2019-12-08, 14:57
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I det här fallet är det ett camsex-företag. Det står så högst upp på sidan. Men visst, det skulle kunnat vara en sån undersökning.

Nu var ju inga svenskar eller Skandinavien med i undersökningen som i vissa frågor skilde sig rejält från land till land. Antingen umgås jag bara med kvinnor som inte kan få orgasm vid penetrerande sex eller så är vi i Skandinavien annorlunda kopplade, för jag har inga tjejkompisar som jag pratar sex med som bara kommer vid penetration. Själv har jag kommit 2-3 ggr vid vaginalt sex utan stimulering av klitoris.
Tack för ditt svar, jag vet att du går att lita på i sådana här frågor, medan vi andra bara gubbgissar!
Citera
2019-12-08, 14:58
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -LLH-
Om du ser i mitt Docdroid dokument, så ser du att de flesta omskurna kvinnor får orgasm vid samlag. Hur man kan styra det du säger är i princip omöjligt, dessutom har redakötren för ifop kritiserat penetration fixerande, orkar inte ge källa.
Ogillar ordet "omskuren".
För kvinnor är det stympad, och för män är det också illa.
Citera
2019-12-08, 15:09
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ogillar ordet "omskuren".
För kvinnor är det stympad, och för män är det också illa.
Ordet könsstympad gäller för både kvinnor och män. Varken företeelsen eller ordet omskuren hör hemma i svensk kultur.
Citera
2019-12-08, 15:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Tack för ditt svar, jag vet att du går att lita på i sådana här frågor, medan vi andra bara gubbgissar!

Jag finner det intressant och anmärkningsvärt att när ett företag som sysslar med camsex (kvinnor som bl a stoppar dildos i fittan framför kameran och stönar) gör en undersökning om kvinnors orgasm, så får nästan alla kvinnor vaginal orgasm. Ett otroligt sammanträffande. Eller så inte.

Det jag undrar över är hur man kontaktat dessa kvinnor, hur många man kontaktat innan man nått summan ca 1000 personer, dvs det kanske inte är ett tvärsnitt utan den typ av kvinna som är mer sexuellt utåtriktad och vill berätta om sitt sexliv.

Undersökningen är inte gjord via intervjuer utan de som fick förfrågan om att delta, ska istället svara på en webbenkät. Så hur kontaktades dessa kvinnor? Via brev? Via en länk på en webbsida där man sedan valde ut 1000 svar för att få samma typ av kvinnor i alla länder - i förhållande, singel, lesbisk, ålder, utbildning etc? Jag måste erkänna att jag är lite trött idag, men någon annan kanske har lyckats läsa sig till hur kvinnorna kontaktades.

Jag skulle vilja se en undersökning om mäns orgasmer från samma företag. Skulle det där stå att nästan alla män kan knulla länge och komma fler gånger inom en kort tid - ja, då vet vi att företaget inte spelar rent.

I 33 studier över 80 år framkommer det följande:

https://www.psychologytoday.com/us/blog/all-about-sex/200903/the-most-important-sexual-statistic

Citat:
This bears repeating: Only one-quarter of women reliably experience orgasm during intercourse—no matter how long it lasts, no matter what size the man's penis, and no matter how the woman feels about the man or the relationship.

Citat:
Rounding things out: About half of women sometimes have orgasms during intercourse. About 20 percent seldom or ever have orgasms during intercourse. And about 5 percent never have orgasms, period.

In other words, intercourse is not the key to most women's sexual satisfaction.

- 20% av kvinnorna får REGELBUNDET orgasm via vaginala samlad.
- 50% av kvinnorna får IBLAND orgasm vid vaginala samlag.
- 20% av kvinnorna får SÄLLAN eller ALDRIG orgasm vid vaginala samlag.

Så det är mer vanligt att inte få orgasm via vaginala samlag.

De kvinnor som regelbundet fick vaginala orgasmer fick det alltså oavsett vad de kände för mannen eller förhållandet, oavsett hans kukstorlek och oavsett hur länge samlaget varade.

Själv tillhör jag de som kan få orgasm utan att beröra klittan eller ha något i fittan. Jag djupandar mig till orgasm, så jag är fullt medveten om att klittan inte måste stimuleras på alla kvinnor. Däremot ger vaginal stimulering mig som regel ingen orgasm.
Citera
2019-12-08, 15:53
Medlem
Citat:
Jag finner det intressant och anmärkningsvärt att när ett företag som sysslar med camsex (kvinnor som bl a stoppar dildos i fittan framför kameran och stönar) gör en undersökning om kvinnors orgasm, så får nästan alla kvinnor vaginal orgasm. Ett otroligt sammanträffande. Eller så inte.

Det jag undrar över är hur man kontaktat dessa kvinnor, hur många man kontaktat innan man nått summan ca 1000 personer, dvs det kanske inte är ett tvärsnitt utan den typ av kvinna som är mer sexuellt utåtriktad och vill berätta om sitt sexliv.

Undersökningen är inte gjord via intervjuer utan de som fick förfrågan om att delta, ska istället svara på en webbenkät. Så hur kontaktades dessa kvinnor? Via brev? Via en länk på en webbsida där man sedan valde ut 1000 svar för att få samma typ av kvinnor i alla länder - i förhållande, singel, lesbisk, ålder, utbildning etc? Jag måste erkänna att jag är lite trött idag, men någon annan kanske har lyckats läsa sig till hur kvinnorna kontaktades.

Jag skulle vilja se en undersökning om mäns orgasmer från samma företag. Skulle det där stå att nästan alla män kan knulla länge och komma fler gånger inom en kort tid - ja, då vet vi att företaget inte spelar rent.

I 33 studier över 80 år framkommer det följande:

https://www.psychologytoday.com/us/blog/all-about-sex/200903/the-most-important-sexual-statistic

- 20% av kvinnorna får REGELBUNDET orgasm via vaginala samlad.
- 50% av kvinnorna får IBLAND orgasm vid vaginala samlag.
- 20% av kvinnorna får SÄLLAN eller ALDRIG orgasm vid vaginala samlag.

Så det är mer vanligt att inte få orgasm via vaginala samlag.

Om du läser mitt docdroid dokument så har jag delvis besvarat din kritik, upprepar mig inte här. Sen de siffrorna du ger är lite missvisande, för "ibland" inkluderas de som kommer vanligen. Jag har själv läst Lloyds bok om 32 studier. Dessutom bara för Ifop gjort en undersökning för cam4 betyder inte att de inte är tillförlitliga. Som sagt, de gör massor med gallupsundersökningar i olika ämnen.
Senast redigerad av -LLH- 2019-12-08 kl. 16:00.
Citera
2019-12-08, 16:00
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Kanske en reklam-banner på en site med texten "får du orgasm vid penetrering, klicka här!".

Vi män känner oss också otillräckliga när vi inte kan knulla våra kvinnor till orgasm, utan det ställs andra krav på oss.
En artikel som vill få oss att känna oss en aningen mera säkra på oss själva?
Citera
2019-12-08, 16:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Kanske en reklam-banner på en site med texten "får du orgasm vid penetrering, klicka här!".

Vi män känner oss också otillräckliga när vi inte kan knulla våra kvinnor till orgasm, utan det ställs andra krav på oss.
En artikel som vill få oss att känna oss en aningen mera säkra på oss själva?

Enklast vore det om kvinnor och män kunde ligga i samma säng och sova och ändå få orgasm.

Jag tänker som så här:

Av vilken anledning har just det här företaget, som sysslar med antar jag delvis fejkade orgasmer, nytta av en så stor och förmodligen dyr studie av orgasmer?

Jag kan förstå företag som sysslar med sexleksaker. Men hur kan de som tjänar pengar på en smula fejk, ha ett behov av en undersökning som får fram så väldigt avvikande svar från övriga undersökningar?

Kanske vill de via denna undersökning visa att kvinnor, och i synnerhet deras camtjejer, har i stort sett lika lätt att få vaginala orgasmer som orgasmer via klitoris. Verksamheten hänger ju - i motsats till prostitution - på att kvinnorna får orgasmer vid vaginal penetrering.

Så frågan är om undersökningen är vinklad till företagets bästa. Tyvärr är jag ingen statistisk expert, så jag kan inte fullt ut se om frågorna är vinklade eller om urvalet är snedfördelat
Citera
2019-12-08, 16:23
Medlem
Fistkramps avatar
Vet inte om jag står bakom resultatet av denna undersökning, har bara haft ett fåtal som kunna komma utan att spelkulan stimuleras. Och bara en enda som fått fontänsprut utan klitorisgnugg vilket kan liknas med att försöka stoppa korken på en champagneflaska när den flyger iväg.. din kuk åker ut.
Citera
2019-12-08, 16:27
Medlem
Arsenikarsles avatar
Det låter ju lägligt att ett camsexföretag menar att det räcker med enbart penetrering för orgasm.
Tråkigt för kunderna om de fick veta att tjejerna fejkar ju, så säljer man inga shower.
Citera
2019-12-08, 16:30
Medlem
Bland de kvinnor jag vet om så är det ovanligt med orgasmer utan någon som helst klitorisstimulans, men klitoris är ju mycket större än den lilla del som syns.

Själv får jag orgasm vid varje sextillfälle (utom vid snabbisar på konstiga platser), men i 99 fall av 100 behövs det stimulans av klitoris för att jag ska få den första orgasmen.

Därefter kan jag ofta få orgasm av penetrationen, men högst troligt beror det på att klitoris då är så känslig att beröringen av klitoris skänklar räcker, så det är fortfarande en klitorisorgasm.

I mitt sexliv har det aldrig varit ett problem, de män jag haft sex med har gillat att se mig njuta av orgasmer så de har gärna stimulerat min klitoris. Klokt nog, eftersom min lust att ha sex garanterat skulle minska rejält om jag bara fick orgasm vid ett sextillfälle av hundra.

Jag har fått orgasm hos massören vid massage av min ländrygg några gånger utan att vara det minsta upphetsad, så jag vet att det går att få orgasm utan stimulans av könet överhuvudtaget. Så i valet mellan sex med en man som inte vill stimulera klitoris och massage hos massören så skulle jag välja massören om jag ville ha sexuell njutning, sannolikheten för orgasm är större där.
Citera
2019-12-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Vem bryr sig.

Kvinnor kan ändå aldrig bli tillfredsställda, varken emotionellt, fysiskt, psykiskt eller finansiellt.

Slöseri med sådana studier om du frågar mig.

Om en kvinna inte kommer, så betyder det att hon inte är tillräckligt attraherad av den personen, och problemet ligger därmed hos henne och inte hos mannen. Hon bör då söka sig till en annan man.

Om kvinnan är super attraherad av mannen, så krävs det väldigt väldigt lite för att hon ska nå en orgasm.

+1. Bör tilläggas att detsamma gäller män förstås. Men överlag ligger kvinnor med män de inte är attraherade och för att kompensera behöver de något mer.

Citat:
I det här fallet är det ett camsex-företag. Det står så högst upp på sidan. Men visst, det skulle kunnat vara en sån undersökning.

Nu var ju inga svenskar eller Skandinavien med i undersökningen som i vissa frågor skilde sig rejält från land till land. Antingen umgås jag bara med kvinnor som inte kan få orgasm vid penetrerande sex eller så är vi i Skandinavien annorlunda kopplade, för jag har inga tjejkompisar som jag pratar sex med som bara kommer vid penetration. Själv har jag kommit 2-3 ggr vid vaginalt sex utan stimulering av klitoris.

Ja. Ju mer traditionellt land, desto mer vaginala orgasmer - jmf Holland med Italien.

Du är btw medveten om att vaginal orgasm är en form av klitorisstimulans? Skillnaden är bara hur den ligger till inne i fittan och hur väl killen/objektet kommer åt. Om du inte kommer vaginalt, byt position helt enkelt.
Citera
2019-12-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Det låter ju lägligt att ett camsexföretag menar att det räcker med enbart penetrering för orgasm.
Tråkigt för kunderna om de fick veta att tjejerna fejkar ju, så säljer man inga shower.

Undersökningen visar (ifop) även att att det är vanligt att kvinnor fejkar orgasmer, så din tes är långsökt.
Senast redigerad av -LLH- 2019-12-08 kl. 16:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in