2019-12-08, 00:16
Medlem
förstår inte vad M*rteza M*radi kommer in i bilden bilden från Expressen är då inte tagen på Östra Bräckekroken 12
och inte friarleksvägen.3
bilden troligen tagen utanför mgm2's bostad

https://www.expressen.se/gt/krim/just-nu-tekniker-soker-av-ny-bostad-i-wilmafallet/
Citera
2019-12-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Enligt Ratsit så äger han inget fordon
Mycket märkligt!!
Citera
2019-12-08, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Väldigt konstigt är det och man kan ju misstänka att detta har med mordet på Wilma att göra, eller en slump hmm
Kanske kolla om några dagar igen om det då skett ägarbyte. Men detsamma gäller ju MGM2 skulle han gjort sig av med 3 bilar sista veckan? den ena är ju beslagtagen

Ja, och beslagtagen av polis betyder inte att ägaren blir per automatik staten, 🤔
Citera
2019-12-08, 00:22
Medlem
Kommer ni ihåg att det var en som blev stoppad av polisen när den svarta mercan körde till Uddevalla? Av civilpolis som blev sura för att fel bil stoppats?

Redan då hade nog polisen något på M och misstanke om delaktighet, det är vad jag tror i alla fall.
Citera
2019-12-08, 00:23
Medlem
Sök vem som Helst.. Ingen har fordon. La märke till detta häromdagen . Sen om de är nått fel på själva sidan eller nya bestämmelser vet jag ej
Citera
2019-12-08, 00:24
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Tror helt klart jag med.
Tror inte man ska komplicera det hela.
En svartsjuk/lättkränkt krake som tog till våld mot 50-ish kilos liten flicka, så pass att det dödade henne.
Och då krake som han är står han så klart heller inte för sina handlingar, utan ringer pappa och lipar.
Summan utav vad det samtalet sedan resultera i mera exakt kommer vi få läsa i FUP i framtiden.
Tror inte detta är ett gäng snubbar som är klyftiga nog att utföra det perfekta mordet eller städningen utav det. Tror bara att dom haft tiden på sin sida och tur att polis inte lyckats hitta Wilma än (vilket i sig bringar mer tur för gärningsmännen för varje dag som går utan en funnen kropp och bevisning/utredning som riskerar förstöras/försvåras).
Tror dom lämnat en hel del spår efter sig som vi ej fått tagit del av än, tabbar. Men det absout viktigaste saknas fort - (hela)Wilma.
Varför han vägrar prata tror jag helt klart är för att han vet att pappa (och ev mamma) åker med i fallet om han snackar.
Hade det bara vart han själv hade han knäckts och sjungit ut för längesen.
Men nu är han mycket familjär, familjen är allt och han älskar utöver pappa/mamma, sina småsyskon och känner en enorm skuld i hur dessa 2 syskon (alternativt även mamma om hon ej är medskyldig) skulle få det utan sina föräldrar/utan pappa. Framförallt relatiomsmässigt men oxå delvis ekonomiskt (om modern blir självförsörjande med 2 barn/villa/bilar)
Tvingas flytta, eller om mamman även är inblabdad- omändetas utav SOC. Och skiten och skammen som syskonen/mamman skulle behöva utstå. Pappa i fängelse. "Fläckad" som en ond man för alltid. Allt tack vare pga honom, att han avsiktligt/oavsiktligt dödade Wilma. Det är nog med själ för att han inte yppar ett enda ord, han skyddar sin familj med allt han har... Detta bryter sönder honom totalt psykiskt, därav sitter han nu på rättspsyk.
Det är inte pga en schitzofren sida (som några vart inne på) som nu börjar visa sig, inte heller är det i 1a hand pga att Wilma är död som hans psyke svajar, det är i största del pga den enorma påfrestnig/ plågan att hålla käft fast han egentligen inte orkar, pga den ännu större plågan för vad som skulle ske med hans familj om han snacka...

Nu fick du även min bok utav teori på köpet. Sväva iväg lite, sorry
Men ja, helt klart sotis.
Mycket bra skrivet 👌 Kan bekräfta till 100% i många av dina meningar att du har rätt enl säkra källor som jag litar på under denna tid som gått.
Citera
2019-12-08, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Tror helt klart jag med.
Tror inte man ska komplicera det hela.
En svartsjuk/lättkränkt krake som tog till våld mot 50-ish kilos liten flicka, så pass att det dödade henne.
Och då krake som han är står han så klart heller inte för sina handlingar, utan ringer pappa och lipar.
Summan utav vad det samtalet sedan resultera i mera exakt kommer vi få läsa i FUP i framtiden.
Tror inte detta är ett gäng snubbar(?) som är klyftiga nog att utföra det perfekta mordet eller städningen utav det. Tror bara att dom haft tiden på sin sida och tur att polis inte lyckats hitta Wilma än (vilket i sig bringar mer tur för gärningsmännen för varje dag som går utan en funnen kropp och bevisning/utredning som riskerar förstöras/försvåras).
Tror dom lämnat en hel del spår efter sig som vi ej fått tagit del av än, tabbar. Men det absout viktigaste saknas fort - (hela)Wilma.
Varför han vägrar prata tror jag helt klart är för att han vet att pappa (och ev mamma) åker med i fallet om han snackar.
Hade det bara vart han själv hade han knäckts och sjungit ut för längesen.
Men nu är han mycket familjär, familjen är allt och han älskar utöver pappa/mamma, sina småsyskon och känner en enorm skuld i hur dessa 2 syskon (alternativt även mamma om hon ej är medskyldig) skulle få det utan sina föräldrar/utan pappa. Framförallt relatiomsmässigt men oxå delvis ekonomiskt (om modern blir självförsörjande med 2 barn/villa/bilar)
Tvingas flytta (oavsett), eller om mamman även är inblabdad- omändetas utav SOC. Och skiten och skammen som syskonen/mamman skulle behöva utstå. Pappa i fängelse. "Fläckad" som en ond man för alltid. Allt pga honom, att han avsiktligt/oavsiktligt dödade Wilma. Det är nog med skäl för att han inte yppar ett enda ord, han skyddar sin familj med allt han har... Detta bryter sönder honom totalt psykiskt, därav sitter han nu på rättspsyk.
Det är inte pga en schitzofren sida (som några vart inne på) som nu börjar visa sig, inte heller är det i 1a hand pga att Wilma är död som hans psyke svajar, det är i största del pga den enorma påfrestnig/ plågan att hålla käft fast han egentligen inte orkar, pga den ännu större plågan för vad som skulle ske med hans familj om han snacka...

Nu fick du även min bok utav teori på köpet. Sväva iväg lite, sorry
Men ja, helt klart sotis.
En alldeles lysande och sannolikt korrekt analys!
Citera
2019-12-08, 00:30
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locolocoloco
Sök vem som Helst.. Ingen har fordon. La märke till detta häromdagen . Sen om de är nått fel på själva sidan eller nya bestämmelser vet jag ej
Det stämmer på mig. "Hittar ingen uppgift" säger Ratsit under Fordonsinnehav. I själva verket äger jag en bil. Konstigt.
Citera
2019-12-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Kommer ni ihåg att det var en som blev stoppad av polisen när den svarta mercan körde till Uddevalla? Av civilpolis som blev sura för att fel bil stoppats?

Redan då hade nog polisen något på M och misstanke om delaktighet, det är vad jag tror i alla fall.

varför stoppa massa svarta suva'r om de redan vet vem de skall plocka in?
Citera
2019-12-08, 00:36
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Jag kommer ihåg det inlägget. Det var personen själv som blivit stoppad som skrev.
Polisen bad om ursäkt.
Sedan var det någon som precis hade åkt förbi pappans hus och där stod en likadan bil. Den postaren tog reg nummer
Citera
2019-12-08, 00:38
Medlem
Citat:

Kommer ihåg det någon beskrev här, det var att polisen var "stressade" eller hade bråttom....
Senast redigerad av cactaceae 2019-12-08 kl. 00:40. Anledning: Felstavning
Citera
2019-12-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Inte? Vad grundar du det på?

Hederskulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto