2019-12-07, 23:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
va? Morteza Moraldi står inte bilen på honom längre, Mercan? Sen när? Vad har han f bil nu?

Ingen enligt Ratsit

Men enligt Biluppgifter.se står de fortfarande på honom.
https://biluppgifter.se/brukare/person/YOpEe0ZN3e/1rbAAnk130

Att 1 bil hade avyttrats kan jag köpa..men inte alla 3 på en gång...

Likadant med pappan...alla hans 3 fordon är också borta...
Citera
2019-12-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monotyp
Ställer upp? Tack och lov att man inte "ställer upp" och skyddar en mördare till den milda grad att man är beredd att stycka en människa.
Hur är det med dina moraliska fibrer egentligen, är de i dåligt skick?

Kanske inte ”ställer upp”, men ”offrar” sig för att skydda sonen. Dåligt ordval.
Citera
2019-12-08, 00:02
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, du kan nog ha en poäng där. Det finns egentligen inget skäl alls till varför polisen skulle meddela allmänheten om fler kroppsdelar hittas. Annorlunda var det med det första fyndet där man kunde konstatera att W inte längre kunde återfinnas vid liv.

När det gäller häktning av de nu båda anhållna så är jag inte lika optimistiskt. Tittar vi på MGM2 så va han vid förra anhållandet anhållen på ”sannolika skäl”, men släpptes. Nu är an bara ”skäligen misstänkt” ..

Den tredje misstänkte har jag ingen åsikt om då infon är så sparsam, men vi kan ju hoppas. Hur som, i morgon vet vi.

Ja, i morgon vet vi något lite mer och förhoppningsvis får vi då även ta del av på vilka grunder MGM2 samt MGM3 häktas alternativt släpps.
Jag tror på det första alternativet att dom båda häktas och att processen sen kan fortlöpa utan att dom kan ”sopa bort fler eventuella spår” efter sig för det känns som att dessa två har något med detta tragiska att göra!
Rättvisan kommer vinna till slut även om det kommer ta lång tid innan allt är klart för åtal!
Citera
2019-12-08, 00:02
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Japp det är skumt.
Nu börjar jag fundera på slumpen, dvs ”hata slumpen”...

Det stod 3 st fordon 28/11.
Och de står kvar på
Biluppgifter.se
https://biluppgifter.se/brukare/person/YOpEe0ZN3e/1rbAAnk130

Och det har INTE skett nytt ägarbyte. Senaste var i mars i år då han köpte den...

Tidigare registrerade ägare

2019-03-14
Ägarbyte
Företag från Örebro
Visa uppgifter

2019-03-06
Ägarbyte
Företag från Göteborg
Visa uppgifter

2018-05-14
Ägarbyte
Företag från Södertälje
Visa uppgifter

2018-05-08
Ägarbyte
Företag från Mölndal
Visa uppgifter

2018-03-26
Ägarbyte
Företag från Malmö
Visa uppgifter

Väldigt konstigt är det och man kan ju misstänka att detta har med mordet på Wilma att göra, eller en slump hmm
Kanske kolla om några dagar igen om det då skett ägarbyte. Men detsamma gäller ju MGM2 skulle han gjort sig av med 3 bilar sista veckan? den ena är ju beslagtagen
Citera
2019-12-08, 00:03
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumsmums
Mats Alms pappa är bara ett exempel som genast spräcker din tes.

Det är väl mer intressant hur det ser ut statistiskt än att nämna enskilda fall som ska utgöra nån sorts bekräftande bevis. Alltid lika tröttsamt när man diskuterar med PK-svenskar om exempelvis våldtäkter kopplat till nationalitet och man ständigt drar upp Hagamannen och Örebromannen som nått sorts motbevis. Det känns varken rimligt eller rättvist.
Citera
2019-12-08, 00:08
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Är den som har mercan svensk vän till pappan, är i såna fall även pappan svensk.

Förstår dock att dem flesta inte vill att han ska räknas som svensk.
Låt oss Dock skjilja på vilja och verklighet.

Ursäkta om jag rörde till här i tråden nu.
SVENSK? Nej du är Irakier med svenskt medborgarskap! Om jag bodde i Kina med kinesiskt medborgarskap så är jag inte Kines, jag är en svensk med kinesiskt medborgarskap. Voilaaaa!
Citera
2019-12-08, 00:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var det rätt snubbe då? Finns tydligen flera med samma namn.

Ja det är rätt person. Den person som stod/står reggad på den Mercedes som stod parkerad utanför pappans hus då denne gripits. Som bor i Uddevalla och som också är vån med pappan på Facebook.

Regnar: MXY524
https://biluppgifter.se/fordon/MXY524

Längre ner på sidan Vem äger fordonet så går länken till denna person på Ratsit

”Vem äger bilen?
Fordonet ägs av en privatperson från Uddevalla. Personen har ägt fordonet i 0 år och 5 månader.

Det finns totalt 3 st fordon registrerade på samma ägare. Visa alla fordon.

Visa kompletta ägaruppgifter på Ratsit.se”
https://www.ratsit.se/sok/person?vem=Moradi%2C+Morteza&var=Östra+Bräckekroke n+12%2C+45194+Uddevalla&m=1&k=1&r=1&er=1&b=1&eb=1& amin=&amax=&fon=1&typ=1&page=1
Citera
2019-12-08, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Den bilen står inte på honom längre

Enligt bilregistret gör den det? Vart läser du? Vem är ägare nu? Han har ju bara ägt den i 5 månader, varför göra sig av med den så plötsligt?

Jag (tror!) att om den inte finns längre, så är det en av bilarna som brunnit...
Vet inte varför men.... kalla det magkänsla.
Citera
2019-12-08, 00:11
Medlem
Citat:
Väldigt konstigt är det och man kan ju misstänka att detta har med mordet på Wilma att göra, eller en slump hmm
Kanske kolla om några dagar igen om det då skett ägarbyte. Men detsamma gäller ju MGM2 skulle han gjort sig av med 3 bilar sista veckan? den ena är ju beslagtagen

Redan den 25:e skrev jag här att Mgm2’s bilar plötsligt var försvunna från ratsit. Men andra här kunde tydligen se bilarna, enligt vad som sades då.

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Senast redigerad av zebop 2019-12-08 kl. 00:13.
Citera
2019-12-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Ren skär svartsjuka!!

Tror helt klart jag med.
Tror inte man ska komplicera det hela.
En svartsjuk/lättkränkt krake som tog till våld mot 50-ish kilos liten flicka, så pass att det dödade henne.
Och då krake som han är står han så klart heller inte för sina handlingar, utan ringer pappa och lipar.
Summan utav vad det samtalet sedan resultera i mera exakt kommer vi få läsa i FUP i framtiden.
Tror inte detta är ett gäng snubbar(?) som är klyftiga nog att utföra det perfekta mordet eller städningen utav det. Tror bara att dom haft tiden på sin sida och tur att polis inte lyckats hitta Wilma än (vilket i sig bringar mer tur för gärningsmännen för varje dag som går utan en funnen kropp och bevisning/utredning som riskerar förstöras/försvåras).
Tror dom lämnat en hel del spår efter sig som vi ej fått tagit del av än, tabbar. Men det absout viktigaste saknas fort - (hela)Wilma.
Varför han vägrar prata tror jag helt klart är för att han vet att pappa (och ev mamma) åker med i fallet om han snackar.
Hade det bara vart han själv hade han knäckts och sjungit ut för längesen.
Men nu är han mycket familjär, familjen är allt och han älskar utöver pappa/mamma, sina småsyskon och känner en enorm skuld i hur dessa 2 syskon (alternativt även mamma om hon ej är medskyldig) skulle få det utan sina föräldrar/utan pappa. Framförallt relatiomsmässigt men oxå delvis ekonomiskt (om modern blir självförsörjande med 2 barn/villa/bilar)
Tvingas flytta (oavsett), eller om mamman även är inblandad- omändetas utav SOC. Och skiten och skammen som syskonen/mamman skulle behöva utstå. Pappa i fängelse. "Fläckad" som en ond man för alltid. Allt pga honom, att han avsiktligt/oavsiktligt dödade Wilma. Det är nog med skäl för att han inte yppar ett enda ord, han skyddar sin familj med allt han har... Detta bryter sönder honom totalt psykiskt, därav sitter han nu på rättspsyk.
Det är inte pga en schitzofren sida (som några vart inne på) som nu börjar visa sig, inte heller är det i 1a hand pga att Wilma är död som hans psyke svajar, det är i största del pga den enorma påfrestnig/ plågan att hålla käft fast han egentligen inte orkar, pga den ännu större plågan för vad som skulle ske med hans familj om han snacka...

Nu fick du även min bok utav teori på köpet. Sväva iväg lite, sorry
Men ja, helt klart sotis.
Senast redigerad av Strogge123 2019-12-08 kl. 00:30. Anledning: Katastrofala stavfel i stundens hetta!
Citera
2019-12-08, 00:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Känns ju som det är för bra för att vara slumpen. Att just alla deras bilar är puts väck. Jag börjar fundera i banorna att denne är den mystiske MG3.

Vi får väl se vad åklagaren beslutar sig för imorgon.
Citera
2019-12-08, 00:16
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Enligt bilregistret gör den det? Vart läser du? Vem är ägare nu? Han har ju bara ägt den i 5 månader, varför göra sig av med den så plötsligt?

Jag (tror!) att om den inte finns längre, så är det en av bilarna som brunnit...
Vet inte varför men.... kalla det magkänsla.

Enligt Ratsit så äger han inget fordon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in