2019-12-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Jo men domaren bröt upp för tidigt. Om en boxare är medvetet defensiv på grund av längd bör domaren ger mer tid i dessa lägen.

Domaren bröt clinchen alldeles för tidigt hela kvällen, men PAPA HEARNS kanske delade ut en liten extra slant för den tjänsten. Undrar också hur joshua kom undan med att stoppa ner handsken i golvet ett par gånger utan att någon sa något. Nädu det är slut på att följa AJ tills han accepterar en riktig utmaning, och kommer må gott när jag får se den här pretendern utslagen.

Största bedriften han gjorde var att slå klitschko, en gammal, långsammare, past-his-prime klitschsko...

Dags att ge Wilder eller Tyson en chans nu. Båda kommer krossa AJ.
Senast redigerad av Kingmeister 2019-12-08 kl. 00:03.
Citera
2019-12-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister
Domaren bröt clinchen alldeles för tidigt hela kvällen, men PAPA HEARNS kanske delade ut en liten extra slant för den tjänsten. Undrar också hur joshua kom undan med att stoppa ner handsken i golvet ett par gånger utan att någon sa något. Nädu det är slut på att följa AJ tills han accepterar en riktig utmaning, och kommer må gott när jag får se den här pretendern utslagen.

Största bedriften han gjorde var att slå klitschko, en gammal, långsammare, past-his-prime klitschsko...

Dags att ge Wilder eller Tyson en chans nu. Båda kommer krossa AJ.
Kommer dessvärre inte ske.
Whyte eller Uzyk näst.
Citera
2019-12-08, 00:09
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Gå och runka till något underhållande, han har vunnit 22 av 24 matcher på knock out, han ger sig in i sitt livs viktigaste match och jättebebisar likt du är upprörda av att han inte gick på knock out. Ruiz är en av de farligaste boxarna på denna planet och har endast förlorat en match tidigare, det är inte rätt läge att försöka tillfredsställa några blodtörstiga jättebebisar.

Du förstår inte att boxning är sjukt mycket "Show business"? Att ha en heavy weight champion som bara dansar runt och ger tråkiga matcher gynnar ingen, samt säljer inget ppv eller biljetter. Folk vill se knock outs. Fortsätter han så här blir han inte långvarig.

ps. De som kollar på boxning (och betalar för det) är blodtörstiga jättebebisar eller folk som gillar vacker "lomachenko-boxning" d.v.s fina evasions och vackra kombinationer. Inte nån som slår en halvdan jabb och dansar undan i 12 ronder.
Citera
2019-12-08, 00:13
Medlem
Citat:
AJ har inte testats än, och det kommer inte ske än på ett tag då han duckar alla värdiga motståndare. Tänk när han ska möta Wilder, då har han inte 20+cm reach och kan därmed inte köra samma balletdans som han gjorde ikväll. Och om han blir skakad av Ruiz slag så röcker det med att Wilder touchar honom och han kommer ligga i koma ett halvår.

Som sagt, smart, teknisk boxning. Men också ett bevis på att han inte är en fighter med tillräckligt mycket hjärta. Han vann på poäng, men innerst inne så vet han att han var sämre, han blev totalt krossad av ruiz första gången, och han är fullt medveten att han inte alls fick en sann revansch för den kvällen. Han ville bara ha sina bälten, inte sin värdighet.

Suck, du har kollat på för mycket WWE.

Många tuffa ord och löjliga beskrivningar men du missar det faktum att Ruiz inte på något sätt är en duvunge och är en av divisionens tuffaste boxare att möta. Joshua hade allt att förlora och han utklassade Ruiz i den här matchen, tråkigt att du inte är nöjd och att du förknippar boxning enbart med knock outs.

Enkelt för dig att döma när du inte är den som har ägt hela matchen och tagit hem rond efter rond och som hellre väljer det säkra kortet kontra att för en löjlig stolhets skull försöka gå på knock.

Det är som att ta ta ut sin målvakt i fotboll när man leder för att man vill hävda sig genom att göra fler mål. Det du förenar med hjärta är egentligen förenat med idioti.
Citera
2019-12-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Du förstår inte att boxning är sjukt mycket "Show business"? Att ha en heavy weight champion som bara dansar runt och ger tråkiga matcher gynnar ingen, samt säljer inget ppv eller biljetter. Folk vill se knock outs. Fortsätter han så här blir han inte långvarig.

ps. De som kollar på boxning (och betalar för det) är blodtörstiga jättebebisar eller folk som gillar vacker "lomachenko-boxning" d.v.s fina evasions och vackra kombinationer. Inte nån som slår en halvdan jabb och dansar undan i 12 ronder.

Som "bara dansar runt"?
Joshua har 24 vinster varav 22 är på knock out.

"Fortsätter han så här..", haha, du pratar om en som endast har gått hela distansen och för domslut i 2 av 24 matcher. Komiskt också när du skriver om "show business", Floyd Mayweather är boxningens största stjärna de senaste årtiondet och han har nästan lika många "decisions" som knock outs, din teori suger.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2019-12-08 kl. 00:19.
Citera
2019-12-08, 00:22
Medlem
Citat:
Som "bara dansar runt"?
Joshua har 24 vinster varav 22 är på knock out.

"Fortsätter han så här..", haha, du pratar om en som endast har gått hela distansen och för domslut i 2 av 24 matcher. Komiskt också när du skriver om "show business", Floyd Mayweather är boxningens största stjärna de senaste årtiondet och han har nästan lika många "decisions" som knock outs, din teori suger.

Jag håller med dig, med förbehållet att Joshua är en sämre boxare och knockas av Ruiz, i en ärlig fight. En riktig champ vinner betydligt mer övertygande än balettboxning. Någon retur lär det ju inte bli.
Citera
2019-12-08, 00:25
Medlem
Citat:
Suck, du har kollat på för mycket WWE.

Många tuffa ord och löjliga beskrivningar men du missar det faktum att Ruiz inte på något sätt är en duvunge och är en av divisionens tuffaste boxare att möta. Joshua hade allt att förlora och han utklassade Ruiz i den här matchen, tråkigt att du inte är nöjd och att du förknippar boxning enbart med knock outs.

Enkelt för dig att döma när du inte är den som har ägt hela matchen och tagit hem rond efter rond och som hellre väljer det säkra kortet kontra att för en löjlig stolhets skull försöka gå på knock.

Det är som att ta ta ut sin målvakt i fotboll när man leder för att man vill hävda sig genom att göra fler mål. Det du förenar med hjärta är egentligen förenat med idioti.

Ursäkta men va? Kollat på för mkt wwe??

Grabben, nu vill jag inte outa mig för mkt men jag har tävla på proffsnivå en gång i tiden. Jag vet precis vad jag pratar om, jag vet vad som pågår i skallen under en match. Spelar ingen roll om det är diplomboxning, SM eller internationell storgala - Det är inte bara vinst och förlust du tänker på i stundens hetta, du vill köra över din moståndare och visa att du är störst, bäst och vackrast, men också rädslan att förlora, hur det känns att ligga där på rygg inför tusentals människor och du precis åkt på en höger som gör att du i princip knappt är kapabel att andas. Det är känslosamt, men ack så underbart.

Har du själv en hemmaklubb? Har du själv tränat i många år? Eller sitter du där hemma framför skärmen och försöker låtsas du är något du inte är? Dvs insatt i hur en fighter funkar mentalt.

Joshua vann överlägset, men tro mig att han är fullt medveten själv att han inte slog Ruiz, och det kommer sätta käppar i hjulet, han kommer bli mer osäker och ifrågasätta sina egna kunskaper. Hade han däremot gått ut hårdare offensivt så hade han troligen åkt på stryk själv. Så självklart kommer han ju inte göra det. Han hade inget att vinna men allt att förlora på den här matchen, han valde att vinna bältena men i längden förlora sitt självförtroende.
Senast redigerad av Kingmeister 2019-12-08 kl. 00:40.
Citera
2019-12-08, 00:34
Medlem
Citat:
Jag håller med dig, med förbehållet att Joshua är en sämre boxare och knockas av Ruiz, i en ärlig fight. En riktig champ vinner betydligt mer övertygande än balettboxning. Någon retur lär det ju inte bli.

Så att dominera Ruiz i 12 ronder kontra en riktigt jävla hård smäll som får Joshua ur balans och leder till hans förlust är i dina ögon ett prov på att Joshua är sämre än Ruiz.

Med ditt tankesätt så kan man bli dominerad en hel match men sedan dra iväg en rallarsving och få en knock och automatisk bli en bättre boxare. Du är inte vidare smart.
Citera
2019-12-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursäkta men va? Kollat på för mkt wwe??

Grabben, nu vill jag inte outa mig för mkt men jag har tävla på proffsnivå en gång i tiden. Jag vet precis vad jag pratar om, jag vet vad som pågår i skallen under en match. Spelar ingen roll om det är diplomboxning, SM eller internationell storgala - Det är inte bara vinst och förlust du tänker på i stundens hetta, du vill köra över din moståndare och visa att du är störst, bäst och vackrast, men också rädslan att förlora, hur det känns att ligga där på rygg inför tusentals människor och du precis åkt på en höger som gör att du i princip knappt är kapabel att andas. Det är känslosamt, men ack så underbart.

Har du själv en hemmaklubb? Har du själv tränat i många år? Eller sitter du där hemma framför skärmen och försöker låtsas du är något du inte är? Dvs insatt i hur en fighter funkar mentalt.

Joshua vann överlägset, men tro mig att han är fullt medveten själv att han inte slog Ruiz, och det kommer sätta käppar i hjulet, han kommer bli mer osäker och ifrågasätta sina egna kunskaper. Hade han däremot gått ut hårdare offensivt så hade han troligen åkt på stryk själv. Så självklart kommer han ju inte göra det. Han hade inget att vinna men allt att förlora på den här natchen, han valde att vinna bältena men i längden förlora sitt sjölvförstroende.

Haha, cooling, skryter om sig själv på ett anonymt forum.
För att vara ett självutnämt tidigare proffs visar du prov på riktigt infantilt tänkande. Så Joshua dominerar Ruiz hela matchen och var aldrig hotad, du spekulerar bara. Joshua hade ingen som helst anledning att gå på knock, han hade extremt mycket att förlora kontra att vinna.

Bara en idiot skulle hellre gå på en knock och utsätta sig själv för fara mot en otroligt farlig motståndare, när man leder stort och har dominerat hela matchen. Din "proffsboxning" måste ha varit riktigt miserabel.
Citera
2019-12-08, 00:38
Medlem
Citat:
Så att dominera Ruiz i 12 ronder kontra en riktigt jävla hård smäll som får Joshua ur balans och leder till hans förlust är i dina ögon ett prov på att Joshua är sämre än Ruiz.

Med ditt tankesätt så kan man bli dominerad en hel match men sedan dra iväg en rallarsving och få en knock och automatisk bli en bättre boxare. Du är inte vidare smart.
Boxning är boxning. Att ranta runt i ringen var inte boxning, enligt de ursprungliga reglerna. Och det vet du med. Just nu, är längd alltid en fördel i tungvikt. Inte boxningskapaciteten.
Citera
2019-12-08, 00:45
Medlem
Citat:
Haha, cooling, skryter om sig själv på ett anonymt forum.
För att vara ett självutnämt tidigare proffs visar du prov på riktigt infantilt tänkande. Så Joshua dominerar Ruiz hela matchen och var aldrig hotad, du spekulerar bara. Joshua hade ingen som helst anledning att gå på knock, han hade extremt mycket att förlora kontra att vinna.

Bara en idiot skulle hellre gå på en knock och utsätta sig själv för fara mot en otroligt farlig motståndare, när man leder stort och har dominerat hela matchen. Din "proffsboxning" måste ha varit riktigt miserabel.

Det är ju det jag säger, att han hade så mycket att förlora och så lite att vinna. Men iom att han valde att hålla sig så tillbakadragen så kommer han inte känna själv att han slog ruiz.

Ja, han VANN matchen, men han kommer inte känna sig som en tuffare fighter, och det är det du behöver för att växa, hjärta och ren jävla tuffhet.

Njae, det gick helt okej. Sparras fortfarande idag minst 5 gånger i veckan, tränar en del potentiella prospects.

Men du svarade aldrig hur länge du tränat? Och har du en bra klubb? Hur många matcher har du gått? Diplomboxning? Amatör? Låt höra från proffset nu.
Senast redigerad av Kingmeister 2019-12-08 kl. 00:49.
Citera
2019-12-08, 00:47
Medlem
Citat:
Boxning är boxning. Att ranta runt i ringen var inte boxning, enligt de ursprungliga reglerna. Och det vet du med. Just nu, är längd alltid en fördel i tungvikt. Inte boxningskapaciteten.

Så tröttsamt dravel.
Joshua rantade inte runt i ringen, han dominerade matchen från början till slut. Med din retorik så är Mayweather en nolla med tanke på hur han boxades.

Joshua visade prov på väldiga boxnings-skills när han höll borta Ruiz men samtidigt dominerade honom under hela matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in