2019-12-07, 21:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Jag undrar fortfarande om det kommit någon officell tidpunkt för mordet? Det är ju relevant för att kunna lösa brottet
Inte något som nått media eller allmänhet. Obduktionen lär visa hyfsat väl när döden inträdde. Men det mesta talar väl för att mordet skedde ganska omgående efter att hon försvann, alltså på ljusan dag den 22/11. Jag misstänkte tidigare att BO kan ha hållits fången en tid, timmar eller dagar, men när åklagaren gått ut med att brottsplatsen är densamma som fyndplatsen backar jag från den teorin. Om det rör sig om exakt samma plats, kan mordet ha utförts genom dränkning. Fast därutöver har vi skadorna, som BO inte kan ha åsamkat sig själv, omfattande eller ej.
Citera
2019-12-07, 21:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vittnet på balkongen.

Citat:
Ursprungligen postat av Smilla77
Var det strax innan 11 som grannen såg Emilia och en person i grå jacka/kappa?

Vittnet S ser Emilia och "Gråkappan" gå tillsammans förbi hennes balkong när hon var ute för att röka en cigarett.

Tidpunkten är då 10.15 till 10.30.
Citera
2019-12-07, 21:32
Medlem
Smilla77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vittnet S ser Emilia och "Gråkappan" gå tillsammans förbi hennes balkong när hon var ute för att röka en cigarett.

Tidpunkten är då 10.15 till 10.30.

Och så kom den sista ”signalen” från mobilen 11.15?
Citera
2019-12-07, 21:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Var det strax innan 11 som grannen såg Emilia och en person i grå jacka/kappa?
Typ 10.30 har jag för mig att det var.
Citera
2019-12-07, 21:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Emilias mobil den 22 november.

Citat:
Och så kom den sista ”signalen” från mobilen 11.15?

Det stämmer.

Strax efter kl. 11.15 ringer personer (eller person) på hennes mobil. Signalerna går då fram men ingen svarar. Därefter stängs mobilen av och det bör ha varit GM som gjorde detta.
Citera
2019-12-07, 21:36
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hm, vid ån? Det var mer än jag visste. Det jag läst var att ett sms skickades till familjen kl. 11.16. Från början ansågs det vara sista livstecknet. Men efter BO hittats mördad benämner man statusuppdateringen på morgonen som "sista livstecknet", eftersom smset likaväl kan ha skickats av mördaren tänker jag mig.

Jag googlar på nyhetsartiklar nu och det förekommer lika olika versioner. Både att det kommer ett sms till familjen kring 11:15 eller att telefonen stängs av vid Kärleksstigen vid Vramsån, eller att telefon senast är uppkopplad vid lunch.
Citera
2019-12-07, 21:38
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandbagged
Jag håller med dig till 100%, min åsikt har ingenting med det här brottet att göra. Emil har blivit mördad, vi behöver lista ut varför denna man blev mördad.

Hade folk inte varit irrationella trendslavande hjon under journaktivisters tävlan med varandra om att vara mest radikala, och inte jamsat med i hans psykosexuella störning och därpå följande högst personliga och subjektiva vanföreställningar (så som vissa i tråden envisas att göra, genom att kalla honom "henne" et c), och han istället fått adekvat behandling för komorbiditet till könsdysforin, så hade han dessutom antagligen varit i livet idag. Hans psykiska problem löses ju inte av att omgivningen låtsas att han är frisk och bara behöver få några yttre attribut ändrade, som resten av världen sedan skall tvingas låtsas vara normala. Han var som sagt psykiatripatient redan som barn, hade han riktig jävla otur då så stötte han på någon "progressiv" psykolog som uppmuntrade honom och de antagligen rådlösa föräldrarna att bejaka vansinnet.

Jag hör till de som misstänker att Emil Lundbergs död antingen har med hans sjukliga och självskadande leverne att göra, och/eller med den livsstilskriminella tattarmiljön. Hade hans kvinnosimulering redan från ett tidigt stadium inte tolererats så hade han åtminstone inte ägnat sig åt prostitution, åtminstone inte sådan som direkt och avsiktligen är riktad mot psykiskt sjuka kunder.

(Skall detta nu bokföras i kriminalstatistiken som ett "kvinnomord" så skall det även stå "kejsarmord" i rullorna när någon som tror att han är Napoleon - kortopererade ben eller ej - mördas, och "jaktbrott" när ett barn som tror han är en björn - ansiktsmålning eller ej - blir skjutet. Konsekvens i Clownvärlden, tack!)
Senast redigerad av S-hund temporär 2019-12-07 kl. 21:51.
Citera
2019-12-07, 21:39
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Håller med dig.

Det var hemskt det Emilia fick uppleva vid Vramsån.

Man lider med familjen men dessbättre så hittades hennes kropp, så att det inte förblev ett olöst försvinnande. Familjen kan nu få ett slags avslut utan att behöva leva med den fruktansvärda ovissheten med alla de frågor som därtill hör.

Jag tror att de kommer att framkomma bl. a. varför hon mördades. Liten, ensam och rädd bor den nu häktade unge mannen i en liten "etta" med dörrbetjäning. Kan suga musten ur de flesta.

Om det är han så kommer han nog börja prata tillslut. Han är häktad med fulla restriktioner, helt avskuren från omvärlden. Kanske blir till att fira julafton i häktet.
Citera
2019-12-07, 21:40
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Man kan också bli "hämtad till förhör", utan att något "gripande" sker. Det kan vara det egentliga "steg 1" i din lista. Jmfr Lisa Holm-fallet, där de misstänkta först blev "hämtade till förhör".
Men hur som helst kan den som blir hämtad, gripen, anhållen eller bara åker dit frivilligt själv uttrycka detta som hen vill på lekmannavis. T.ex. att hen "suttit i förhör i två dagar" eller hur det nu uttrycktes. Knappast skulle hen säga sig vara "häktad", men man vet aldrig. "Anhållen" kan man möjligen få för sig att vara om man förhörs av polis, oavsett hur det byråkratiska ser ut. Men hade detta varit officiellt skulle det ha nått media.

Man kan kalla det vad man vill, men det betyder inte att det är rätt. 😉
Dessutom var det främst citatet jag ifrågasatte, eftersom jag tycker mig minnas att Diana använde ordet anhållen, och inte häktad.
Det blir så mycket trådsanningar och "visk-leken", där sanningen lätt försvinner. Inte för att just Dianas beteckning av förhören spelar så stor roll, utan det viktiga är självklart att hen har berättat det hen vet, och har gjort sitt bästa för att ge sin vän upprättelse.

Dessutom är det väl så att vem som helst kan bli kallade på förhör, men bara de som misstänks för brott riskerar att bli gripna, anhållna, häktade?
Citera
2019-12-07, 21:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Hade folk inte varit irrationella trendslavande hjon under journaktivisters tävlan med varandra om att vara mest radikala, och inte jamsat med i hans psykosexuella störning och därpå följande högst personliga och subjektiva vanföreställningar (så som vissa i tråden envisas att göra, genom att kalla honom "henne" et c), och han istället fått adekvat behandling för komorbiditet till könsdysforin, så hade han dessutom antagligen varit i livet idag. Hans psykiska problem löses ju inte av att omgivningen låtsas att han är frisk och bara behöver få några yttre attribut ändrade, som resten av världen sedan skall tvingas låtsas vara normala. Han var som sagt psykiatripatient redan som barn, hade han riktig jävla otur då så stötte han på någon "progressiv" psykolog som uppmuntrade honom och de antagligen rådlösa föräldrarna att bejaka vansinnet.

Jag hör till de som misstänker att Emil Lundgrens död antingen har med hans sjukliga och självskadande leverne att göra, och/eller med den livsstilskriminella tattarmiljön. Hade hans kvinnosimulering redan från ett tidigt stadium inte tolererats så hade han åtminstone inte ägnat sig åt prostitution, åtminstone inte sådan som direkt och avsiktligen är riktad mot psykiskt sjuka kunder.

(Skall detta nu bokföras i kriminalstatistiken som ett "kvinnomord" så skall det även stå "kejsarmord" i rullorna när någon som tror att han är Napoleon - kortopererade ben eller ej - mördas, och "jaktbrott" när ett barn som tror han är en björn - ansiktsmålning eller ej - blir skjutet. Konsekvens i Clownvärlden, tack!)
Ok, du kanske har rätt i dina teorier. Men BO hette Emilia Lundberg. Visa respekt eller håll käft. Du har andra trådar att sprida din katolska dynga i.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2019-12-07 kl. 21:48.
Citera
2019-12-07, 21:47
Medlem
Jag undrar om inte polisen tagit in just A.A. För att han är den svagaste länken i gänget som nämnts av postar med lokal kännedom av Tollarp.

Det jag läst i tråden om detta gäng verkar det som A.A är den som vore lättast att knäcka i förhör.

Jag hoppas verkligen alla skyldiga till detta vidriga brott får ett ordentligt straff.

Vila i frid Emilia

P. S. Ber om ursäkt om detta är en upprepning, tyvärr har tråden spammats av shitposters så det är lätt att missa insiktsfulla kommentarer.
Citera
2019-12-07, 21:51
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ok, du kanske har rätt i dina teorier. Men BO hette Emilia Lundberg. Visa respekt eller håll käft. Du har andra trådar att sprida din katolska dynga i.

Tack, Lundberg var det så klart. Ändrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in