2019-12-08, 17:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
+1. Bör tilläggas att detsamma gäller män förstås. Men överlag ligger kvinnor med män de inte är attraherade och för att kompensera behöver de något mer.

Ja. Ju mer traditionellt land, desto mer vaginala orgasmer - jmf Holland med Italien.

Du är btw medveten om att vaginal orgasm är en form av klitorisstimulans? Skillnaden är bara hur den ligger till inne i fittan och hur väl killen/objektet kommer åt. Om du inte kommer vaginalt, byt position helt enkelt.

Ja, det ör ju intressant i den här studien att 94% i väldigt religiöst land som Italien får vaginal orgasm, men bara 83% i ett liberalt land som Nederländerna.

Jag är prostituerad, så jag har bytt ställningar en och annan gång. Eftersom det enligt forskningen inte spelar någon roll hur man känner för mannen eller relationen, inte heller hur stor kuken är eller längden på penetreringen för att få vaginala orgasmer, så borde jag ju ha haft massor av vaginala orgasmer, eller hur? Men icket. Däremot har jag extremt lätt att få orgasm vid smekningar eller slickningar. Eller när jag djupandas
Citera
2019-12-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, det ör ju intressant i den här studien att 94% i väldigt religiöst land som Italien får vaginal orgasm, men bara 83% i ett liberalt land som Nederländerna.

Jag är prostituerad, så jag har bytt ställningar en och annan gång. Eftersom det enligt forskningen inte spelar någon roll hur man känner för mannen eller relationen, inte heller hur stor kuken är eller längden på penetreringen för att få vaginala orgasmer, så borde jag ju ha haft massor av vaginala orgasmer, eller hur? Men icket. Däremot har jag extremt lätt att få orgasm vid smekningar eller slickningar. Eller när jag djupandas

Du får inte orgasm pga att du har för mycket sex med olika män och jag tror inta att alla dem är den ideala typen för dig men ja kan ha fel, sedan att förknippa sex med en affärs transaktion är väldigt avtändande och ger inte njutning i första hand.

Allt handlar om förväntan och den spänning som byggs upp. Sedan krävs det faktiskt väldigt lite för att en kvinna ska få orgasm.

Tex när jag tittar på porr eller vill knulla någon riktigt mycket, dvs attraheras mycket av någon så kan jag komma på några minuter. Då min hjärna bygger upp spänning och förväntan som blir till en magisk lust som slutar i en utlösning. Samma sak med tjejer.
Citera
2019-12-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
+1. Bör tilläggas att detsamma gäller män förstås. Men överlag ligger kvinnor med män de inte är attraherade och för att kompensera behöver de något mer.

Ja. Ju mer traditionellt land, desto mer vaginala orgasmer - jmf Holland med Italien.

Du är btw medveten om att vaginal orgasm är en form av klitorisstimulans? Skillnaden är bara hur den ligger till inne i fittan och hur väl killen/objektet kommer åt. Om du inte kommer vaginalt, byt position helt enkelt.

Vill poängtera här att den populära idén att "inre klitoris" kan ge njutning har aldrig bevisats, man har bara visat det stimuleras (rörs om) vid sex. Mannens penis går även in i kroppen, men knappast kan den delen ge njutning. Bilderna för interna klitoris och penis liknar varandra. Jämför bilder. Intern penis bild. Klitoris intern bild
Citera
2019-12-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -LLH-
That most women don't orgasm by penetration is a myth spread all over the internet. In the biggest scientific survey (IFOP) ever conducted where they distinguish between orgasm by penetration and penetration with clitoral stroking, some 60-70% of the 8000 women reach orgasm at least "somewhat easily" by penetration without stroking the clitoris.

IFOP is an international polling and market research firm. While it also shows 59% of those who have had anal sex has also orgasmed from it, but they don’t have separate questions here for with or without clitoral stimulation. In other words, this high number surely includes clitoral stimulation.

In the DocDroid document below, I compare other questions in IFOP's with other studies, how many have ever masturbated, had an orgasm etc. The numbers agree quite well with other studies, suggesting IFOP is indeed reliable. This is not the only study showing most orgasm by penetration alone. This does not mean most women orgasm most of the time, likely due to the man often climaxes before, distraction, lack of foreplay etc.

See the pdfs at the bottom on this page: https://sv.cam4.com/insights/year-of-the-female-orgasm

For in depth analysis with more studies see my link on DocDroid: https://docdro.id/T8WtxOO

The references are mostly behind paywalls, but can be reached with sci-hub.tw (enter captcha afterwards)

Posten var ämnad för reddit men den togs bort där. Orkade inte översätta den.
Jag visste det! Det där går igen hela tiden, de flesta kommer genom penetrering. Man måste jobba på sin repertoar, men det går.
Citera
2019-12-08, 18:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Du får inte orgasm pga att du har för mycket sex med olika män och jag tror inta att alla dem är den ideala typen för dig men ja kan ha fel, sedan att förknippa sex med en affärs transaktion är väldigt avtändande och ger inte njutning i första hand.

Allt handlar om förväntan och den spänning som byggs upp. Sedan krävs det faktiskt väldigt lite för att en kvinna ska få orgasm.

Tex när jag tittar på porr eller vill knulla någon riktigt mycket, dvs attraheras mycket av någon så kan jag komma på några minuter. Då min hjärna bygger upp spänning och förväntan som blir till en magisk lust som slutar i en utlösning. Samma sak med tjejer.

Jag var 45+ när började prostituera mig. Före det hade jag haft mest bara haft sex i 3 långa förhållanden. Då fick jag ingen vaginal orgasm. De vaginala orgasmer jag upplevt har jag fått med kunder.

Dessutom säger forskningen att det inte spelar någon roll för vaginala orgasmer vad man tycker om mannen och hur relationen är. Man får de ändå.

Som sagt var - jag får otroligt lätt orgasm när jag blir smekt eller slickad. Så du behöver inte oroa dig för att jag tvingar mig till det och inte njuter. Vi är alla olika och bara för att din sexualitet funkar på ett visst sätt, så behöver inte min göra det. Om du frågar dina vänner så kommer du att inse att de inte tänder på exakt samma saker som du gör. Eller vill ligga med exakt samma personer som du gör. Eller vill göra det i exakt samma positioner. Eller se på exakt samma porrfilm som du. Det finns ingen exakt norm och inte ett exakt korrekt sätt att ha sex på.

Så för att återgå till huvudfrågan - varför har den här undersökningen beställts av ett företag som sysslar med penetrering av dildos framför kamera? Och varför är det så mycket, mycket högre värden på vaginala orgasmer än i andra undersökningar? Nästan 100%. Och varför får kvinnor i konservativa länder som Italien fler vaginala orgasmer än kvinnor i liberala länder som Nederländerna?
Citera
2019-12-08, 19:49
Medlem
Citat:

Så för att återgå till huvudfrågan - varför har den här undersökningen beställts av ett företag som sysslar med penetrering av dildos framför kamera? Och varför är det så mycket, mycket högre värden på vaginala orgasmer än i andra undersökningar? Nästan 100%. Och varför får kvinnor i konservativa länder som Italien fler vaginala orgasmer än kvinnor i liberala länder som Nederländerna?

Det är inget konstigt att ett sådant företag skulle beställa en sådan studie. Dom skyltar inte heller med att många får vaginala orgasmer och studien visar även att många kvinnor har haft åtminstone något problem med att få orgasm senaste året och att många fejkar. Vi ser i pressmeddelandet (källa 17) hur de anmärker på "phallocentrée" (penetrationsfixerande) och hur detta hämmar kvinnors orgasmer, så de verkar inte vilja skylta med vaginala orgasmer. Deras motivation för detta är att fler franska kvinnor fejkar.

Hur kan du vara säker på att studien ger mycket, mycket högre värden (för att komma hyffsat lätt) då det inte finns några andra vetenskapliga studier som frågar på ett jämförbart sätt? Varför kommer 66% av de 827 könsstympade kvinnorna, mer ofta än sällan? Notera att även de är från konservativa länder, där traditionellt sex möjligen värderas mer.
Senast redigerad av -LLH- 2019-12-08 kl. 20:25.
Citera
2019-12-08, 21:07
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Själv har jag kommit 2-3 ggr vid vaginalt sex utan stimulering av klitoris.

Skulle du säga att det rådde några speciella omständigheter dessa två-tre gånger?

Var mannen i fråga extra bra? Hade han extra perfekt kuk? Var han extra sexig på nåt vis?

Annat? Kanske att du var extra upphetsad eller väldigt på gång av andra skäl?
Citera
2019-12-08, 22:38
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Jag var 45+ när började prostituera mig.
Det känns som en rätt udda grej att göra när man blir medelålders, men å andra sidan är det väl där i krokarna man hittar de flesta torskarna. Föreställer mig av någon anledning en spextant med inte bara köttsliga som ekonomiska behov som kombinerar nytta med nöje utan att du går igång på att få uppmärksamhet och sprida glädje. Hur som haver.

Citat:
Före det hade jag haft mest bara haft sex i 3 långa förhållanden. Då fick jag ingen vaginal orgasm. De vaginala orgasmer jag upplevt har jag fått med kunder.

Dessutom säger forskningen att det inte spelar någon roll för vaginala orgasmer vad man tycker om mannen och hur relationen är. Man får de ändå.

Orgasmen är en reaktion på en retning av pudentalnerven. Precis som att man kan nysa om man killar sig med en fjäder under näsan. Det brukar dock krävas att det skall vara rätt tid i månaden eller att det helt enkelt sker tillräckligt länge eller kort och gott bara tillräckligt hårt. Kvinnor som blir våldtagna kan få vaginala orgasmer och bli traumatiserade av det. Könsdelar har inga känslor.

Citat:
Som sagt var - jag får otroligt lätt orgasm när jag blir smekt eller slickad. Så du behöver inte oroa dig för att jag tvingar mig till det och inte njuter. Vi är alla olika och bara för att din sexualitet funkar på ett visst sätt, så behöver inte min göra det. Om du frågar dina vänner så kommer du att inse att de inte tänder på exakt samma saker som du gör. Eller vill ligga med exakt samma personer som du gör. Eller vill göra det i exakt samma positioner. Eller se på exakt samma porrfilm som du. Det finns ingen exakt norm och inte ett exakt korrekt sätt att ha sex på.

It takes two to tango, precis som man kan få ett contact high av att umgås med folk som är höga så kommer man mer i stämning av någon som faktiskt är kåt på en.

Citat:
Så för att återgå till huvudfrågan - varför har den här undersökningen beställts av ett företag som sysslar med penetrering av dildos framför kamera? Och varför är det så mycket, mycket högre värden på vaginala orgasmer än i andra undersökningar? Nästan 100%.

Skulle de presentera en studie som inte fick produkterna de sålde att verka fantastiska?

Citat:
Och varför får kvinnor i konservativa länder som Italien fler vaginala orgasmer än kvinnor i liberala länder som Nederländerna?

Kan det vara för att i länder där kvinnor uppmanas att hata män så blir det mindre åka av?
You tell me, man skall i vilket fall ta allt säljare säger med en nypa salt.
Citera
2019-12-09, 11:12
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Jag var 45+ när började prostituera mig. Före det hade jag haft mest bara haft sex i 3 långa förhållanden. Då fick jag ingen vaginal orgasm. De vaginala orgasmer jag upplevt har jag fått med kunder.

Det var det dummaste jag hört. Så då skulle en kvinna som våldtas kunna få orgasm pga att det är en rent mekanisk händelse helt skild från känslor och kåthet?

Jag har knullat eller öppenhjärtligt talat med 10 kvinnor och i detta fallet så kunde 6st komma genom enbart penetrering och 4st krävde klitteri. Klittan är faktiskt inte bara det lilla ollonet som tittar fram ovanför kisshålet, klitorisen går som en krans runt slidöppningen med flest nerver kring just den synliga klitorisen.
En vaginal orgasm är således också en klitorisorgasm, det är ett och samma hästskoformade organ. Könsstympning där man skär (slaktar) bort den synliga delen innebär INTE att klitorisen är borta.

Min nuvarande tjej kommer ganska lätt av enbart penetrationssex men hon kommer ännu snabbare om jag samtidigt suger på brösten. Men synliga delen av klittan vill hon inte stimulera alls, hon tycker inte det känns skönt, verkar för känslig för direkt beröring.
Citera
2019-12-09, 11:22
Medlem
Citat:
I det här fallet är det ett camsex-företag. Det står så högst upp på sidan. Men visst, det skulle kunnat vara en sån undersökning.

Nu var ju inga svenskar eller Skandinavien med i undersökningen som i vissa frågor skilde sig rejält från land till land. Antingen umgås jag bara med kvinnor som inte kan få orgasm vid penetrerande sex eller så är vi i Skandinavien annorlunda kopplade, för jag har inga tjejkompisar som jag pratar sex med som bara kommer vid penetration. Själv har jag kommit 2-3 ggr vid vaginalt sex utan stimulering av klitoris.

Ingenstans står "bara".

Som man tycker jag detta stämmer bättreed verkligheten än vad ni Feminazis säger.

Känns som missnöjda kvinnor spridit en lögn kring detta som inte stämmer från mäns perspektiv.

Feminazis har alltid hävdat "ingen kommer bara av stötar".
Det är grunden till ryktet senaste 20åren.

I verkligheten som man om man tittar bakåt på alla ligg och flickvänner har ju de flesta absolut fått orgasmer av vanligt samlag utan speciell stimuli på klitoris.

Och många kommer flera gånger om vart annat.

Men livet i sig gör att sexualiteten går upp och ner i förhållande. Precis som för män.

Fåtal däremot har stora problem. Men de som "aldrig kommer vaginalt" brukar vara de som får sin första penetrerande orgasm analt i stället.

Nej inte ett skit stämmer i verkligheten mot vad feminister hävdar, i någonting längre. De har en annan agenda än sanningen.

Och kvinnor överlag verkar ha enorma problem att vara ärlig bland sina vänninor kring sex. Många är för pryd att spy ur sig sanningen såsom män kan göra helt ohämmat.

En flickvän jag hade äääälskade analsex men tordes aldrig prata om det med sina vänninor.
Citera
2019-12-09, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Vem bryr sig.

Kvinnor kan ändå aldrig bli tillfredsställda, varken emotionellt, fysiskt, psykiskt eller finansiellt.

Slöseri med sådana studier om du frågar mig.

Om en kvinna inte kommer, så betyder det att hon inte är tillräckligt attraherad av den personen, och problemet ligger därmed hos henne och inte hos mannen. Hon bör då söka sig till en annan man.

Om kvinnan är super attraherad av mannen, så krävs det väldigt väldigt lite för att hon ska nå en orgasm.

Intressant synvinkel

Men, hur kommer det sig då, att trots att jag är superattraherad av en man, inte lyckas komma med honom? Men lyckas tillfredsställa mig sexuellt då jag idkar arbete på egen hand...

Är jag så väldigt attraherad av mig själv då tro

Jag skulle vilja påstå att det är oftast lite mera komplicerat än så...
Citera
2019-12-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Intressant synvinkel

Men, hur kommer det sig då, att trots att jag är superattraherad av en man, inte lyckas komma med honom? Men lyckas tillfredsställa mig sexuellt då jag idkar arbete på egen hand...

Är jag så väldigt attraherad av mig själv då tro

Jag skulle vilja påstå att det är oftast lite mera komplicerat än så...

Du är attraherad av honom, men någonstans inuti så känner du osäkerhet när det gäller honom, du kanske är rädd att han lämnar dig eller att han inte är den typ av person som man har ett långt relation med.

Eller så vet han inte hur man knullar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in