2019-12-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Enema
Jag undrar om inte polisen tagit in just A.A.

Är bekräftat att han är den som häktats.
Citera
2019-12-07, 21:54
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilla77
Och så kom den sista ”signalen” från mobilen 11.15?

Ja. Finns tidigt skrivet i media - vid efterlysningen.

Jag har funderat på att Polisen har anställda och duktiga IT/Telefontekniker. Om de har spårat
trafiken (ja förmodligen har de det!) men om man numera också kan få fram just sms också?
FAST mobilen är avstängd ...

Just sådant kommer vi inte att få veta för att det ingår i förundersökningen som inte får saboteras.
Alltså de kommer inte att berätta ngt om det innan de har väckt åtal och varit i domstol med en GM (eller flera) med sina alla bevis.

Men är det ngn här inne? Som har kunskap om det är möjligt för Polisen att få fram sådan teknisk
bevisning?
Senast redigerad av CS128 2019-12-07 kl. 22:16.
Citera
2019-12-07, 21:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej Bradgardsindianen, jag tänkte inte just på det inlägget men undrar om de såg ner på Emilia av någon anledning.. man undrar ju om de hade varit i konflikt förr. Det sägs ju att Emilia ska ha vittnat mot AA’s vän R*mmin.. är det sant? Tänker på att det stod någonstans att Emilia försvann två dagar efter att det var någon dom mot AA? Kan det vara ett hatbrott, eller är det pga vittnandet, eller har det med skulder att göra eller nån kombo av detta.

Skulder tror jag mindre på av någon anledning (i vart fall beträffande Emilias eventuella skulder).

De kan ha sett ned på henne utan att det varit konflikter förr. Tidigare idag postade någon en länk med bilder som Emilia lagt ut, intill en av bilderna stod något i stilen "there is no drug that can solve any problem" eller liknande (citeringen kan vara fel). Möjligt är väl att hon måhända försöker göra sig kvitt narkotika i sitt liv. Det är inte alltid det ses så väl i missbrukarkretsar. Inte för att det är rationellt att sura över att någon avser att välja bort droger i sin tillvaro
Citera
2019-12-07, 21:55
Medlem
Smilla77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Man kan kalla det vad man vill, men det betyder inte att det är rätt. 😉
Dessutom var det främst citatet jag ifrågasatte, eftersom jag tycker mig minnas att Diana använde ordet anhållen, och inte häktad.
Det blir så mycket trådsanningar och "visk-leken", där sanningen lätt försvinner. Inte för att just Dianas beteckning av förhören spelar så stor roll, utan det viktiga är självklart att hen har berättat det hen vet, och har gjort sitt bästa för att ge sin vän upprättelse.

Dessutom är det väl så att vem som helst kan bli kallade på förhör, men bara de som misstänks för brott riskerar att bli gripna, anhållna, häktade?

Vad har ”Diana” skrivit om AA?
Citera
2019-12-07, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Absolut, men att ha en drule i munnen på Snap går bra..

Vad är namnet på snap?
Citera
2019-12-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaudJerker
Det stämmer. Lägg till henne på snap så kan du se själv.

Vad heter hon där då?
Citera
2019-12-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ok. Den där vännen till AA , R*mmin.. jag läste att han umgås med nån nyinflyttad rumän? Nån som vet mer?
Ja, men det kan man säga har blivit orelevant sen de anhöll AA. Det letades potentiella GM och denne nyinflyttade rumän som tidigare är ostraffad har på något sätt slagit umgänge med RJ och därmed blev han kandidat (då RJ tidigt stod i sikte som någon slags fiende till E).

Om rumänen blir intressant igen så har jag lite info, men i dagsläget är det ovidkommande.
Citera
2019-12-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebulagalaxy
Vad heter hon där då?

dianakardons
Citera
2019-12-07, 22:06
Medlem
Är Tollarp en by med problem i största allmänhet?
Bortsett från detta tragiska mord.
Citera
2019-12-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Jag har försökt diskutera brottet som sådant, teorier och tankar runt hur det gått till. Motiv, brottsplats osv. Men känns som mina inlägg drunknar i alla dessa "Va! Var hen en man??" och fullkompligt irrelevanta inlägg om könstillhörighet. Säger som flera andra; är det så viktigt så gör en egen tråd. Så diskuterar vi brottet som sådant här..

Om någon uppfattat mina inlägg i bruset... Är lite inne på ngn form av svartsjuka inblandad. Och att det kan finnas fler MGM. Har inte riktigt hela bilden klar för mig. Men som sagt; relativt oplanerat o "klantigt" utfört brott.

Tror att AA är anhållen för man fått klart för sig att han var "gråkappan" o såg Emilia sist samt att han ej självmant gått till polisen. Men kan ju finnas flera anledningar till detta. Att han är skyldig är en...

Ja, det är galet irriterande. Men gör ett försök att tränga igenom könsdysforibruset:

Ni Tollarpskännare i tråden, leder vramsån på något vis mot AA:s bostad?

Sedan tänker jag att om ”Gråkappan” är Andreas som promenerar iväg med Emilia 10.30 på morgonen, så misstänker jag att han sovit över där och att de i princip knatat iväg nyvakna och Emilia har följt med för att sällskapa och ta en cigg. Många arbetslösa ungdomar sover länge och sexarbete är oftast kvällsjobb.
Sedan har de börjar bråka vid parkeringen och det rör starka känslor, vilket alla knivhugg(?) visar. Dådet sker i affekt då AA alltid bär kniv.

Vad tror du om den teorin?
Citera
2019-12-07, 22:09
Medlem
De här med människorov verkar ha nonchalerats i tråden här.. människorov och försvunnen person är inte samma sak! Åklagarmyndigheten skriver på sin hemsida "Människorov
Ett brott som innebär att någon*för bort*eller spärrar in en annan person med avsikt att skada personen, utöva utpressning eller liknande."

På polisen.se står "Ett första preliminärt utlåtande har lämnats av rättsläkare angående undersökningen av den döda kvinnan. Efter detta utlåtande kvarstår brottsrubriceringarna mord samt människorov."

A.A verkar dock vara misstänkt för enbart mord men brottsrubriceringen människorov finns kvar, bara jag som inte tror A.A är ensam gärningsman? Och med människorov rubricering tyder de på att hon inte mördats direkt.. hon gick ju självmant iväg med gråkappan verkar de som..
brottsplats som skrivs kan väll lika gärna vara där kroppen dumpades och inte nödvändigtvis vara där hon bragts om livet, eller?
Senast redigerad av Chiiquita 2019-12-07 kl. 22:11.
Citera
2019-12-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Enema
Jag undrar om inte polisen tagit in just A.A. För att han är den svagaste länken i gänget som nämnts av postar med lokal kännedom av Tollarp.

Det jag läst i tråden om detta gäng verkar det som A.A är den som vore lättast att knäcka i förhör.

Jag hoppas verkligen alla skyldiga till detta vidriga brott får ett ordentligt straff.

Vila i frid Emilia

P. S. Ber om ursäkt om detta är en upprepning, tyvärr har tråden spammats av shitposters så det är lätt att missa insiktsfulla kommentarer.
Jag har samma uppfattning om AA, som svagaste länken. Men jag tror inte Polisen kan/får jobba riktigt så, att man s.a.s plockar in russinen, utan de hade ju även valet att anhålla alla i gänget samtidigt om de hade bevis.

AA är ändå häktad på sannolika skäl, så de har rätt bra bevisbild här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in