2019-12-08, 18:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Du upprepar samma argument som adina använde. Om du kollar sidorna efter det inlägg du svarade på kan du se mina svar till henne. Men jag kör en sammanfattning.

Ingenstans i det du skriver står det att separation är harmlöst. Bara att det i många fall går bra ändå. Jaha, men alla de fall där det inte går så bra då?

Bra skyddsnät minskar risken för att det går riktigt illa, men ingenstans står det att de eliminerar risken, eller ens att de fall där det går bra skulle vara bättre än om föräldrarna hade kämpat vidare. Det blir ohederligt att bemöta påpekandet av ett generellt samhällsproblem med att rikta fokus till de fall där det går bra trots allt, som om det får de faktiska problemen att sluta existera.

De flesta som deltar i en omgång rysk roulette tar inte skada av det. Det betyder inte att rysk roulette bör betraktas som en normal och socialt accepterad sysselsättning.

Vilka som skiljer sig mest är en icke-fråga när ämnet är om vi ska ha skilsmässa alls. Det grundläggande valet står alltså mellan en traditionell definition av äktenskapet, där familjen som samhällsbärande institution står i centrum, eller ett modernt äktenskap som handlar om individernas njutning och förströelse. Statistik kring vilka som skiljer sig har såklart praktisk relevans i det samhälle vi har idag, men mindre relevans i den här diskussionen.

Jag har sett er diskussion.

Vem som skiljer sig är viktigt eftersom det dåliga måendet främst har sin grund i andra faktorer än i själva skilsmässan, det vill säga den dysfunktionella familjen. Skilsmässan blir bara ännu en droppe. Ingen vet hur dessa människor skulle må utan skilsmässa. Igen det är inte säkert att man mäter det man tror sig mäta. Det kan vara en annan faktor som bidrar till både skilsmässa och dåligt mående, vilket jag redan har skrivit.
Igen så är korrelation inte kausalitet.

Nej skilsmässor är inte "nyttigt", men som jag skrev är inte giftermål heller nyttigt eftersom det också innebär stress, liksom att börja skolan, att flytta hemifrån. Att råka ut för en olycka är definitivt inte nyttigt.

Det vore bättre om vissa människor inte skaffade barn alls. Om vi ska förbjuda skilsmässor så tvingar vi människor att leva med psykopater, borderliners och narcissister. För att inte tala om schizofrena.

Det stod ju även i din länk att i relationer där fysisk eller verbal misshandel förekom. så var det en fördel med skilsmässa.

Feminismen som politisk rörelse drogs igång under franska revolutionen. Här kopplingen till satanismen https://global.oup.com/academic/product/satanic-feminism-9780190664473?cc=ch&lang=en&#

Mig veterligen så handlar den här diskussionen om skampatrullen.
Citera
2019-12-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Att judarna lurar hederliga svenska män att åka till Bangkok för att knulla prostituerade och till och med i vissa extrema fall ta med sig en hem till Sverige har jag misstänkt länge. Undrar om judebröderna Ekeroth är inblandade i denna degenerering? Förmodligen.

Alla borde hängas ut. Känner ni någon Bangkokknullare så känn er fria att publicera namn och adress här. De är med 100% säkerhet SDröstare men framför allt ett hot mot den Svenska folkstammens friskhet och sundhet.

Nämen en är mamsens lille pluttesnutt lite sur?
Är det jobbigt att vara en patetisk beta incel ?

Anledningen till att jag frågar är för att jag tror inte du har kapaciteten till någon form av självinsikt, varpå det blir intressant att se ditt svar.

ONT:

Skampatrullen?
Har aldrig hört talas om det förrän jag såg denna infantila tråd.

Så om jag förstått detta rätt, "skampatrullen" består alltså av några beta pojkar som pga av sina otroligt många tillkortakommanden är väldigt bittra över livet och det faktum att de inte duger till någonting.
De slår mot allt och alla, online såklart, med förhoppningen om att någon form av självkänsla ska komma fram....

Det gör ju det hela än mer patetiskt...som en patetisk liten cirkel de springer runt i.
Senast redigerad av snirv 2019-12-08 kl. 18:54.
Citera
2019-12-08, 18:48
Medlem
Skampatrullen är en trollning.
Syftet var att visa hur vidrig hederskulturen/islam från Mellanöstern är.
Citera
2019-12-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det finns ju många självständigt tänkande individer inom alternativhögern som med rätta kan kallas alfa.
Hahaha dagens storskratt! Det där tror du väl inte ens på själv?
Citera
2019-12-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
Nämen en är mamsens lille pluttesnutt lite sur?
Är det jobbigt att vara en patetisk beta incel ?

Anledningen till att jag frågar är för att jag tror inte du har kapaciteten till någon form av självinsikt, varpå det blir intressant att se ditt svar.
Mitt svar är följande. Hela denna tråd är ett exempel på fula människor. Såna som du själv. Är man för ful och dum i huvudet för att få knulla snygga svenskor åker man till Bangkok och sitter och gnäller på hur dessa snygga svenskor beter sig på sociala medier. Är man dessutom SDväljare har man med säkerhet inga vänner och blir aldrig bjuden på fest. Resultatet? Sånt som denna tråd. Seså bondjävel, ut och polera din Amazon nu!
Citera
2019-12-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashiskung
Jo, det är irrelevant. Eftersom motståndare bevisligen ändå bygger upp halmgubbar om vad de står för.

Att vara för räddhågsen över att bli sedd för att vara för mycket extrem i liberalernas ögon leder bara till att man ständigt måste liberaliseras för att tillfredsställa motståndarna. Se SD.

Har inte med att vara räddhågsen att göra. Det handlar om att man faktiskt inte tycker att kvinnor ska omyndigförklaras.

Althögern är verklighetsfrånvända utopister vars ideologi bara består av fantasier. Kanhända att jag håller med dem i några sakfrågor men jag ser hellre någon annan kraft driva dessa frågor eftersom althögern tenderar göra sig själva till åtlöje.

Citat:
Då föredrar jag istället islamisterna som kör stenhårt åt sitt håll utan anpassning till motståndaren. Deras ideologi har verkligen inte marginaliserat sig själv. Islamister anpassar sig inte för att slippa bli kallade sexister av Folkpartiet och sexliberala Sverigevänner.

Håller med om att man inte ska anpassa sig till motståndaren, men det finns inget självändamål med att ha extrema (såsom i extremt kontroversiella) åsikter. Jag baserar inte mina åsikter på vad som är mest tabu utan på vad jag har kommit fram till är rimligast.

Citat:
Konservativa går idag i Pride-paraden. Vad dagens konservativa gör är inte bevis för sundhet.

Bland de i Sverige som lever traditionalistiskt och hederskulturellt (som muslimer) är kyskhet bland kvinnor inte helt ovanligt.

Konservativa går inte i pride-paraden. Finns inte riktigt någon stark konservativ gruppering i Sverige dessvärre. SD är svagt konservativa men liknar i mina ögon mer kulturnationalistiska sossar.

Muslimsk kultur är primitiv i nästan alla avseenden. Förstår inte varför man skulle ha den som en förebild i någon fråga.

Det finns inga argument för total sexuell återhållsamhet utom äktenskapet, sådant är bara dogmatiskt trams.
Senast redigerad av Ghana 2019-12-08 kl. 19:02.
Citera
2019-12-08, 18:58
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag har sett er diskussion.

Vem som skiljer sig är viktigt eftersom det dåliga måendet främst har sin grund i andra faktorer än i själva skilsmässan, det vill säga den dysfunktionella familjen. Skilsmässan blir bara ännu en droppe. Ingen vet hur dessa människor skulle må utan skilsmässa. Igen det är inte säkert att man mäter det man tror sig mäta. Det kan vara en annan faktor som bidrar till både skilsmässa och dåligt mående, vilket jag redan har skrivit.
Igen så är korrelation inte kausalitet.

Nej skilsmässor är inte "nyttigt", men som jag skrev är inte giftermål heller nyttigt eftersom det också innebär stress, liksom att börja skolan, att flytta hemifrån. Att råka ut för en olycka är definitivt inte nyttigt.

Det vore bättre om vissa människor inte skaffade barn alls. Om vi ska förbjuda skilsmässor så tvingar vi människor att leva med psykopater, borderliners och narcissister. För att inte tala om schizofrena.

Det stod ju även i din länk att i relationer där fysisk eller verbal misshandel förekom. så var det en fördel med skilsmässa.

Feminismen som politisk rörelse drogs igång under franska revolutionen. Här kopplingen till satanismen https://global.oup.com/academic/product/satanic-feminism-9780190664473?cc=ch&lang=en&#

Mig veterligen så handlar den här diskussionen om skampatrullen.
Giftermål är nyttigt för att det skapar familjer. Skilsmässor gör det inte. Att jämföra stressnivåer mellan de två är meningslöst eftersom det förstnämnda har ett värde som trumfar andra faktorer, det andra har det inte.

Jag försöker komma åt den fundamentala syn på relationen mellan man och kvinna som har skapat den situation som Skampatrullen reagerar mot. Dubai-slinkor på Instagram är bara ett extremt uttryck för ett mer djupgående misstag. Den förskjutna synen på äktenskapet har sin grund i samma misstag, dessutom berör den många fler människor. Det är mindre spektakulärt än att kalla någon hora, men kanske ändå mer provocerande, eftersom det blir personligt skamligt för många fler att erkänna problemet.
Citera
2019-12-08, 19:15
Medlem
Citat:
Mitt svar är följande. Hela denna tråd är ett exempel på fula människor. Såna som du själv. Är man för ful och dum i huvudet för att få knulla snygga svenskor åker man till Bangkok och sitter och gnäller på hur dessa snygga svenskor beter sig på sociala medier. Är man dessutom SDväljare har man med säkerhet inga vänner och blir aldrig bjuden på fest. Resultatet? Sånt som denna tråd. Seså bondjävel, ut och polera din Amazon nu!

Aha ok, jag hade lite svårt att avgöra vem du hatar mest.
Men nu ser jag att du har också svårt att avgöra den saken.

Du anser att du själv är snygg och smart, kanske någonstans mellan nio och tio på skalan.
Jag antar det är mamsen som lärt dig det...."du är så stilig bubbisen"
Du anser att "svenska kvinnor" är det bästa, men har aldrig haft en flickvän som matchar din självupplevda skönhet.
För du får bara tjejer som är ett till tre på skalan.
Inget fel på dom säger du, finns massor med snälla och bra tjejer i den klassen, och de är ju så tacksamma....Men du är ändå sur för du tycker att du förtjänar det bästa!
Du tycker att du är ett "kap" men ingen av de brudar du egentligen vill trycka på har någonsin svarat positivt på dina flagranta inviter.
Så du blir bara mer bitter och frustrerad av hur hemskt livet är...

Ja ungefär så uppfattas du av dem som läser dina imbecilla tankegångar du skriver ner här.
Citera
2019-12-08, 19:22
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Sant att det krävs mod för att stå upp för kontroversiella åsikter, jag har själv gjort/gör det och betalat det sociala priset för det. Men det gör en inte till en alfa på något sätt.
Alfa nog för att mema om betacucks.
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hahaha dagens storskratt! Det där tror du väl inte ens på själv?
Jomenvisst, beskåda testosteronet i aktion:

nationalist patrols leftist thot at political rally in Stockholm
https://www.youtube.com/watch?v=MfmTbgAVkIk
Citera
2019-12-08, 19:23
Medlem
Citat:

Personer som är för Skampatrullen är motståndare till SD Thailand. Där är runkgubbande Svärjevänner som rider ut till Twitter-tottarnas försvar och anklagar alla meningsmotståndare för att vara islamister.
Citera
2019-12-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Alfa nog för att mema om betacucks.

Krävs inget alfa alls för det, bara en skopa manlighetskomplex. D.v.s icke-alfa per se.
Citera
2019-12-08, 19:43
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Krävs inget alfa alls för det, bara en skopa manlighetskomplex. D.v.s icke-alfa per se.
Skitsnack. Försök inte med någon freudiansk judepsykologi här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in