2019-12-07, 20:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilla77
Skriver igen.. är det någon som vet vad AA och hans vänner hade för åsikter om Emilia?

Läser man förundersökningsprotokollet som lagts upp tidigare i tråden så ges intrycket att E verkar ha varit allmänt omtyckt av alla och accepterad, även av AA och flera. Till och med R*mmin verkar ha lyssnat på E.
Citera
2019-12-07, 20:48
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Åklagaren fick ganska omgående ett muntligt besked från rättsmedicin att skadorna inte kunde ha åsamkats av offret själv. Den slutgiltiga obduktionsrapporten kan dröja ett tag.
Stod väl också omfattande skador.

Låter som om GM drabbats av totalt ursinne.
Citera
2019-12-07, 20:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gagna
Har förklarat det redan i tråden om du hade hängt med.
Det var Otto/Di*nas EGNA ord, jag bara framförde vad h*n skrev på sin fb.

Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag har inte hittat information någonstans om att Otto/Diana påstår att hen suttit häktad i två dagar.
Dessutom blir man inte häktad dag ett, utan det ska enligt regelboken gå i ordningen:
1. Gripande
2. Anhållande
3. Häktning

Det jag fått till mig är att hen suttit i förhör två dagar. Vilket kan innebära att hen helt frivilligt har kommit in till förhör, sedan åkt hem, och återkommit nästa dag för fortsatt förhör.
Man kan också bli "hämtad till förhör", utan att något "gripande" sker. Det kan vara det egentliga "steg 1" i din lista. Jmfr Lisa Holm-fallet, där de misstänkta först blev "hämtade till förhör".
Men hur som helst kan den som blir hämtad, gripen, anhållen eller bara åker dit frivilligt själv uttrycka detta som hen vill på lekmannavis. T.ex. att hen "suttit i förhör i två dagar" eller hur det nu uttrycktes. Knappast skulle hen säga sig vara "häktad", men man vet aldrig. "Anhållen" kan man möjligen få för sig att vara om man förhörs av polis, oavsett hur det byråkratiska ser ut. Men hade detta varit officiellt skulle det ha nått media.
Citera
2019-12-07, 20:51
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Nej Bradgardsindisnen, jag tänkte inte just på det inlägget men undrar om de såg ner på Emilia av någon anledning.. man undrar ju om de hade varit i konflikt förr. Det sägs ju att Emilia ska ha vittnat mot AA’s vän R*mmin.. är det sant? Tänker på att det stod någonstans att Emilia försvann två dagar efter att det var någon dom mot AA? Kan det vara ett hatbrott, eller är det pga vittnandet, eller har det med skulder att göra eller nån kombo av detta.

Om det är AA så kanske det skulle kunna ha nåt att göra att det kom en dom mot AA 20 november och E försvinner 22 november. Men de har växt upp i samma kvarter och AA känner familjen så pass att han kom över med en blomma till familjen efter beskedet att E var död. Alla verkar känna alla.
Citera
2019-12-07, 20:51
Medlem
Smilla77s avatar
Citat:
Läser man förundersökningsprotokollet som lagts upp tidigare i tråden så ges intrycket att E verkar ha varit allmänt omtyckt av alla och accepterad, även av AA och flera. Till och med R*mmin verkar ha lyssnat på E.

Ok tack, det har jag tyvärr missat.. tycker ändå jag har läst och läst här i tråden☺️
Citera
2019-12-07, 20:54
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Stod väl också omfattande skador.

Låter som om GM drabbats av totalt ursinne.

Ja både skadorna och platsen där man kan bli upptäckt och tidpunkten, om det var strax efter kl 11:15 på dagen, känns som att det inte var planerat, utan ett utbrott. Gärningsmannen kan ju ha varit drogpåverkad och haft sämre impulskontroll och konsekvenstänk.
Citera
2019-12-07, 20:56
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ok tack, det har jag tyvärr missat.. tycker ändå jag har läst och läst här i tråden☺️

Sök på FUP i sökrutan i den här tråden. Sen kan du ladda ner och läsa delen där E blir förhörd.
Citera
2019-12-07, 20:57
Medlem
Smilla77s avatar
Citat:

Man undrar vad de hade att gå på när de tog AA.. det måste ju vara något konkret. Men vad gäller vittnen den dagen (som de gått ut med i media) så är det ju bara grannen som sett Emilia. Men de måste ju ha fått in en del anonyma tips.
Citera
2019-12-07, 21:00
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Man undrar vad de hade att gå på när de tog AA.. det måste ju vara något konkret. Men vad gäller vittnen den dagen (som de gått ut med i media) så är det ju bara grannen som sett Emilia. Men de måste ju ha fått in en del anonyma tips.

Jag gissar att någon annan har pekat ut AA. Men det känns inte som att AA var Gråkappan som grannen såg.
Citera
2019-12-07, 21:02
Medlem
Smilla77s avatar
Citat:
Jag gissar att någon annan har pekat ut AA. Men det känns inte som att AA var Gråkappan som grannen såg.

Ok. Den där vännen till AA , R*mmin.. jag läste att han umgås med nån nyinflyttad rumän? Nån som vet mer?
Senast redigerad av Smilla77 2019-12-07 kl. 21:04.
Citera
2019-12-07, 21:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Citat:
Men ett utpekande räcker inte för "sannolika skäl". De måste ha något väldigt starkt. Särskilt då ingen annan misstänks. Även om det finns ett åsyna vittne till gärningen, behövs något mer. Detta handlar om mer än att "ord står mot ord" s.a.s.
Citera
2019-12-07, 21:08
Medlem
Smilla77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men ett utpekande räcker inte för "sannolika skäl". De måste ha något väldigt starkt. Särskilt då ingen annan misstänks. Även om det finns ett åsyna vittne till gärningen, behövs något mer. Detta handlar om mer än att "ord står mot ord" s.a.s.

Vad ”vet” man om det polisen har hittat? Är det jacka och väska? Mobilen som var avstängd.. är den hittad? Isf var? I lägenhet eller i terrängen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in