2019-12-07, 15:28
Medlem
mainfurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna6830
Vet du om polisen finns kvar på plats?
De stack och hävde avspärningarna för en timme sen ungefär
Citera
2019-12-07, 15:46
Medlem
Nu är polisbilen och avspärrningarna borta. Jag åkte förbi Hestra och huvudgatan för en stund sen. Stannade och pratade med ortsfolk.

Han har druckit väldigt mycket under flera år. Kanske mer sen han gått från jobbet. Han har vid tidigare tillfällen hittats liggande utomhus mellan bostaden och pizzerian. Någon sa att abumlans fått åka dit.
Tidigare år har han och några grannar festat så hårt att vaktbolaget fått rycka ut flera gånger. De senaste har festandet vart mer diskret.

Så här tror de jag pratat med. Det kan vara så att han vart packad och trillat illa igår. Det kan också vara så att han och någon bråkat. Men ingen tycks sett eller hört något. Det borde märkts då bostäderna där ligger nära och många borde sett och hört något. Påkörning på huvudgatan är möjlig. Det finns också en järnväg bredvid. Om han inte vart på pizzerian utan kommit från ett anant håll, kanske han genat över spåren och blivit påkörd av ett tåg.
Citera
2019-12-07, 15:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m_boy
Nu är polisbilen och avspärrningarna borta. Jag åkte förbi Hestra och huvudgatan för en stund sen. Stannade och pratade med ortsfolk.

Han har druckit väldigt mycket under flera år. Kanske mer sen han gått från jobbet. Han har vid tidigare tillfällen hittats liggande utomhus mellan bostaden och pizzerian. Någon sa att abumlans fått åka dit.
Tidigare år har han och några grannar festat så hårt att vaktbolaget fått rycka ut flera gånger. De senaste har festandet vart mer diskret.

Så här tror de jag pratat med. Det kan vara så att han vart packad och trillat illa igår. Det kan också vara så att han och någon bråkat. Men ingen tycks sett eller hört något. Det borde märkts då bostäderna där ligger nära och många borde sett och hört något. Påkörning på huvudgatan är möjlig. Det finns också en järnväg bredvid. Om han inte vart på pizzerian utan kommit från ett anant håll, kanske han genat över spåren och blivit påkörd av ett tåg.

Då skulle nog lokföraren ha larmat och stannat på plats tills räddningsmanskap dök upp
Citera
2019-12-07, 15:59
Medlem
mainfurers avatar
Citat:

Håller med om första stycket
Edit: Nej, han har aldrig hittats liggande mellan pizzan och hemmet! Du snackar skit!
Han är ingen som hamnar i trubbel o bråk, det är jävligt osannolikt precis som det är att gena över järnvägen (testa själv, rätt så jobbigt o krångligt.) Dessutom ett ställe han aldrig brukar vara på. Full så tar man minsta motståndets lag. Jag känner ju killen o vi krökar friskt ihop så jag kan rutinerna.. Bazzzinggga!
Senast redigerad av mainfurer 2019-12-07 kl. 16:02.
Citera
2019-12-07, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Edit: Nej, han har aldrig hittats liggande mellan pizzan och hemmet! Du snackar skit!
Han är ingen som hamnar i trubbel o bråk, det är jävligt osannolikt precis som det är att gena över järnvägen (testa själv, rätt så jobbigt o krångligt.) Dessutom ett ställe han aldrig brukar vara på. Full så tar man minsta motståndets lag. Jag känner ju killen o vi krökar friskt ihop så jag kan rutinerna.. Bazzzinggga!

Jag håller med, ingen som muckar gräl eller sånt, väldigt snäll. Mer glad och högljudd när han dricker.
Jag har varit där och pratat med en hundförare som var kvar på plats.
Citera
2019-12-07, 19:17
Medlem
foppa555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna6830
Jag håller med, ingen som muckar gräl eller sånt, väldigt snäll. Mer glad och högljudd när han dricker.
Jag har varit där och pratat med en hundförare som var kvar på plats.

Kommer vi någonsin få reda på orsak?🤔🤔
Citera
2019-12-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foppa555

Det får vi hoppas. Tragiskt!
Citera
2019-12-08, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer

Uppgiften om att han förrut ramlat och behövts tas om hand kommer räddningstjänsten. Men de kanske ljuger?

Privatpersoner såg polisen söka vid och på spåren. Därför tror jag dom tror så.

Bråk behöver inte betyda att S muckat med någon. Någon kan muckat med honom?
Citera
2019-12-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Då skulle nog lokföraren ha larmat och stannat på plats tills räddningsmanskap dök upp

Påkörning av lastbil eller tåg kan ske utan att föraren märker något. Om påkörningen inte sker direkt framifrån utan att en person körs på av vagnar eller släp.
Citera
2019-12-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foppa555

De gör väl en sån där obduktion. Det kan förhoppningvis ge något.
Citera
2019-12-08, 14:19
Medlem
mainfurers avatar
Citat:
Uppgiften om att han förrut ramlat och behövts tas om hand kommer räddningstjänsten. Men de kanske ljuger?

Privatpersoner såg polisen söka vid och på spåren. Därför tror jag dom tror så.

Bråk behöver inte betyda att S muckat med någon. Någon kan muckat med honom?
Han gick hem från Rixi runt 21 när de stängde. Han var ensam då. Mesta tyder på en påkörning. Huvudskador och brutet knä. Järnvägen är utesluten
Citera
2019-12-08, 15:37
Medlem
Citat:
Påkörning av lastbil eller tåg kan ske utan att föraren märker något. Om påkörningen inte sker direkt framifrån utan att en person körs på av vagnar eller släp.

Jag gick med hundföraren på spåret igår, de ska kontakta lokföraren till ett godståg som kört förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in