Citat:
Ursprungligen postat av
sommarlov
Tack för ditt svar, jag vet att du går att lita på i sådana här frågor, medan vi andra bara gubbgissar!
Jag finner det intressant och anmärkningsvärt att när ett företag som sysslar med camsex (kvinnor som bl a stoppar dildos i fittan framför kameran och stönar) gör en undersökning om kvinnors orgasm, så får nästan alla kvinnor vaginal orgasm. Ett otroligt sammanträffande. Eller så inte.
Det jag undrar över är hur man kontaktat dessa kvinnor, hur många man kontaktat innan man nått summan ca 1000 personer, dvs det kanske inte är ett tvärsnitt utan den typ av kvinna som är mer sexuellt utåtriktad och vill berätta om sitt sexliv.
Undersökningen är inte gjord via intervjuer utan de som fick förfrågan om att delta, ska istället svara på en webbenkät. Så hur kontaktades dessa kvinnor? Via brev? Via en länk på en webbsida där man sedan valde ut 1000 svar för att få samma typ av kvinnor i alla länder - i förhållande, singel, lesbisk, ålder, utbildning etc? Jag måste erkänna att jag är lite trött idag, men någon annan kanske har lyckats läsa sig till hur kvinnorna kontaktades.
Jag skulle vilja se en undersökning om mäns orgasmer från samma företag. Skulle det där stå att nästan alla män kan knulla länge och komma fler gånger inom en kort tid - ja, då vet vi att företaget inte spelar rent.
I 33 studier över 80 år framkommer det följande:
https://www.psychologytoday.com/us/blog/all-about-sex/200903/the-most-important-sexual-statistic
Citat:
This bears repeating: Only one-quarter of women reliably experience orgasm during intercourse—no matter how long it lasts, no matter what size the man's penis, and no matter how the woman feels about the man or the relationship.
Citat:
Rounding things out: About half of women sometimes have orgasms during intercourse. About 20 percent seldom or ever have orgasms during intercourse. And about 5 percent never have orgasms, period.
In other words, intercourse is not the key to most women's sexual satisfaction.
- 20% av kvinnorna får REGELBUNDET orgasm via vaginala samlad.
- 50% av kvinnorna får IBLAND orgasm vid vaginala samlag.
- 20% av kvinnorna får SÄLLAN eller ALDRIG orgasm vid vaginala samlag.
Så det är mer vanligt att inte få orgasm via vaginala samlag.
De kvinnor som regelbundet fick vaginala orgasmer fick det alltså oavsett vad de kände för mannen eller förhållandet, oavsett hans kukstorlek och oavsett hur länge samlaget varade.
Själv tillhör jag de som kan få orgasm utan att beröra klittan eller ha något i fittan. Jag djupandar mig till orgasm, så jag är fullt medveten om att klittan inte måste stimuleras på alla kvinnor. Däremot ger vaginal stimulering mig som regel ingen orgasm.