåra fallet.

Om släktingen ville skydda GM så hade väl det enklaste varit att säga "jag låg och sov, och såg ingenting alls"?
Citera
2019-12-08, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Den här killen var ju redan innan rättegången en återfallsförbrytare. Att han trots det fick samtalsterapi som straff kan ha berott på hans låga ålder + att man inte gjort en ordentlig riskanalys. Stödpersonens bedömning måste ifrågasättas, men hon/han ville väl hellre fria än fälla.
I Thailand gör de så att ungdomar få lägre straff, MEN vid grova brott straffas de enl den vuxna skalan... Bra tycker jag, samtidigt får vi inte glömma att vi i första hand skall skydda de drabbade, inte gulla med de som begår grott. Tycker jag.
Citera
2019-12-08, 19:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Ja men om hennes balkong ligger "högre upp" på gatan jämfört med Emilias port så blir det att hon ser dem snett till vänster komma ut från porten. Om de sedan direkt tar höger så blir det i stort sett bara ryggtavlor hon ser, förutom eventuellt när gråkappan låser upp cykeln, men hade hon sett det mer detaljerat borde hon kunnat avgöra man eller kvinna.
Har du någon länk till film och intervju med henne?

Nej, balkongen är vänd rakt mot huset. Huset står på diagonalen. Varför öppnar du inte bara valfri karta på Eniro, Hitta, eller Google och kollar.
Citera
2019-12-08, 19:15
Medlem
PeterNosters avatar
Tollarp hade en enda kändis tills nu. Pianisten Jan "Tollarparn" Eriksson känd från TV-programmet "Här har du ditt liv".
Nu hittade jag en till som också har viss anknytning till fallet.
Thom Lundberg, författare till novellen "För vad sorg och smärta" som skildrar livet bland resandefolket. Intressant fördjupning i ämnet och i fallet.

Citat:
– Jag bodde till en början i skånska Tollarp och hade mina släktingar i grannskapet. Jag lekte med mina kusiner, och det var naturligt att tillhöra resandefolket.
https://www.hallandsposten.se/n%C3%B6je/b%C3%B6cker/thom-lundbergs-roman-ber%C3%A4ttar-om-resandefolket-1.4148843
Citera
2019-12-08, 19:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Många frågor som fodrar svar.

Citat:
Ursprungligen postat av judge365
Lite för kallt ute för att vara ute en längre stund isåfall vilket tyder på att det var ett kort ärende bara

Det hela tyder på att Emilia bara hade tänkt att vara ute en kort stund för att sedan återvända hem till sin lägenhet.

Hon verkar inte haft en aning om att något förskräckligt skulle drabba henne nästan omgående. Fram till kl. 11.15, så hade Emilia varit borta från lägenheten 45 minuter till en timma. Var exakt uppehöll hon sig under den här tiden? Vem eller vilka mötte hon? Var det ett planerat kortvarigt möte? I s f varför?

Ja, frågorna är många och jag hoppas att vi kommer att kunna få svar på dessa.
Citera
2019-12-08, 19:23
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Det hela tyder på att Emilia bara hade tänkt att vara ute en kort stund för att sedan återvända hem till sin lägenhet.

Hon verkar inte haft en aning om att något förskräckligt skulle drabba henne nästan omgående. Fram till kl. 11.15, så hade Emilia varit borta från lägenheten 45 minuter till en timma. Var exakt uppehöll hon sig under den här tiden? Vem eller vilka mötte hon? Var det ett planerat kortvarigt möte? I s f varför?

Det är där som handväskan kommer in i bilden. Den hittades i sumpig gräsmark mellan E22 & Vramsån. Själva dödsögonblicket har säkert gått fort men man tänker lite på om de har sprungit omkring där nere i terrängen & att hon kan ha varit rädd ett tag. Man ska inte måla upp skräckscenario men den biten känns otäck.
Citera
2019-12-08, 19:24
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Hennes ”fasters” balkong ligger inte högt upp, samt är jag mycket tveksam till att det är 60-70 meter mellan. Med andra ord tror jag fastern vet mer än hon gått ut med i Tv eller så döljer hon något ev för att skydda MGM el försvåra fallet.

Menar du att mätverktyget på Eniros karttjänst inte fungerar? Är det kortare eller längre än 60-70 meter?
Citera
2019-12-08, 19:28
Medlem
Citat:

Jag hade då aldrig gått ut i kortbyxor så vida jag bara skulle ner och hämta något snabbt. Något konstigt är det ju såklart
Citera
2019-12-08, 19:28
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det stör mig att media inte låtsas om det faktum att h*n både är man och "kvinna". I sin iver att vara fina och fördomsfria agerar de precis tvärtom - det fördomsfria hade varit att säga precis som det är, inte att låtsas som "inga märkligheter". Vill man verkligen ha hjälp kan det vara klokt att vara tydlig och att inte undanhålla fakta.
Precis detta, nu är jag sen på bollen men jag såg i förbifarten på någon judisk nyhetssida att en ung svensk tjej försvunnit och sedan hittats död. Visade sig alltså vara en zigenare transexuell man som dessutom var pundare och prostituerad. Är inte det judenhetens bästa tänkbara människa? Det är ju den typen av "människa" som de vill att alla ska bli.. varför mörkar man det då?
Citera
2019-12-08, 19:29
Medlem
Dumdrygs avatar
Här är en film där grannen berättar vad hon såg. Röda tights. Inget om längden om att de slutade vid knäna. Bättre att ni läser vad vittnen säger istället för att spekulera i vad hon sett eller inte, utan att ens veta vad hon har sagt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGJeym/hon-gjorde-sista-iakttagelsen-av-emilia-20
Citera
2019-12-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tollarp hade en enda kändis tills nu. Pianisten Jan "Tollarparn" Eriksson känd från TV-programmet "Här har du ditt liv".
Nu hittade jag en till som också har viss anknytning till fallet.
Thom Lundberg, författare till novellen "För vad sorg och smärta" som skildrar livet bland resandefolket. Intressant fördjupning i ämnet och i fallet.

https://www.hallandsposten.se/n%C3%B6je/b%C3%B6cker/thom-lundbergs-roman-ber%C3%A4ttar-om-resandefolket-1.4148843

Kallar du ”För vad sorg och smärta” för novell? Flerfaldigt uppmärksammad och prisbelönt roman. Fantastisk berättelse!

Gellert Tamas som skrivet boken om Lasermannen är väl också tämligen känd, även han från Tollarp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in