2019-12-08, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Ang Tiskhos mor så finns hon inte i landet. Han kom hit ensam med sin far om jag inte missminner mig helt. Ts biologiska mor var oförmögen att ta hand om honom så han fick leva med pappan
Fadern kom hit i mitten på 90 talet T kom hit 2006 enligt de uppgifter jag har.
Så uppgiften haltar,tyvärr.
Citera
2019-12-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Det sas ju att hon varit bortrest under händelsen. Eller så skickade han iväg henne? Hon vet garanterat rätt mycket men jag skulle bli förvånad om hon är direkt delaktig. Hon kanske misstänker vad han gjort med Wilma även före??

Om det är hon men jag antar det nu. MGM 3 är väl misstänkt för grovt skyddande av brottsling bara? Då behöver hon ju inte varit med eller i närheten när huvudbrottet begicks. Hon kan ju ha städat eller röjt undan bevisning i någon form.
Citera
2019-12-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Fadern kom hit i mitten på 90 talet T kom hit 2006 enligt de uppgifter jag har.
Så uppgiften haltar,tyvärr.

Precis, men han kom hit ENSAM. Först levde T med sin far och fick sen flytta till sin mor under några år, men hon var oförmögen att ta hand om honom. Så han kom hit med endast sin far närvarande.
Citera
2019-12-08, 18:45
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske valde jag fel ord, dock nekar de misstänkta till brott såvitt jag känner till, låst eller inte, och kroppen är inte funnen i sin helhet vad jag vet.

Okej, då förstår jag hur du menar.

Det bästa vore ju om hon kan avslöja om vart kroppen finns, då kan dom pressa mgm och mgm2 hårdare.
Men risken finns att hon inte vet så mycket.

Jag håller tummarna för att historien nystas upp, utan att en massa frågetecken är kvar.
Citera
2019-12-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Som bor på Kyrkstensvägen i Alingsås?

Har hört Göteborg men kan lika gärna vara Alingsås då det är nära. Jag vet inte var hon eller pappans bröder bor med säkerhet, annars hade jag skrivit det.
Känner mest till själva familjen och inte hela stora släkten.
Citera
2019-12-08, 18:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Notera att MGM3 är en kvinna, vet hon något så kommer hon sannolikt att börja prata när polisen har bearbetat henne några dagar.

Sannolikt tidigare ostraffad med unga barn, hon vill slippa ut i friheten så fort som möjligt för sina barns skull föreställer jag mig.

Jag tror att hon är nyckeln till det låsta läget.

Jag tror du drömmer. Det är inte sällan mamman som är drivande. Det kan lika gärna vara hon som har satt igång detta tankegods hos både MGM1 och MGM2 för längesen.

Läs gärna om Ghazala Kahn i Danmark.

https://en.wikipedia.org/wiki/Honour_killing_of_Ghazala_Khan
Citera
2019-12-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Eller så spelar han bara Allan... (se tidigare inlägg och anlalyser om Ballobas sätt att konsekvent skriva "pappa".....
Jepp jag vet... därför jag blev förvånad han dök upp igen... han skriver inte pappa:N utan Pappa
Citera
Medlem
Citat:
Jag tänker mig att polisen inte har hela bilden klar för sig i detalj, MGM3 skulle teoretisk ha kunnat åkt med i bilen och bistått med något, till och med kört den, och då är det korrekt att även omfatta henne i misstanke om brott mot griftefriden.

Man vet antagligen inte i detalj vem som gjorde vad.

Skilj på min tro på vad som hände, och polisens utredningsläge.

Det blir problemet att bevisa vem som gjort vad.
Men ändock måste dem ju veta en del mgm3 misstänks för griftefrid på sannolika skäl.
Kanske har farsan lånat ut bilen till mgm1 och mgm2, för han sitter för skyddande av brottsling + gömt bilenoch ljugit att mgm1 inte är inblandad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Har hört Göteborg men kan lika gärna vara Alingsås då det är nära. Jag vet inte var hon eller pappans bröder bor med säkerhet, annars hade jag skrivit det.
Känner mest till själva familjen och inte hela stora släkten.

Tack för att du tillför tråden information som verkar adekvat.
Hon kanske är gift med tidigare nämnd busschaufför? Han lär ska vara från Gbg.
Citera
2019-12-08, 18:53
Avslutad
Citat:
Precis, men han kom hit ENSAM. Först levde T med sin far och fick sen flytta till sin mor under några år, men hon var oförmögen att ta hand om honom. Så han kom hit med endast sin far närvarande.
Okey, du vet inte var han bodde när han var hos sin mamma? Från vilket år tror du att det var som mamman lämnade Sverige? Kan vi utesluta mamman som fortfarande gift med MGM2?.
Citera
2019-12-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Som jag förstått det så är det olika mammor.
MGM1:s biologiska mamma verkar bo i Gbg
MGM2 har antagligen en ny fru och med henne två nya barn, alltså MGM1:s halvsyskon, och de verkar bo med pappan på Friarleksvägen. De är iaf skrivna där.
Åldersskillnaden talar för det. 22, 14 och 3 år. Nästan 20 år mellan äldst och yngst.
Precis, därför undrar jag varför man tror ÄKTA THISKO MAMMA" är med.. kan de va " styvmamman de menar?
Citera
2019-12-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ang Tiskhos mor så finns hon inte i landet. Han kom hit ensam med sin far om jag inte missminner mig helt. Ts biologiska mor var oförmögen att ta hand om honom så han fick leva med pappan

Har inte följt tråden noggrant men är det uteslutet att MGM:s pappa lever ihop med sin nya fru som han hämtade till Sverige och gav MGM:s biologiska mammas identitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in