Citat:
Det är ganska gulligt i tanken, det där med lesbiska kärlekspar. Lite som två bästisar som bestämt sig för att ta det hela till en högre nivå. Längre än så kan jag nog inte sträcka mig i mina egna behov tyvärr.
Men stort grattis till dig som verkar mer kapabel. Låter ju som det mest optimala i världen att träffa och bli riktigt kär i en annan kvinna för den som är lyckost nog att äga förmågan.
Tänk en så harmonisk relation där båda speglar varandras tankar, intressen, empati och kärlek. Ingen press kring sex och inget tjat om städning heller. Vågar gissa på att t.o.m. barn till lesbiska föräldrar blir lyckligare och mer tillfreds i en sådan familjekonstellation.
Lyckönskningar till dig om du skulle komma över en sådan kvinna nån gång!
Men stort grattis till dig som verkar mer kapabel. Låter ju som det mest optimala i världen att träffa och bli riktigt kär i en annan kvinna för den som är lyckost nog att äga förmågan.
Tänk en så harmonisk relation där båda speglar varandras tankar, intressen, empati och kärlek. Ingen press kring sex och inget tjat om städning heller. Vågar gissa på att t.o.m. barn till lesbiska föräldrar blir lyckligare och mer tillfreds i en sådan familjekonstellation.
Lyckönskningar till dig om du skulle komma över en sådan kvinna nån gång!
Haha, tack, men jag känner mig helt klart tillfreds med min heterosexuella relation istället. Det var mer roliga funderingar att ha. Man får väl drömma lite. ;P
Jag får däremot säga att det låter onekligen frestande att få va i en relation där man inte behöver tjata för att dela städning och hemmasysslor på en resonlig nivå. Min snubbe är smart på flera vis men kan tydligen inte lista ut t ex att när jag är iväg eller har rätt mycket på gång så ingår det att han ska stå för disken. När jag är sjuk så fallerar hela lägenheten snabbt, och nån mat får jag inte heller. Det känns som att jag måste be om självklarheter på regelbunden basis och sen sitta med tålamodet på att han tar tag i det (han svarade ja till att laga lunchen för någon dag sedan, jag fick äta mackor och frukt tills han lagade middag sex timmar senare istället, dock en fin middag).
Och jag känner nån tjej som hade varit värdelös på det, och två andra som jag vet håller mycket högre nivå än vad jag gör. Känns mer sannolikt att det funkar med kvinnor, men ändå svårt att finna den där goa balansen.
Harmoniska relationer skapas dock av självutvecklade individer, inte baserat på att man delar kön. Jag tror inte precis att lesbiska och bögpar är i allmän harmoni (även om jag kan se skäl till att samma kön kan ha lättare med varann). Att vara i parrelation verkar allmänt klurigt om du frågar mig. Det är nåt fel på alla typ. X)
Senast redigerad av Mojokii 2019-12-05 kl. 22:37.
Senast redigerad av Mojokii 2019-12-05 kl. 22:37.