Tror helt klart jag med.
Tror inte man ska komplicera det hela.
En svartsjuk/lättkränkt krake som tog till våld mot 50-ish kilos liten flicka, så pass att det dödade henne.
Och då krake som han är står han så klart heller inte för sina handlingar, utan ringer pappa och lipar.
Summan utav vad det samtalet sedan resultera i mera exakt kommer vi få läsa i FUP i framtiden.
Tror inte detta är ett gäng snubbar(?) som är klyftiga nog att utföra det perfekta mordet eller städningen utav det. Tror bara att dom haft tiden på sin sida och tur att polis inte lyckats hitta Wilma än (vilket i sig bringar mer tur för gärningsmännen för varje dag som går utan en funnen kropp och bevisning/utredning som riskerar förstöras/försvåras).
Tror dom lämnat en hel del spår efter sig som vi ej fått tagit del av än, tabbar. Men det absout viktigaste saknas fort - (hela)Wilma.
Varför han vägrar prata tror jag helt klart är för att han vet att pappa (och ev mamma) åker med i fallet om han snackar.
Hade det bara vart han själv hade han knäckts och sjungit ut för längesen.
Men nu är han mycket familjär, familjen är allt och han älskar utöver pappa/mamma, sina småsyskon och känner en enorm skuld i hur dessa 2 syskon (alternativt även mamma om hon ej är medskyldig) skulle få det utan sina föräldrar/utan pappa. Framförallt relatiomsmässigt men oxå delvis ekonomiskt (om modern blir självförsörjande med 2 barn/villa/bilar)
Tvingas flytta (oavsett), eller om mamman även är inblandad- omändetas utav SOC. Och skiten och skammen som syskonen/mamman skulle behöva utstå. Pappa i fängelse. "Fläckad" som en ond man för alltid. Allt pga honom, att han avsiktligt/oavsiktligt dödade Wilma. Det är nog med skäl för att han inte yppar ett enda ord, han skyddar sin familj med allt han har... Detta bryter sönder honom totalt psykiskt, därav sitter han nu på rättspsyk.
Det är inte pga en schitzofren sida (som några vart inne på) som nu börjar visa sig, inte heller är det i 1a hand pga att Wilma är död som hans psyke svajar, det är i största del pga den enorma påfrestnig/ plågan att hålla käft fast han egentligen inte orkar, pga den ännu större plågan för vad som skulle ske med hans familj om han snacka...
Nu fick du även min bok utav teori på köpet. Sväva iväg lite, sorry
Men ja, helt klart sotis.