2019-12-07, 23:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet inte om fler än jag reagerar på att många bl.a. ofta du tycks skriva hur ni förväntar kvinnor skall reagera.Jag känner inte alls igen mig i dessa förväntade reaktioner alls.
Så förstockade och konservativa tankegångar har aldrig passerat min väg vare sig i mina eller mina vänners hjärnor. Det stämmer inte.

Nu låter du ju rent snurrig till såväl form som innehåll??? Var fan har jag uttryckt något om hur jag förväntar att någon kvinna ska reagera? Det är ju du som verkar förstockad om du antar att en kvinnas eventuella hat enbart kan vara betingad av att de är förälskad i en man. Och de här kvinnorna som BOn som du allt som oftast beskriver som manipulerade och förtryckta, för rädda för att anmäla etc. Det är ju din ide om vad kvinnor gör och hur de reagerar som är rent 1800-tals mässig.

Nu är jag inte alls säker på att HD hatade LW, men OM så är fallet så är det nog inte nödvändigt att hon skulle vara "kär" i SD och inställd på ett fortsatt äktenskap med honom.

Så snälla, sluta svamla, ta din medicin och gå och lägg dig nu.
Citera
2019-12-07, 23:58
Medlem
Citat:
Jag vet inte om fler än jag reagerar på att många bl.a. ofta du tycks skriva hur ni förväntar kvinnor skall reagera. Jag känner inte alls igen mig i dessa förväntade reaktioner alls.
Så förstockade och konservativa tankegångar har aldrig passerat min väg vare sig i mina eller mina vänners hjärnor. Det stämmer inte.

Visserligen är det lite "modernt" med polyamori, men det är ända väldigt få i praktiken som klarar av den sortens arrangemang. Och även bland dessa som gör ett stort nummer av sin "moderna ställning till sex" är det vanligt att senast när barnen kommer med i bilden så spricker den polyamoristiska bubblan.

De flesta skilsmässor har med ekonomi eller otrohet att göra. Så trots att DU inte skulle ha hatat LW oavsett om hon hade både vigt dig och gått bakom din rygg så det är mycket troligt att de flesta kvinnor inte skulle ha uppskattat en sådan granne/väninna/vigselpastor.

Det finns inget ultrakonservativ i den inställningen. Det är fullt normalt att ogilla lögnare.
Citera
2019-12-08, 00:01
Medlem
Citat:
Båda tycks haft problem i äktenskapet och hittat en gemensam plattform i GC. Att deras sexliv skulle kraschat med 2:a barnets födsel må vara rimligt men den dottern föddes 2006.

På dykbloggen kunde ses att SD höll på och flörtade vilt när barnen var små. Därför tror jag det funnits flera kvinnor än LW genom åren. Kanske redan upptagna i deras nära vänkrets.
Citera
2019-12-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nu låter du ju rent snurrig till såväl form som innehåll??? Var fan har jag uttryckt något om hur jag förväntar att någon kvinna ska reagera? Det är ju du som verkar förstockad om du antar att en kvinnas eventuella hat enbart kan vara betingad av att de är förälskad i en man. Och de här kvinnorna som BOn som du allt som oftast beskriver som manipulerade och förtryckta, för rädda för att anmäla etc. Det är ju din ide om vad kvinnor gör och hur de reagerar som är rent 1800-tals mässig.

Nu är jag inte alls säker på att HD hatade LW, men OM så är fallet så är det nog inte nödvändigt att hon skulle vara "kär" i SD och inställd på ett fortsatt äktenskap med honom.

Så snälla, sluta svamla, ta din medicin och gå och lägg dig nu.

Hur kvinnliga BO reagerar när dom t.ex. möter våld i nära relation baserar jag på forskning. Ofta kommenterar jag det när det slutar vid brutalt våld/mord där vissa hänvisar till kvinnans eget fel och friskriver förövaren. Du är en känd skribent i många av de fallen.
Citera
2019-12-08, 00:16
Medlem
Citat:
Hur kvinnliga BO reagerar när dom t.ex. möter våld i nära relation baserar jag på forskning. Ofta kommenterar jag det när det slutar vid brutalt våld/mord där vissa hänvisar till kvinnans eget fel och friskriver förövaren. Du är en känd skribent i många av de fallen.

Men sedär, en liten remarkare på kvällskvisten. Nämn fler än fallet Lotta Rudholm, där jag för övrigt inte friskriver förövaren överhuvudtaget.
Men jag ser inte hur rättsväsendet ska skydda en kvinna som vill vara tillsammans med en notorisk våldsbrottsling som redan hade ett liv på sitt samvete när de träffades. Medan du tycker att Lottas syskon ska belönas med en miljon från skattebetalarna för att deras syster hade sällsynt dålig smak i sitt val av partner.
Ja, en hel del kvinnliga BO är kanske BO till viss del på grund av dåliga val? Ingen större skillnad mot manliga BO som söker sig till kriminellt umgänge. Sedan är det ju svårt för rättsväsendet att göra något åt något som inte kan bevisas, eller inte ens anmäls.

Ibland undrar jag om du ens besitter normal läsförståelse.

Vad har du förresten för forskning till grund för "tesen" att det krävs att en kvinna måste älska en man för att ha kapacitet till att hata?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-08 kl. 00:25.
Citera
2019-12-08, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
På dykbloggen kunde ses att SD höll på och flörtade vilt när barnen var små. Därför tror jag det funnits flera kvinnor än LW genom åren. Kanske redan upptagna i deras nära vänkrets.

Att SD haft andra utomäktenskapliga relationer är väl ganska fastslaget. En av älskarinnorna har kommenterat i tråden. Ingen av de tidigare vänsterprasslen verkar dock ha drabbats av något anmälningsvärt.
Citera
2019-12-08, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Visserligen är det lite "modernt" med polyamori, men det är ända väldigt få i praktiken som klarar av den sortens arrangemang. Och även bland dessa som gör ett stort nummer av sin "moderna ställning till sex" är det vanligt att senast när barnen kommer med i bilden så spricker den polyamoristiska bubblan.

De flesta skilsmässor har med ekonomi eller otrohet att göra. Så trots att DU inte skulle ha hatat LW oavsett om hon hade både vigt dig och gått bakom din rygg så det är mycket troligt att de flesta kvinnor inte skulle ha uppskattat en sådan granne/väninna/vigselpastor.

Det finns inget ultrakonservativ i den inställningen. Det är fullt normalt att ogilla lögnare.

Vad har detta med mitt inlägg att göra?

Både LW och HD var gravida samtidigt då SD/HD var inflyttade i samma bostadsområde.
Citera
2019-12-08, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men sedär, en liten remarkare på kvällskvisten. Nämn fler än fallet Lotta Rudholm, där jag för övrigt inte friskriver förövaren överhuvudtaget.
Men jag ser inte hur rättsväsendet ska skydda en kvinna som vill vara tillsammans med en notorisk våldsbrottsling som redan hade ett liv på sitt samvete när de träffades. Medan du tycker att Lottas syskon ska belönas med en miljon från skattebetalarna för att deras syster hade sällsynt dålig smak i sitt val av partner.
Ja, en hel del kvinnliga BO är kanske BO till viss del på grund av dåliga val? Ingen större skillnad mot manliga BO som söker sig till kriminellt umgänge. Sedan är det ju svårt för rättsväsendet att göra något åt något som inte kan bevisas, eller inte ens anmäls.

Ibland undrar jag om du ens besitter normal läsförståelse.

Vad har du förresten för forskning till grund för "tesen" att det krävs att en kvinna måste älska en man för att ha kapacitet till att hata?

Lotta R är OT.

Jag tror ingen kvinna skulle ta sådan risk för att eventuellt förlora vårdnaden om sina barn.
Citera
2019-12-08, 01:16
Medlem
Citat:
Lotta R är OT.

Jag tror ingen kvinna skulle ta sådan risk för att eventuellt förlora vårdnaden om sina barn.

Året om gör åtskilliga kvinnor saker som får till konsekvens att de förlorar vårdnaden om sina barn.

Seså, kläm nu fram de många trådarna jag deltagit i där jag friskivit förövaren. Eller ljög du igen?
Citera
2019-12-08, 01:19
Medlem
Citat:
Lotta R är OT.

Ännu en non-sequitor från dig. Inte för att jag begriper varför du tror att det krävs att en kvinna måste älska fadern till barnen för att ha vårdnad om barnen men året om gör åtskilliga kvinnor saker som får till konsekvens att de förlorar vårdnaden om sina barn.

Seså, kläm nu fram de många trådarna jag deltagit i där jag friskivit förövaren. Eller ljög du igen?
Citera
2019-12-08, 02:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Du tror på allvar att en person som petas sådär blir det pga dåligt arbete? Knappast.

I 99 fall av 100 snarare för att någon sagt sanningen vilken brukar svida för skitnödiga chefer som sätter karriärsdrömmar framför reson och ryggrad.

Sannolikheten att det var så i det här fallet känns extremt hög.

Så du tycker att han skötte utredningen
av LWs försvinnande bra?
Du tycker att det är acceptabelt att hon
fick ligga oupptäckt så länge 150 meter
från sitt hem?
Citera
2019-12-08, 02:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så du tycker att han skötte utredningen
av LWs försvinnande bra?
Du tycker att det är acceptabelt att hon
fick ligga oupptäckt så länge 150 meter
från sitt hem?

Det är inte det första liket som har legat gömt närmre hemmet än vad man trott.

Charlea Lindbergs unge är ett ökänt exempel på när kroppen har legat närmre hemmet än vad polisen har trott/vetat.

Det kan röra sig om ren och skär otur att kroppen inte hittades tidigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in