Citat:
Ursprungligen postat av
Birdogirl
Jag har försökt diskutera brottet som sådant, teorier och tankar runt hur det gått till. Motiv, brottsplats osv. Men känns som mina inlägg drunknar i alla dessa "Va! Var hen en man??" och fullkompligt irrelevanta inlägg om könstillhörighet. Säger som flera andra; är det så viktigt så gör en egen tråd. Så diskuterar vi brottet som sådant här..
Om någon uppfattat mina inlägg i bruset... Är lite inne på ngn form av svartsjuka inblandad. Och att det kan finnas fler MGM. Har inte riktigt hela bilden klar för mig. Men som sagt; relativt oplanerat o "klantigt" utfört brott.
Tror att AA är anhållen för man fått klart för sig att han var "gråkappan" o såg Emilia sist samt att han ej självmant gått till polisen. Men kan ju finnas flera anledningar till detta. Att han är skyldig är en...
Ja, det är galet irriterande. Men gör ett försök att tränga igenom könsdysforibruset:
Ni Tollarpskännare i tråden, leder vramsån på något vis mot AA:s bostad?
Sedan tänker jag att om ”Gråkappan” är Andreas som promenerar iväg med Emilia 10.30 på morgonen, så misstänker jag att han sovit över där och att de i princip knatat iväg nyvakna och Emilia har följt med för att sällskapa och ta en cigg. Många arbetslösa ungdomar sover länge och sexarbete är oftast kvällsjobb.
Sedan har de börjar bråka vid parkeringen och det rör starka känslor, vilket alla knivhugg(?) visar. Dådet sker i affekt då AA alltid bär kniv.
Vad tror du om den teorin?