2019-12-05, 22:33
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Det är ganska gulligt i tanken, det där med lesbiska kärlekspar. Lite som två bästisar som bestämt sig för att ta det hela till en högre nivå. Längre än så kan jag nog inte sträcka mig i mina egna behov tyvärr.

Men stort grattis till dig som verkar mer kapabel. Låter ju som det mest optimala i världen att träffa och bli riktigt kär i en annan kvinna för den som är lyckost nog att äga förmågan.

Tänk en så harmonisk relation där båda speglar varandras tankar, intressen, empati och kärlek. Ingen press kring sex och inget tjat om städning heller. Vågar gissa på att t.o.m. barn till lesbiska föräldrar blir lyckligare och mer tillfreds i en sådan familjekonstellation.

Lyckönskningar till dig om du skulle komma över en sådan kvinna nån gång!

Haha, tack, men jag känner mig helt klart tillfreds med min heterosexuella relation istället. Det var mer roliga funderingar att ha. Man får väl drömma lite. ;P

Jag får däremot säga att det låter onekligen frestande att få va i en relation där man inte behöver tjata för att dela städning och hemmasysslor på en resonlig nivå. Min snubbe är smart på flera vis men kan tydligen inte lista ut t ex att när jag är iväg eller har rätt mycket på gång så ingår det att han ska stå för disken. När jag är sjuk så fallerar hela lägenheten snabbt, och nån mat får jag inte heller. Det känns som att jag måste be om självklarheter på regelbunden basis och sen sitta med tålamodet på att han tar tag i det (han svarade ja till att laga lunchen för någon dag sedan, jag fick äta mackor och frukt tills han lagade middag sex timmar senare istället, dock en fin middag).

Och jag känner nån tjej som hade varit värdelös på det, och två andra som jag vet håller mycket högre nivå än vad jag gör. Känns mer sannolikt att det funkar med kvinnor, men ändå svårt att finna den där goa balansen.

Harmoniska relationer skapas dock av självutvecklade individer, inte baserat på att man delar kön. Jag tror inte precis att lesbiska och bögpar är i allmän harmoni (även om jag kan se skäl till att samma kön kan ha lättare med varann). Att vara i parrelation verkar allmänt klurigt om du frågar mig. Det är nåt fel på alla typ. X)
Senast redigerad av Mojokii 2019-12-05 kl. 22:37.
Citera
2019-12-05, 22:57
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Låt säga att jag skulle vara singel. Ja, då skulle jag nog bry mig om män slutade ragga och slutade närma sig sexuella relationer med kvinnor. Åtminstone i en relevant begynnande tid så kan jag tänka mig att det hade kunnat kännas tungt. Möjligtvis, om läget skulle vara illa, till att många kvinnor går utan partners och jag skulle vara en av dem, så skulle jag nog ha möjlighet att hantera det med någon slags acceptans och söka andra typer av samhörighet och nära relationer istället.

Jag skulle säkert försöka ragga lite mer en tid alltså och prova dejta mer utöver mina "vanliga ramar" (jag känner dock inte att jag är så jäkla utsorterande som jag gissar att folk här tror att kvinnor är, jag tycker det finns rätt många män som jag hade kunnat tänka mig att ha sex med). Fortsätta vara på ställen var chansen finns att träffa män. Jag skulle däremot inte bli så desperat att jag skulle godkänna en "flashback-man" till partner tror jag. Jag hade fortfarande inte orkat en relation med psykisk misshandel, och om männen får vara färre och mer eftertraktade så känns det sannolikt att den tendensen ökar hos dem. Jag hade alltså hellre varit singel resten av livet snarare än att försöka få partner bara för att sen hamna i en sån relation. Och barn önskar jag ju inte nu iaf, så desperationen hade knappast legat där för mig.

Jag gissar alltså att initialt skulle det ha ganska tung effekt på kvinnor, för att sedan relativt snabbt skapa mer grupper med kvinnlig samhörighet som ett sätt att kompensera för sexuella brister. Heck, jag hade kanske t o m börjat ha sex med kvinnor faktiskt. Kvinnor är ju överlag mer bisexuella, så jag tänker dessutom dra till med att kvinnor hade börjat ha mer sex med varandra.

Vadå är en ”Flashback man”, så för att man är medlem här så är man inget att ha för dig (va inte orolig jag hade ej tänkt att ragga på dej)? Känns bara rätt så generaliserande.

Citat:
Inte mellan två feminina bisexuella kvinnor väl?

Är nog de maskulina butch-lesbianerna med testosteron i överflöd som efterliknar män i beteendet vilket kan leda till våld och ytterligheter. På samma sätt som vad ett machogaypar kunde tillfoga varann i handgemäng.

Dessutom så hajar jag inte alls konceptet med att "komplettera" Tror män att kvinnor inte redan är kompletta och "hela"som människor? Det är jag iallafall. Tonårens veliga tidskede har man ju lagt bakom sig sen ganska länge.

Det är ganska gulligt i tanken, det där med lesbiska kärlekspar. Lite som två bästisar som bestämt sig för att ta det hela till en högre nivå. Längre än så kan jag nog inte sträcka mig i mina egna behov tyvärr.

Men stort grattis till dig som verkar mer kapabel. Låter ju som det mest optimala i världen att träffa och bli riktigt kär i en annan kvinna för den som är lyckost nog att äga förmågan.

Tänk en så harmonisk relation där båda speglar varandras tankar, intressen, empati och kärlek. Ingen press kring sex och inget tjat om städning heller. Vågar gissa på att t.o.m. barn till lesbiska föräldrar blir lyckligare och mer tillfreds i en sådan familjekonstellation.

Lyckönskningar till dig om du skulle komma över en sådan kvinna nån gång!

Dessa begreppet fick mig nästan att brista ut i skratt angående homoriet etc

Om den här tråden får kvinnor att komma igång med lesbiansk familjebildning så är det djupt beklagligt & således inte alls min avsikt
Senast redigerad av mr-mystic 2019-12-05 kl. 22:59.
Citera
2019-12-05, 22:58
Medlem
mr-mystics avatar
Kalla mig stenålders o dyl. Jag kanske är konservativ osv men vad fan är begreppen ”INcell & Outcell etc?
Citera
2019-12-05, 23:38
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Vadå är en ”Flashback man”, så för att man är medlem här så är man inget att ha för dig (va inte orolig jag hade ej tänkt att ragga på dej)? Känns bara rätt så generaliserande.

Jag trodde folk skulle förstå att jag syftar på typ folk som är i "incel-mode". Snubbar som haft svårt med tjejer och utvecklat aggressioner gentemot kvinnor och samhälle via det. Eller snubbar som av andra skäl utvecklat cyniska analyser. Flashback är rätt ökänt för sin andel av bittra män. Det syftar såklart inte på att alla killar som nånsin hänger på flashback automatiskt är på detta vis. Klart det är generaliserande. X)
Citera
2019-12-05, 23:46
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Har inte uttryckt mig klantigt någonstans och det vet du. Det är ditt välbekanta trollande som gör sig påmint här igen.

Så det är sista ordet du vill ha? Det kommer du inte att få din fjant så bara ge upp dina taffliga försök.

Du har inget sexliv att tala om annat än dina inrutade kvällsstunder med The Famous Five så just en passande talesperson för mitt liv och min kropp.
Kan upplysa dig om att det skulle räcka för mig att gå in på närmaste lokala pub och knäppa i luften med mina Famous Five för att få vad de allra flesta volcels endast upplever i sina runkfantasier.

Men dröm vidare du om alla damor som dyrkar dig. Lite fantasi sätter guldkant på vardagen. Alltid något att "sätta på" iallafall.

Nej du, IQ och nylle fiskmås, selfies i sig bevisar inget om behovet av sexuell bekräftelse. Vanlig enkel biologi pekar tydligt på att det är män som behöver detta i första hand. Oavsett om det rör sig om penetrativt sex eller skriftlig sådan.

Incels, volcels, spelar ingen roll. Alla män blir volcels/incels eller vad du nu vill kalla det i jämförelse med kvinnor. Något ni själva ställt till med genom att ej vara tillräckligt kräsna till smaken.

Och den enda fixering som finns här kan spåras till dig och den berör ditt eget svammel, härinne såväl som i liknande trådar där folk utsätts för dina ihärdiga tramserier. Begone Troll.

Vilken jäkla "slampgrej"? Struntar väl i det då jag själv inte har någon sådan "historia" i bagaget. Hyckleriet från sextörstande volcels däremot är ju bara löjligt uppenbart och deras hat i sig trist och rentav utmattande.

Tror du jag bryr mig eller? Finns ändå inga män värda att umgås med på det sättet. Ni är tråkiga, empatibefriade och förstår inte ett dyft om kvinnor i vilket fall.

Det är de där sällsynta undantagen som räknas om vi snackar bekräftelse av alla de slag här. Dessa mytiska mansvarelser som andra kvinnliga medlemmar, t.ex. Katzyn redan har nämnt.

Får aldrig upp dig i citera listan eftersom du rapporterar och är allmänt bebis bara så du vet.

Jo du sa "när vuxna" och det är fel, skärp dig och gå tillbaka och läs istället för att vara obstinat.

Nej du vill uppenbarligen ha sista ordet, därför du inte kan hålla dig borta och jag får alltid sista ordet, precis som i pm bitch.

Sant jag är inte intresserad av tvåsamhet eller typ kk så jag avstår sex med, innan jag valde det var dock en annan femma och får väldigt mycket ragg faktiskt nu för tiden och vad sa jag om din kropp förresten? Och du har ju personlighet som en disktrasa så du har aldrig fått en bra man i ditt liv, därför du är kåt 12 gånger om året hjärtat. Vet inte om jag sa att dom dyrkar mig så nu skall vi inte överdriva men om jag verkligen gick in för att ligga varje dag så kunde jag göra så, du kan ju prata med hundratals kvinnor om dagen liksom så det är snarare du som desperat vill att din fitta skall ha mer värde än den har men sorry bruden den har noll värde för mig.

Bekräftelse är mer än sex.

Din fixering vid män och mäns åsikter är rätt uppenbar du är ju bara så bitsk och bitter och folk kanske är trötta på mig men knappast pga någon fixering....du är ju en enorm tramsfia verkligen

Du struntar i det men skulle ändå berätta för mig att du inte var en slampa, gulligt. Men håller med annars i stort, får man inte ligga verkar det dumt att klaga på slampor.

Ja du bryr dig något enormt lilla gumman, allt du tänker på är män män män, din fixering som vi tala om innan du vet, det sista som du tänker på innan du lägger huvudet på kudden varje dag du vet. Vi är utan tvekan roligare än er, din empati är selektiv så du saknar därmed empati så konstig självbild och förstå kvinnor är inte vår livsuppgift fröken bamse narcissist. Usch för dig.

Ett beroende av bekräftelse är ett beroende av bekräftelse, jag har det inte, alla kvinnor har det. Gulligt att du avslutar med att backa upp min initiala poäng.
Citera
2019-12-05, 23:52
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Kalla mig stenålders o dyl. Jag kanske är konservativ osv men vad fan är begreppen ”INcell & Outcell etc?

Incel är ett begrepp som byggts via förkortning på involuntary celibacy. Man syftar oftast på män, som alltså är "ofrivilliga oskulder", och oftast ingår i begreppet att man syftar på män som tenderar att ha negativa idéer om kvinnor och gärna överdefinierar utifrån negativa generaliseringar av samhället. De har ofta en hög offermentalitet som leder till aggressioner och hopplöshet. Det är något som kan byggas hos män via bristen på bekräftelse. Denna "samhällsklass" har uppmärksammats och ses som en relevant riskgrupp i samhället. När västerländska män gör "galna skjutningar" så är detta ofta en relevant faktor (se ex Elliot Rogers).

Outcell var nytt för mig också. Någon annan som kan svara på den?
Citera
2019-12-05, 23:56
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:

Det är la det nya inneordet på män som är trötta på arga feminist tjötkärringar tror ja.
Citera
2019-12-06, 09:15
Medlem
mr-mystics avatar
ok ja va fan kan man göra. jag tycker faktiskt inte att jag är ful, har en rätt bra pitt (som man ju tyvärr ej får visa upp) vältränad, (dock ej Dolph Lundgren lång etc), snart iaf ganska ok jobb. men det duger typ ej verkar det som.
Senast redigerad av mr-mystic 2019-12-06 kl. 09:23.
Citera
2019-12-06, 09:22
Medlem
mr-mystics avatar
försöket prova en del kvällskurser (ej bara för att träffa bruttor) men är ej så smidigt att få till tajmingen ba sådär.
finns det nått vettigt land man kan prova att jobba i nått halv år el så, där kvinnorna är mer lättflirtade SAS?
Citera
2019-12-06, 09:24
Medlem
Citat:
Funderar lite på senaste årens utveckling. Om nu en stor orsak till att kvinnor får så mycket uppmärksamhet online är ett överskott av män så undrar jag om kvinnor rent gennerelt skulle bli oroade el besvärade om vi män helt enkelt slutade att ragga? En realistisk orsak till detta skulle i framtiden vara att utbudet av importerade män kraftigt minskar samtidigt som utländska kvinnor ökar. Men kanske är kvinnor i dag så asexuella via feminism samt fast vid sin skärm o dyl att det kanske inte skulle bry sig? Liksom skulle ni kvinnor tex kunna gå ner något i nivåval jämfört med hur det varit i år el kan det lika gärna struntas i då?
Om vi skulle ta hit 2 miljoner thailändskor och 2 miljoner ryskor så skulle det bli ett djävla liv på dom svenska kvinnorna
Citera
2019-12-06, 15:38
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Haha, tack, men jag känner mig helt klart tillfreds med min heterosexuella relation istället. Det var mer roliga funderingar att ha. Man får väl drömma lite. ;P

Jag får däremot säga att det låter onekligen frestande att få va i en relation där man inte behöver tjata för att dela städning och hemmasysslor på en resonlig nivå. Min snubbe är smart på flera vis men kan tydligen inte lista ut t ex att när jag är iväg eller har rätt mycket på gång så ingår det att han ska stå för disken. När jag är sjuk så fallerar hela lägenheten snabbt, och nån mat får jag inte heller. Det känns som att jag måste be om självklarheter på regelbunden basis och sen sitta med tålamodet på att han tar tag i det (han svarade ja till att laga lunchen för någon dag sedan, jag fick äta mackor och frukt tills han lagade middag sex timmar senare istället, dock en fin middag).

Och jag känner nån tjej som hade varit värdelös på det, och två andra som jag vet håller mycket högre nivå än vad jag gör. Känns mer sannolikt att det funkar med kvinnor, men ändå svårt att finna den där goa balansen.

Harmoniska relationer skapas dock av självutvecklade individer, inte baserat på att man delar kön. Jag tror inte precis att lesbiska och bögpar är i allmän harmoni (även om jag kan se skäl till att samma kön kan ha lättare med varann). Att vara i parrelation verkar allmänt klurigt om du frågar mig. Det är nåt fel på alla typ. X)
Bra att du har lite fler möjligheter öppna ändå för att stärka oddsen lite.

Ja, sicket tålamod man tydligen måste träna upp för att orka med sin egen grobian därhemma. Hoppas några av de där extravaganta middagarna vägde upp för alla bekymmer, sorger och besvär i slutändan.

På alla andra plan än det sexuella så känner jag själv att man synkar så överlägset mycket bättre med någon av samma kön.
Behöver ju inte vara exakt detsamma med alla samkönade par men överlag gissar jag ändå.

Det säger lite sig självt - lika barn-principen där men ja - även där finns det väl alltid något att störa sig på efter då den allra häftigaste förälskelsen lagt sig och dopaminet förlorat sin effekt. Naturens gång och då gäller det att ha redan ha knutit de där lite djupare banden så det finns något som håller en samman när det blåser upp till storm.
Citera
2019-12-06, 16:09
Medlem
Citat:
Funderar lite på senaste årens utveckling. Om nu en stor orsak till att kvinnor får så mycket uppmärksamhet online är ett överskott av män så undrar jag om kvinnor rent gennerelt skulle bli oroade el besvärade om vi män helt enkelt slutade att ragga? En realistisk orsak till detta skulle i framtiden vara att utbudet av importerade män kraftigt minskar samtidigt som utländska kvinnor ökar. Men kanske är kvinnor i dag så asexuella via feminism samt fast vid sin skärm o dyl att det kanske inte skulle bry sig? Liksom skulle ni kvinnor tex kunna gå ner något i nivåval jämfört med hur det varit i år el kan det lika gärna struntas i då?

Är det verkligen så eller gäller det ett få antal kvinnor?

Jag har aldrig någonsin sett en man med en kvinna under sin egen nivå. Om jag har det är det för att den ena åldrats sämre. Tycker dom flesta väljer en partner som påminner om dom själva, äktenskapstycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in