2019-12-08, 13:45
Medlem
Aftonbladet la ut något att a.a slipper fängelse och gick samtalsterapi för att sluta med brott.
Kan vara jag som har missuppfattat
Citera
2019-12-08, 13:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
AA är ju tidigare dömd för knivslagsmål om jag uppfattat det rätt?

Bär man på en kniv och har taskig impulskontroll och använder den så är det EXTREMT mycket större risk att man förr eller senare, genom att man till exempel råkar sticka i en artär så blodet likt en högtrycksspruta pumpar ut, ”råkar” döds någon, än om man bara slåss med knytnävarna,
Mitt fetade.
Nej, inte knivslagsmål utan "brott mot knivlagen" vilket brukar betyda att han ertappats med kniv bara. Därutöver dömdes han för vapenbrott, ringa brott, och där har jag för mig att det handlade om en kolsyrepistol.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
A*dreas A*ndersson
Född 99
Adömdes den 16 april 2019 för narkotikabrott till skyddstillsyn.
Han dömdes på nytt den 3 september 2019 för narkotikabrott, ringa narkotikabrott,
brott mot knivlagen och vapenbrott, ringa brott. Samtliga brott utom ett var begångna
före den tidigare domen. Det beslutades att den tidigare skyddstillsynen skulle om-
fatta brottsligheten. dömdes samtidigt till dagsböter för det ringa
narkotikabrott som var begånget efter den tidigare domen om skyddstillsyn.
De brott som A nu döms för har ett straffvärde motsvarande ungefär
två månaders fängelse. Med hänsyn till A ålder vid gärningarna är
dock straffmätningsvärdet något lägre.
Narkotikabrott av normalgraden anses ofta vara ett brott av sådan art att det finns en
presumtion för att påföljden ska bestämmas till fängelse. De brott som A döms för är dessutom begångna efter den tidigare domen om skyddstillsyn
och utgör återfall i brott. Brottslighetens art och Andreas Anderssons återfall talar
således med styrka för att påföljden nu ska bestämmas till fängelse.
TINGSRÄTT 2019-11-20

LEXBASE
Citera
2019-12-08, 13:51
Medlem
Nikhitas avatar
Jag kom in fel i diskussionen. Sorry, my bad.

Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Ja det stämmer. JL är hennes faster (alltså gift med Es farbror). Men nu var det inte henne vi diskuterade utan SL som är vittne till att ha sett personen i grå jacka/kappa tillsammans med E precis innan hon försvann.
Citera
2019-12-08, 13:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Ganska otroligt om hon i just detta ögonblick under sin rökpaus skulle kolla ut precis över Emilia port. Är nog snarare så att hon bara noterade dem snabbt när de redan svängt höger och var på väg söderut och sen vek av höger runt hörnet.

Nej det är inte otroligt. Balkongen är vänd rakt mot E's hus, så står hon och tittar rakt ut så ser hon dem komma ut ur porten. Läs intervjuerna med vittnet eller kolla filmerna med henne där hon blir intervjuad. Hon beskriver ju hur de kommer ut från porten och hur den andre personen låser upp en cykel. Huset ligger alltså vänt diagonalt mot E's hus med långsidan och balkongen rakt mot E's hus.
Citera
2019-12-08, 13:56
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfsbarn11111
Aftonbladet la ut något att a.a slipper fängelse och gick samtalsterapi för att sluta med brott.
Kan vara jag som har missuppfattat

Vet inte vad du menar. Det var ju en tidigare dom. Blir han dömd för detta brott slipper han inte fängelse.
Citera
2019-12-08, 13:59
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nej det är inte otroligt. Balkongen är vänd rakt mot E's hus, så står hon och tittar rakt ut så ser hon dem komma ut ur porten. Läs intervjuerna med vittnet eller kolla filmerna med henne där hon blir intervjuad. Hon beskriver ju hur de kommer ut från porten och hur den andre personen låser upp en cykel. Huset ligger alltså vänt diagonalt mot E's hus med långsidan och balkongen rakt mot E's hus.

Man ser väldigt bra därifrån ja. Just ansikten däremot är en annan sak. Då måste man lite närmre.
Citera
2019-12-08, 14:02
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/misstankte-mordaren-fick-terapi-for-att-inte-bega-brott/

Tror nog jag har missuppfattat, trodde a.a var släppt.
Citera
2019-12-08, 14:09
Medlem
Jag har verkligen försökt hänga med i tråden men det är ibland svårt att sålla mellan onödiga inlägg och fakta. Så jag ber om ursäkt i förhand om följande redan diskuterats.

Någonting jag dock har funderat över är varför det inte nämnts mer om MGM och inget alls om hans relation? Vad jag har förstått av ungdomarna här hemma och ”snacket på stan” är inte flickvännen guds bästa barn och kan ha någonting med detta att göra. Som sagt bara lösa rykten men kanske värt att diskutera om någon mer hört någonting?

Vi har tidigare bott i Tollarp och jag har barn som gått i skolan med de flesta som omnämns här i tråden och kan väl bara hålla med om att det är en riktigt håla. Fanns väldigt många anledningar till varför vi flyttade.
Citera
2019-12-08, 14:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
A. A är väl släppt?

Nä - han blev häktad i fredags på sannolika skäl misstänkt för mord.
Citera
2019-12-08, 14:27
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Man ser väldigt bra därifrån ja. Just ansikten däremot är en annan sak. Då måste man lite närmre.

Avståndet mätt på kartan verkar vara ungefär 60-70 meter och det är jämförbart med att man sitter på avbytarbänken på ena sidan en fullstor fotbollsplan och betraktar någon som låser upp en cykel vid andra avbytarbänken mittemot.
Citera
2019-12-08, 14:31
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/misstankte-mordaren-fick-terapi-for-att-inte-bega-brott/

Tror nog jag har missuppfattat, trodde a.a var släppt.

Ja, du har missuppfattat. Det är för tidigare brott han sluppit fängelse.
Citera
2019-12-08, 14:37
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Avståndet mätt på kartan verkar vara ungefär 60-70 meter och det är jämförbart med att man sitter på avbytarbänken på ena sidan en fullstor fotbollsplan och betraktar någon som låser upp en cykel vid andra avbytarbänken mittemot.

Exakt. Du känner igen kantspelaren på andra kanten om du vet vem det är. Vet du inte vem som spelar ytter på andra sidan så är det svårt att notera ansiktsdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in