Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Suck, du har kollat på för mycket WWE.
Många tuffa ord och löjliga beskrivningar men du missar det faktum att Ruiz inte på något sätt är en duvunge och är en av divisionens tuffaste boxare att möta. Joshua hade allt att förlora och han utklassade Ruiz i den här matchen, tråkigt att du inte är nöjd och att du förknippar boxning enbart med knock outs.
Enkelt för dig att döma när du inte är den som har ägt hela matchen och tagit hem rond efter rond och som hellre väljer det säkra kortet kontra att för en löjlig stolhets skull försöka gå på knock.
Det är som att ta ta ut sin målvakt i fotboll när man leder för att man vill hävda sig genom att göra fler mål. Det du förenar med hjärta är egentligen förenat med idioti.
Ursäkta men va? Kollat på för mkt wwe??
Grabben, nu vill jag inte outa mig för mkt men jag har tävla på proffsnivå en gång i tiden. Jag vet precis vad jag pratar om, jag vet vad som pågår i skallen under en match. Spelar ingen roll om det är diplomboxning, SM eller internationell storgala - Det är inte bara vinst och förlust du tänker på i stundens hetta, du vill köra över din moståndare och visa att du är störst, bäst och vackrast, men också rädslan att förlora, hur det känns att ligga där på rygg inför tusentals människor och du precis åkt på en höger som gör att du i princip knappt är kapabel att andas. Det är känslosamt, men ack så underbart.
Har du själv en hemmaklubb? Har du själv tränat i många år? Eller sitter du där hemma framför skärmen och försöker låtsas du är något du inte är? Dvs insatt i hur en fighter funkar mentalt.
Joshua vann överlägset, men tro mig att han är fullt medveten själv att han inte slog Ruiz, och det kommer sätta käppar i hjulet, han kommer bli mer osäker och ifrågasätta sina egna kunskaper. Hade han däremot gått ut hårdare offensivt så hade han troligen åkt på stryk själv. Så självklart kommer han ju inte göra det. Han hade inget att vinna men allt att förlora på den här matchen, han valde att vinna bältena men i längden förlora sitt självförtroende.