2019-12-07, 19:27
Medlem
Birdogirls avatar
Jag har försökt diskutera brottet som sådant, teorier och tankar runt hur det gått till. Motiv, brottsplats osv. Men känns som mina inlägg drunknar i alla dessa "Va! Var hen en man??" och fullkompligt irrelevanta inlägg om könstillhörighet. Säger som flera andra; är det så viktigt så gör en egen tråd. Så diskuterar vi brottet som sådant här..

Om någon uppfattat mina inlägg i bruset... Är lite inne på ngn form av svartsjuka inblandad. Och att det kan finnas fler MGM. Har inte riktigt hela bilden klar för mig. Men som sagt; relativt oplanerat o "klantigt" utfört brott.

Tror att AA är anhållen för man fått klart för sig att han var "gråkappan" o såg Emilia sist samt att han ej självmant gått till polisen. Men kan ju finnas flera anledningar till detta. Att han är skyldig är en...
Citera
2019-12-07, 19:48
Medlem
Smilla77s avatar
Är det nån som vet vad AA och hans vänner hade för åsikter om Emilia?
Citera
2019-12-07, 19:51
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Jag har försökt diskutera brottet som sådant, teorier och tankar runt hur det gått till. Motiv, brottsplats osv. Men känns som mina inlägg drunknar i alla dessa "Va! Var hen en man??" och fullkompligt irrelevanta inlägg om könstillhörighet. Säger som flera andra; är det så viktigt så gör en egen tråd. Så diskuterar vi brottet som sådant här..

Det blir mycket sånt ja. Vi som betraktar Emilia utifrån vad hon själv identifierade sig som & uppfattades som måste dock ge svar på tal till de som ideligen tjatar om att hon är man.

Citat:
Om någon uppfattat mina inlägg i bruset... Är lite inne på ngn form av svartsjuka inblandad. Och att det kan finnas fler MGM. Har inte riktigt hela bilden klar för mig. Men som sagt; relativt oplanerat o "klantigt" utfört brott.

Om polisen söker i rätt krets så är det garanterat klantigt utfört. AA är ingen utbildad rysk torped direkt & eftersom de plockat honom känns det som att polisen har spår mot att GM finns i kretsen av lokala knarkarförmågor.

Citat:
Tror att AA är anhållen för man fått klart för sig att han var "gråkappan" o såg Emilia sist samt att han ej självmant gått till polisen. Men kan ju finnas flera anledningar till detta. Att han är skyldig är en...

Vittnet är ju en lite äldre kvinna så ordvalet "kappa" kan ju vara hennes benämning av plagget. Kan ju faktiskt vara en sån där längre vinterjacka som ungdomar ofta har.
Citera
2019-12-07, 19:56
Medlem
Sorry, har inte löst på ngn dag.
Är den anhållna släppt? Var det RJ?
Citera
2019-12-07, 20:06
Medlem
Någon som vet när de första utlåtanden från obduktion beräknas ?
Citera
2019-12-07, 20:23
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Någon som vet när de första utlåtanden från obduktion beräknas ?

Åklagaren fick ganska omgående ett muntligt besked från rättsmedicin att skadorna inte kunde ha åsamkats av offret själv. Den slutgiltiga obduktionsrapporten kan dröja ett tag.
Citera
2019-12-07, 20:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Några sidor bak i tråden så har det fnulats på annonserna, karaktären och omfattningen på dessa och om det kan vara någon annan som lagt ut dem för att trakassera eller något annat.
En möjlighet är ju att Emilia (och ev. Dianna/Otto) lagt ut detta i syfte att förekomma någon som håller på med försök till utpressning? Jag vet inte om det är speciellt sannolikt men möjligt om det är något märkligt med annonserna.
Citera
2019-12-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
https://www.msn.com/sv-se/video/mat-dryck/gripen-anh%C3%A5llen-eller-h%C3%A4ktad-%E2%80%93-det-h%C3%A4r-%C3%A4r-skillnaderna/vp-AACjN9C

Jag har inte hittat information någonstans om att Otto/Diana påstår att hen suttit häktad i två dagar.
Dessutom blir man inte häktad dag ett, utan det ska enligt regelboken gå i ordningen:
1. Gripande
2. Anhållande
3. Häktning

Det jag fått till mig är att hen suttit i förhör två dagar. Vilket kan innebära att hen helt frivilligt har kommit in till förhör, sedan åkt hem, och återkommit nästa dag för fortsatt förhör.

Har förklarat det redan i tråden om du hade hängt med.
Det var Otto/Di*nas EGNA ord, jag bara framförde vad h*n skrev på sin fb.
Citera
2019-12-07, 20:34
Medlem
CaLund89s avatar
Obduktionsrapporten brukar ta ca 6v (jobbar som begravningsentreprenör), ska bli intressant att se vad A.A gjort mot denna stackars individ
Citera
2019-12-07, 20:39
Medlem
Smilla77s avatar
Skriver igen.. är det någon som vet vad AA och hans vänner hade för åsikter om Emilia?
Citera
2019-12-07, 20:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilla77
Skriver igen.. är det någon som vet vad AA och hans vänner hade för åsikter om Emilia?

Nej, känner inte till dem alls. Du funderar om inläggen om falska människor kan vara om något mellan Emilia och "gänget"?
Citera
2019-12-07, 20:47
Medlem
Smilla77s avatar
Nej Bradgardsindianen, jag tänkte inte just på det inlägget men undrar om de såg ner på Emilia av någon anledning.. man undrar ju om de hade varit i konflikt förr. Det sägs ju att Emilia ska ha vittnat mot AA’s vän R*mmin.. är det sant? Tänker på att det stod någonstans att Emilia försvann två dagar efter att det var någon dom mot AA? Kan det vara ett hatbrott, eller är det pga vittnandet, eller har det med skulder att göra eller nån kombo av detta.
Senast redigerad av Smilla77 2019-12-07 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in