Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Hur kvinnliga BO reagerar när dom t.ex. möter våld i nära relation baserar jag på forskning. Ofta kommenterar jag det när det slutar vid brutalt våld/mord där vissa hänvisar till kvinnans eget fel och friskriver förövaren. Du är en känd skribent i många av de fallen.
Men sedär, en liten remarkare på kvällskvisten. Nämn fler än fallet Lotta Rudholm, där jag för övrigt inte friskriver förövaren överhuvudtaget.
Men jag ser inte hur rättsväsendet ska skydda en kvinna som vill vara tillsammans med en notorisk våldsbrottsling som redan hade ett liv på sitt samvete när de träffades. Medan du tycker att Lottas syskon ska belönas med en miljon från skattebetalarna för att deras syster hade sällsynt dålig smak i sitt val av partner.
Ja, en hel del kvinnliga BO är kanske BO till viss del på grund av dåliga val? Ingen större skillnad mot manliga BO som söker sig till kriminellt umgänge. Sedan är det ju svårt för rättsväsendet att göra något åt något som inte kan bevisas, eller inte ens anmäls.
Ibland undrar jag om du ens besitter normal läsförståelse.
Vad har du förresten för forskning till grund för "tesen" att det krävs att en kvinna måste älska en man för att ha kapacitet till att hata?