2019-12-07, 22:49
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devasom17
Jag vet. Jag bor i hålan. Men som sagt, utan det gänget skulle här va lugnt.

En viss person är skållhet för detta fallet. Ändå verkar inga i tråden kunna bena ut hur detta gäng runt honom ser ut. Trots att en av dem är anhållen & häktad på sannolika skäl. Finns här inga från Tollarps-trakten på FB eller är alla rädda?

Gangstern har dominerat byn i åratal, ändå handlar tråden till stor del om att den vackra, mördade unga kvinnan inte skulle ha varit född till kille. Ju fler som talar ut här ju bättre är det. Nu ryktas det om att det är RJ som har pekat ut AA. Detta efter att RJ plockats in på förhör. RJs bostad lär även ha varit avspärrad.
Citera
2019-12-07, 22:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gleek
Det var en bra iaktagelse. I vanliga fall går ordningen Försvunnen person (kan vara frivilligt) > Människorov (spår av brott, ej frivilligt borta, ingen kropp) > Mord (kropp funnen alt. blodmängd eller vital del)

Oftast ändras ju då rubriceringen vartefter. Men om det nu fortfarande står människorov så lär det tyda på en diskrepans i tid mellan t.ex. tid telefonen stängs av och tidpunkt för mordet eller kanske att något meddelande framförts om att det skett en regelrätt kidnappning (med krav).

Nått säger mig att vi nog inte riktigt får veta innan det är dags för åtal/FUP eller så försvinner det senare när polisen har hela tidslinjen klar.

Anledningen till att människorov står kvar är bara att tidpunkten inte är absolut fastställd. Betyder inte att de har några bevis som pekar åt nåt särskilt håll. Rubriceringen får stå kvar tills det är fastställt när E avled. Det enda som är helt absolut säkert just nu är att det är mellan den 22 november och tills 3 december när kroppen hittas. Rättsmedicin försöker bl a fastställa tidpunkt för mordet och hur länge kroppen kan ha legat i vattnet. Rubriceringen kan mycket väl ändras igen.
Citera
2019-12-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ingen jag umgåtts med på flera år, men har känt henne sen vi va barn.

Men det är en person du sett med jämna mellanrum "på byn"? Är det uppenbart vilka som "styr" i Tollarp, altså RJ och de andra? Var Emelie vän med dem, eller ändrades det till det sämre efter att hon vittnade i senaste rättegången?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Anledningen till att människorov står kvar är bara att tidpunkten inte är absolut fastställd. Betyder inte att de har några bevis som pekar åt nåt särskilt håll. Rubriceringen får stå kvar tills det är fastställt när E avled. Det enda som är helt absolut säkert just nu är att det är mellan den 22 november och tills 3 december när kroppen hittas. Rättsmedicin försöker bl a fastställa tidpunkt för mordet och hur länge kroppen kan ha legat i vattnet. Rubriceringen kan mycket väl ändras igen.
Var lite inne på det, det finns fortfarande en diskrepans. Men tänkte inte så långt som att de faksitkt inte fastställt tidpunkten helt ännu.

När tidslinjen är klar så försvinner rubriceringen (troligtvis).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag skrev rätt mycket om detta igår (men fick också mothugg). Just att rubriceringen "människorov" kvarstod efter att BO hittats mördad. Dock inte vid häktningen, AA är häktad för mord enbart. Det kan dock ändras igen vid själva åtalet så småningom.
Mina funderingar handlade om, ifall man kunnat se att BO varit fastbunden eller liknande. Jag skulle tro att ett sådant faktum räcker för att "människorov" ska bli adekvat. Men när nu brottsplatsen sägs vara densamma som fyndplatsen (dock har jag inte läst detta själv eller sett någon länk till Kristianstadsbladet där detta ska ha stått) verkar det inte vara frågan om något bortförande. Åtminstone inte om mordet skedde direkt vid försvinnandet (vilket ju vi inte vet, men möjligen polisen).

Fast även om hon varit bunden och sänkt så är de väll ändå inkluderat i "mord" eller?, efter ett mord så gör ju de flesta av med kroppen på ett eller annat sätt.. tänker på wilma fallet, nu har jag visserligen inte följt de så intensivt direkt men där skrev om särskild händelse och inte något om människorov vad jag kan hitta.. så i mitt huvud måste polisen såfall ha belägg för att tro att hon tagits någonstans och blivit förd till ån.. eller har dem hittat bevis på utpressning av något slag som tvingat emilia följa med a.a
Citera
2019-12-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
En viss person är skållhet för detta fallet. Ändå verkar inga i tråden kunna bena ut hur detta gäng runt honom ser ut. Trots att en av dem är anhållen & häktad på sannolika skäl. Finns här inga från Tollarps-trakten på FB eller är alla rädda?

Gangstern har dominerat byn i åratal, ändå handlar tråden till stor del om att den vackra, mördade unga kvinnan inte skulle ha varit född till kille. Ju fler som talar ut här ju bättre är det. Nu ryktas det om att det är RJ som har pekat ut AA. Detta efter att RJ plockats in på förhör. RJs bostad lär även ha varit avspärrad.
R*mmins gäng har en del anhängare, troligen många som ser upp till han. Står på torget och langar mitt på ljusa dagen och en massa ungar flockas kring honom.
Förutom det gänget finns även en familj som gör inbrott, stjäl bilar och har brutit sig in på Tollarp skola.
Men det är sjukt att folk har mage att prata så om Emilia som i denna tråden. Hon är ett offer, en ung, snäll och godhjärtad kvinna som förtjänade bättre.
Citera
2019-12-07, 22:59
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Personen med cykel behöver ju inte sovit hos Emilia, det kan vara så att ägaren fått skjuts hem av någon och då skulle hämta cykeln på fredagen.

- - -

Det kan ju vara en teori - god nog.

Sedan kanske BO hade lånat cykeln. Och ägaren behövde den igen.
Citera
2019-12-07, 23:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Rykten.

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali

Jag har förstått att den här gangstern har dominerat Tollarp under åratal.

Stämmer dessa rykten om RJ så är detta mycket intressant. Någon som kan bekräfta att RJs bostad skall ha hållits avspärrad?
Citera
2019-12-07, 23:08
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiiquita
Fast även om hon varit bunden och sänkt så är de väll ändå inkluderat i "mord" eller?, efter ett mord så gör ju de flesta av med kroppen på ett eller annat sätt.. tänker på wilma fallet, nu har jag visserligen inte följt de så intensivt direkt men där skrev om särskild händelse och inte något om människorov vad jag kan hitta.. så i mitt huvud måste polisen såfall ha belägg för att tro att hon tagits någonstans och blivit förd till ån.. eller har dem hittat bevis på utpressning av något slag som tvingat emilia följa med a.a

Kolla på kartan på Eniro eller nån annanstans. E bodde på Odenvägen och det är bara några hundra meter till ån. De promenerar ut från porten och ned mot ån. Behövs inget bortförande med bil eller annat.
Citera
2019-12-07, 23:09
Medlem
Någon borde ju ha släckt fanstyget för länge sedan, om historien stämmer.

Men det börjar ju, som nästan alltid, med en mördad tjej. Dödad av en Mena-man, men i detta fall en WT-kille från en bondhåla. Ursäkta, förort till KRISTIANSTAD.
Citera
2019-12-07, 23:11
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har förstått att den här gangstern har dominerat Tollarp under åratal.

Stämmer dessa rykten om RJ så är detta mycket intressant. Någon som kan bekräfta att RJs bostad skall ha hållits avspärrad?

Håller helt med. RJ verkar vara den mer impulsive och våldsamme som ger sig på folk. AA kommer med blomma till familjen dagen efter fyndet och är den som växt upp i samma kvarter.
Citera
2019-12-07, 23:11
Medlem
ATLAS64s avatar
Kan undra om Emilias mobil har hittats ? hon borde ju även haft nycklar till lgh med sig ? kan undra vad för fynd man gjort ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in