2019-12-08, 00:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Jag äger inte heller någon bil enligt Ratsit... 🤔

Djefla Ratsit nu fick de igång mej mitt i natten helt i onödan
Citera
2019-12-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Haha! Kul att ha något att sysselsätta sig med på nätterna!
Citera
2019-12-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Summa summarum, vi kan inte lita på ratsit.
Citera
2019-12-08, 01:24
Medlem
Kan det vara så att dom styckat kroppen och cementerat in delar och dumpat delarna i vattnet eller skogen?
Citera
2019-12-08, 01:28
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Kan det vara så att dom styckat kroppen och cementerat in delar och dumpat delarna i vattnet eller skogen?

Kan kan man väl. Blir ett par säckar cement.
Citera
2019-12-08, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontGetStuck
förstår inte vad M*rteza M*radi kommer in i bilden bilden från Expressen är då inte tagen på Östra Bräckekroken 12
och inte friarleksvägen.3
bilden troligen tagen utanför mgm2's bostad

https://www.expressen.se/gt/krim/just-nu-tekniker-soker-av-ny-bostad-i-wilmafallet/

Expressen visar inte bilder från någons bostad. Det är liksom andra bilder där.

Här är bilder från husrannsakan
https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=125&grupp=33531&artikel=7 361493
Här också syns tydligt vems hus det är.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8vpaa/polisen-undersoker-ny-bostad-i-wilma-fallet

bilden på pappans hus via map
https://www.google.com/maps/place/Friarleksv%C3%A4gen+3,+451+70+Uddevalla/@58.3760237,11.9255977,3a,75y,90.47h,87.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1suQWltSClwaGEPKteVRk4bw!2e0!7i1 3312!8i6656!4m5!3m4!1s0x4645055ad7d52ba7:0xb65a819 8defabc34!8m2!3d58.3761043!4d11.9258072

Aftonbladet
http://www.bilddump.se/bilder/20191208014023-83.226.101.226.jpg
Senast redigerad av Erzebet 2019-12-08 kl. 01:40.
Citera
2019-12-08, 01:39
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Har du nån teori på varför man isf skulle lämnat en del?
Citera
2019-12-08, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Kan kan man väl. Blir ett par säckar cement.

Dom hade ju några dagar på sig innan polisen fattade misstankar, pappan hade ännu mera tid på sig. Kanske hann dom cementera in de flesta olika delarna och gräva ned / dumpa dem i något vattendrag. Cement ska ju härda ett tag.
Kanske var det endast någon enstaka kroppsdel som dom ej hann dölja på detta vis och det var den delen polisen hittade.

Eller om dom styckat kroppen och rullat in delar med sänken och hönsnät och dumpat i olika sjöar men då borde lukt givetvis nå vatten ytan.

Tycker det är väldigt märkligt att hundarna inte lyckats markera mera. Därav denna cement teori.
Senast redigerad av Firelinefireline 2019-12-08 kl. 01:51.
Citera
2019-12-08, 04:16
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Som sagt, det finns folk som tar på sig andras brott. Visste du det? Exempel: En person berättar för sin
kompis var han gjort och hur han gjort. Kompisen tar på sig skulden. Anledningen kan vara flera.
I vissa kulturer skulle anledningen kunna vara "Du är släkt med mig, du har gjort mig gott, jag belönar dig tillbaka".
PS) Det finns folk som vill bo i fängelse också, även det av flera skäl. De kan ta reda på viktiga detaljer
och erkänna med det.
Men de ska då kunna BEVISA att de är skyldiga.

Dock tror jag inte att aktuella MGM önskar att få bo i fängelse.
Har du några konkreta exempel på när 'kompisar' till mördare i 20-årsåldern tar på sig brottet?
Som jag sa, detaljer som endast GM bör känna till kan vara avgörande i skuldfrågan.
Låg offret på rygg/vänster/höger sida? Hade offret båda/inga/högra/vänstra skon/strumpan på sig?
Så pass detaljerat är ett bra förhör.
Citera
2019-12-08, 04:24
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
1. Kan du förklara hur ett erkännande kan vara väl underbyggt?
2. Är det inte domen som är väl underbyggd?
3. Hur kan bara ett erkännande vara grund för en dom? Det behövs ju framför allt bevis!
Och som jag nyss skrev så är erkännande inte samma sak som bevis.
Det är a) bevis som styrks av b) erkännande.

Man KAN fälla någon på enbart bevis ja även på indicier men är inte så vanligt.
Men enbart ett erkännande duger inte. Även om erkännandet innehåller väsentliga detaljer,
som kan ha kommit personen tillhanda på andra vägar.

Som exempel kan en kompis ta på sig en annans brott, vilket också hänt i rättshistorien.
Kompisen kan då få veta detaljer av den skyldige.

Och angående hur jag uttrycker mig ... jag kan möjligen förstå att min första mening
kan te sig otydligt om man inte läste vad jag svarade på.
Men det bör du väl ha läst ..och förstått?
Alltså gå bakåt några steg i vår tråd-samtal så förstår du kanske den meningen.

Ett erkännande är ett erkännande och betyder att någon säger "Jag har begått detta brott".
Men UPPGIFTER (detaljer om hur brottet gått till) kan ju verkligen variera av fler skäl.
Erkännande och uppgifter är två olika saker, även om uppgifter (detaljer kring brottet) kan ingå /
ofta ingår, i erkännandet.

Suck.
Här får man sitta natten ut. Men jag slutar här så får du röra till det ännu mer i brist
på känsla för verkligheten och verklig sysselsättning.

Sen är det varken du eller jag som väntas erkänna detta brott. Eller hur.
Inte heller kan vi reda ut detta brott därför att vi inte har all rekvisita här på Flashback.
Tyvärr har jag inte lust att läsa igenom ditt oerhört långa inlägg, men om du tror att ett erkännande inte är väsentligt för dömandet så tror du fel.
Citera
2019-12-08, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Har du några konkreta exempel på när 'kompisar' till mördare i 20-årsåldern tar på sig brottet?
Som jag sa, detaljer som endast GM bör känna till kan vara avgörande i skuldfrågan.
Låg offret på rygg/vänster/höger sida? Hade offret båda/inga/högra/vänstra skon/strumpan på sig?
Så pass detaljerat är ett bra förhör.

Ett "bra förhör" är ett förhör som leder någon vart, man lyckas få GM att prata.
Men dina exempel tycker jag inte är så bra. Detaljerade jo, men inte bra därför-
Jag har läst om ganska många utredningar och protokoll och mer sällan minns GM om det var på
höger eller vänster sida som BO lämnades, osv.
Stress påverkar minnet.
Nog kan en annan person få veta så mycket att det "håller", om han önskar ställa upp.
Har inga konkreta exempel just i denna stund på personer som tagit på sig andras brott,
men det finns.
Tänkte mig att t ex en pappa kan ta på sig sin sons brott, då sonen borde ha fler år framför sig. En bror osv. ... särskilt tror jag kanske att vissa kulturer kan påverka till detta.
Citera
2019-12-08, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Tyvärr har jag inte lust att läsa igenom ditt oerhört långa inlägg, men om du tror att ett erkännande inte är väsentligt för dömandet så tror du fel.

Även ett erkännande av den tilltalande skall Åklagaren bevisa sanningshalten i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in