2019-12-08, 00:40
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Har du hittat några helt säkra källor här? Hur vet du isåfall att just det och det är säker uppgift, du måste ju själv då veta en heldel om personerna och det aktuella fallet. Alltså vara inblandad?

Ja, det har jag.

Dum fråga, jag litar självklart mer på åklagarmyndighetens hemsida än på någon random fb-användare som drar upp heöt nya uppgifter från "källor som man kan tro på".
Anledningen till att jag hänger här istället för att leta på de ställen jag litar på är för att detta blir en samlingsplats där jag får allt på ett ställe, istället för att surfa runt på alla ploma sidor. Så mu behöver du inte fråga det heller 😉
Citera
2019-12-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Tror helt klart jag med.
Tror inte man ska komplicera det hela.
En svartsjuk/lättkränkt krake som tog till våld mot 50-ish kilos liten flicka, så pass att det dödade henne.
Och då krake som han är står han så klart heller inte för sina handlingar, utan ringer pappa och lipar.
Summan utav vad det samtalet sedan resultera i mera exakt kommer vi få läsa i FUP i framtiden.
Tror inte detta är ett gäng snubbar(?) som är klyftiga nog att utföra det perfekta mordet eller städningen utav det. Tror bara att dom haft tiden på sin sida och tur att polis inte lyckats hitta Wilma än (vilket i sig bringar mer tur för gärningsmännen för varje dag som går utan en funnen kropp och bevisning/utredning som riskerar förstöras/försvåras).
Tror dom lämnat en hel del spår efter sig som vi ej fått tagit del av än, tabbar. Men det absout viktigaste saknas fort - (hela)Wilma.
Varför han vägrar prata tror jag helt klart är för att han vet att pappa (och ev mamma) åker med i fallet om han snackar.
Hade det bara vart han själv hade han knäckts och sjungit ut för längesen.
Men nu är han mycket familjär, familjen är allt och han älskar utöver pappa/mamma, sina småsyskon och känner en enorm skuld i hur dessa 2 syskon (alternativt även mamma om hon ej är medskyldig) skulle få det utan sina föräldrar/utan pappa. Framförallt relatiomsmässigt men oxå delvis ekonomiskt (om modern blir självförsörjande med 2 barn/villa/bilar)
Tvingas flytta (oavsett), eller om mamman även är inblandad- omändetas utav SOC. Och skiten och skammen som syskonen/mamman skulle behöva utstå. Pappa i fängelse. "Fläckad" som en ond man för alltid. Allt pga honom, att han avsiktligt/oavsiktligt dödade Wilma. Det är nog med skäl för att han inte yppar ett enda ord, han skyddar sin familj med allt han har... Detta bryter sönder honom totalt psykiskt, därav sitter han nu på rättspsyk.
Det är inte pga en schitzofren sida (som några vart inne på) som nu börjar visa sig, inte heller är det i 1a hand pga att Wilma är död som hans psyke svajar, det är i största del pga den enorma påfrestnig/ plågan att hålla käft fast han egentligen inte orkar, pga den ännu större plågan för vad som skulle ske med hans familj om han snacka...

Nu fick du även min bok utav teori på köpet. Sväva iväg lite, sorry
Men ja, helt klart sotis.

Bästa hittills, exakt så tror jag också det ligger till, speciellt det med familjen. Kan dock inte tänka mig mamman har gjort något rent fysiskt, hon har två små barn att ta hand om, men hon vet nog vad som har hänt.
Citera
2019-12-08, 00:41
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locolocoloco
Sök vem som Helst.. Ingen har fordon. La märke till detta häromdagen . Sen om de är nått fel på själva sidan eller nya bestämmelser vet jag ej

Nu har jag kollat på Transportstyrelsens hemsida. Det måste ju vara den säkraste, för alla ägarbyten/avställningar m m registreras ju där. Alla tre bilarna finns kvar och de står fortfarande registrerade på M M 😃
Citera
2019-12-08, 00:42
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Kommer ni ihåg att det var en som blev stoppad av polisen när den svarta mercan körde till Uddevalla? Av civilpolis som blev sura för att fel bil stoppats?

Redan då hade nog polisen något på M och misstanke om delaktighet, det är vad jag tror i alla fall.

Ja just fan. Det lät rätt skumt minns jag. Man ville tydligen hålla koll på den här svarta mersan.

Angående biluppgifter; om man använder sig av Transportstyrelsens egna tjänst så får man korrekta ägaruppgifterna. Dom kan beställas till en mailadress på deras hemsida på några sekunder. Så slipper man Ratsit osv.
Citera
2019-12-08, 00:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Enligt bilregistret gör den det? Vart läser du? Vem är ägare nu? Han har ju bara ägt den i 5 månader, varför göra sig av med den så plötsligt?

Jag (tror!) att om den inte finns längre, så är det en av bilarna som brunnit...
Vet inte varför men.... kalla det magkänsla.

Men - alla de 3 bilarna finns och står på honom - och alla är i trafik.

Visar 1 till 3 av 3 träffar
(https://biluppgifter.se/brukare/YOpEe0ZN3e)

Märke/Model Regnr Årtal
1. Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC, MXY524, 2018
En svart herrgårdsvagn av årsmodell 2018 som är i trafik.
Källa

2. Volvo V40 D3, MYR852, 2012. En röd crossover av årsmodell 2013 som är i trafik. Senaste ägarbyte 2016-01-08
Källa

3. Volvo V40 D4, TCN230, 2012. En blå crossover av årsmodell 2013 som är i trafik. Senaste ägarbyte 2017-10-18
Källa
Citera
2019-12-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men - alla de 3 bilarna finns och står på honom - och alla är i trafik.

Visar 1 till 3 av 3 träffar
(https://biluppgifter.se/brukare/YOpEe0ZN3e)

Märke/Model Regnr Årtal
1. Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC, MXY524, 2018
En svart herrgårdsvagn av årsmodell 2018 som är i trafik.
Källa

2. Volvo V40 D3, MYR852, 2012. En röd crossover av årsmodell 2013 som är i trafik. Senaste ägarbyte 2016-01-08
Källa

3. Volvo V40 D4, TCN230, 2012. En blå crossover av årsmodell 2013 som är i trafik. Senaste ägarbyte 2017-10-18
Källa

Ja, det var ju det jag skrev?
Citera
2019-12-08, 00:48
Medlem
Eller så messar man regnr till 72503

MXY524,PB,MERCEDES-BENZ,SVART,2018,ITRAFIK,190624,KREDITKÖP,M*RADI, M*RTEZA,UDDEVALLA
Citera
2019-12-08, 00:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Kommer ni ihåg att det var en som blev stoppad av polisen när den svarta mercan körde till Uddevalla? Av civilpolis som blev sura för att fel bil stoppats?

Redan då hade nog polisen något på M och misstanke om delaktighet, det är vad jag tror i alla fall.

Japp..och därför börjar jag tycka det är lite för skumt att både pappans 3 bilar och MMs 3 bilar inte längre syns på Ratsit.

Har inget med fallet att göra varför skulle hans bilpark ”försvinna”? Kan ju inte handla om hot eftersom alla hans uppgifter finns att beskåda på Ratsit.

Hmm...
Senast redigerad av T34Panzer 2019-12-08 kl. 00:53.
Citera
2019-12-08, 00:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Nu har jag kollat på Transportstyrelsens hemsida. Det måste ju vara den säkraste, för alla ägarbyten/avställningar m m registreras ju där. Alla tre bilarna finns kvar och de står fortfarande registrerade på M M 😃

Precis! Frågan är varför de inte syns på Ratsit längre...?

Har kollat såväl vänner som släktingar och alla deras bilar syns där.
Hmmm...
Citera
2019-12-08, 00:52
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Japp..och därför börjar jag tycka det är lite för skumt att både pappans 3 bilar och MMs 3 bilar inte längre syns på Ratsit.

Jag tror att vi kan ha en MGM3 här...

Har inget med fallet att göra varför skulle hans bilpark ”försvinna”? Kan ju inte handla om hot eftersom alla hans uppgifter finns att beskåda på Ratsit.

Hmm...

Dom står ännu på honom efter koll på transportstyrelsen. Det är bara Ratsit som skitit ned sig, tillfälligt.
Citera
2019-12-08, 00:53
Medlem
Citat:
Precis! Frågan är varför de inte syns på Ratsit längre...?

Har kollat såväl vänner som släktingar och alla deras bilar syns där.
Hmmm...
Jag äger inte heller någon bil enligt Ratsit... 🤔
Citera
2019-12-08, 00:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dom står ännu på honom efter koll på transportstyrelsen. Det är bara Ratsit som skitit ned sig, tillfälligt.

Det kanske bara är tekniskt strul. Men Jag kollade 7 personer och alla deras fordon syns.

Får väl kolla MMs bilpark igen om några dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in