Av beslagen kan det vara en adress/kontaktbok, en nyckelknippa och en bärbar dator som hon begärt återbördas.
Det finns mer i beslag, men det är alltså ovanstående som gäller. Uppgift kommer från anonym källa.
EDIT
I övrigt har utredningen fått upp ögonen för en fastighetsaffärs-kontakt ett antal år tillbaka i tid. Ett tidigare tungt namn i Sthlm, tillika tungt i kriminella kretsar. Kopplingen rör Henrik i rakt led.
Tidigare tungt namn? Är det någon tidigare deltagare i Biggest Loser?
Skämt åsido. Fetade. Din egen, inte polisens, utredning får vi då anta?
Senast redigerad av Avel 2019-12-01 kl. 11:57.
Av beslagen kan det vara en adress/kontaktbok, en nyckelknippa och en bärbar dator som hon begärt återbördas.
Det finns mer i beslag, men det är alltså ovanstående som gäller. Uppgift kommer från anonym källa.
EDIT
I övrigt har utredningen fått upp ögonen för en fastighetsaffärs-kontakt ett antal år tillbaka i tid. Ett tidigare tungt namn i Sthlm, tillika tungt i kriminella kretsar. Kopplingen rör Henrik i rakt led.
Du menar lägenheten på Strandvägen med Gudfadern? Jo Karin pratade om den. Men nu pratar vi 10 år tillbaka. Roland Bjuhr och Mikael Ljungman med 355 miljoner som försvann.
Numera är Mikael Ljungman knarkbossen på Östermalm. Så det kan bli riktigt rörigt.
Han sponsrar ju ekonomiskt mycket av införseln av knark och annat skit. Är Bjuhr och Ljungman inblandade så kommer det stå ut på tiden med utredningen.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-12-01 kl. 13:54.
Jag träffade Karin i veckan och enligt henne blev det en framgång under beslsgsförhandmingen för nu får åklagaren en press från domstolen att hålla en tidsram. Nu finns det ett datum det fanns det inte innan. Karin kan om några veckor begära en ny beslagsförhandling. Dessutom var åklagaren tvungen att redogöra vad som hänt i utredningen.
T
Men man kan ju säga att det finns en viss reaktion över att Henrik försöker hålla distans till sitt målsägande i det här ärendet.
Vem är "man" med viss reaktion?
Det är ju snarare du som fortsätter på samna spår via en artikel i dagens juridik?
Om HOLs sk distans till ärendet vill säga:
"Han har "valt att hålla sig borta från det här"?"
Nån annan hakade på med svag argumentation...
Är din bättre?
Senast redigerad av develi 2019-12-01 kl. 16:10.
Olafsen har accepterat förlängd häktning idag så det blir ingen ny häktningsförhandling.
Kan vi gissa att även BR kommer acceptera förlängd häktning imorgon?
Jag förstår inte varför de accepterar förlängda häktningar.
Flera vittnen såg nån skum person kvällen innan:
"Samtidigt har flera personer kunnat berätta om mystisk aktivitet i närområdet redan i går kväll. Personerna har noterat en ensam man som beskrivs som ”skum” som rört sig i området."
Tidpunkten på morgonen låter som dålig planering med betydligt högre risker i dagsljus, mer folk i farten och en högre bemannad station i närheten.
Sammanfaller beskrivningarna verkar det som om att mordförsöket var tänkt att ske kvällstid men att planerna får ändras.
HOL dök inte upp? Hade sällskap? Torpeden kände sig iakttagen?
Barnen var med?
Risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju de allra flesta det, sa Bill.
Sa Billy?
Nästan rätt i förväg, haha.
'Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här."
Håller med KL. Därför är det inte alls smartast att torpeder tiger i förhör.
Senast när hon vill ha tre beslagtagna ägodelar tillbaka så teg hon själv.
Till skillnad från frisläppandet:
"Jag skulle tro att jag fortfarande är misstänkt för dom har ju min dator, min Ipad och gamla telefoner jag råkade ha - många knapptelefoner,. Knapptelefoner har ju idag så kort minne."
Jätteskönt, ingen oro, inga problem, väldigt bra, KL var väldigt trygg:
"Det var ju jätteskönt såklart" [att sitta i polisbilen]
"Jag har inga problem att sitta inlåst i ett litet rum”.
”det var ett väldigt bra förhör för min del”.
" För mig var inte det någon konstig situation. Jag tyckte bara att det var skönt att det skulle äga rum."
"Jag blev väldigt trygg när jag såg vilken rådman det var"
A walk in the park. Hon är även förstående att hon är misstänkt:
"Jag skulle tro att jag är misstänkt så länge som den utredningen pågår. Konstigt vore det annars."
Var du orolig för att du skulle bli häktad?
– Nej, jag var jag faktiskt inte."
Varför fick hon hjärtklappning i häktet då?
Pulsen stiger alarmerande - när hon får besked att han lever?
"Jag frågade: Har han dött?
Polisen svarade: Nej, men han är nedsövd. Då ska det vara anstiftan till försök till mord.
Efter detta besked gick hennes puls upp så mycket att polisläkaren fick tillkallas."
Senast redigerad av develi 2019-12-04 kl. 01:38.
Skumt om uppgiften om blond bara kommer från den postaren.
Ja, jag vet inte men hittar inget?
För övrigt var det spekulationer om HOL var psykopat och misshandlat KL, en vacker kvinna enligt skribenten med snabb acess och exit, då jag undrade vart uppgiften var förankrad? Ingen mer vägledning alltså.
Nån annan kanske vet.
Eller så kan det ha stått i media och uppgiften senare redigerats.
Om nu en enda person sett det (?) och det tog fäste felaktigt blir det ju konstigt med tanke på aktuell sydamerikan?
Ingen verkar beskriva två personer heller som då han misshandlades i samma port.
Iaf inte på BP eller då mannen i grå tröja ränner därifrån.
Om jag nu inte missat nåt.
Inte säkert att hon försöker igen om hon inte döms för dådet.
Straffet att han ständigt ska vara rädd för att bli mördad/skadad känns nog som en triumf nog. Fälls hon blir läget förstås ett annat.
Måtte kännas som ett nederlag om HOL fortsätter hålla föredrag, är snabbt på banan igen. Uppvisar god fysik, har ett enormt stöd, blir tvåa som årets advokat.
.
....Låter denna utredning ha sin gilla gång och just nu är det ju vind i seglen
via en häktad på sannolika skäl.
Trots tre grova angrepp lägger han sig inte platt.