2019-12-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Så Diana är/uppfattas/ger intryck av att vara en dragqueen, medan Emilia levde som kvinna 100%?
Precis! Visserligen har Otto också opererat bröst. Men han sålde sig redan innan som man så att säga. Han har sysslat med detta i flera år.
Citera
2019-12-07, 17:45
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast ser man helkroppsbilder så ser man ju storleken på händer och även lårmusklerna till de smala höfterna och anar då att det är en transa. Men klart, ser man personen irl så kanske man inte noterar det.

Du har ju granskat bilderna med vetskap om att hon är trans. På det sättet kan man nog nästan tro att vem som helst är trans om man fått information att så är fallet. Det blir jädra skillnad om man inte vet. Då letar man heller inte efter tecken.
Citera
2019-12-07, 17:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Du har ju granskat bilderna med vetskap om att hon är trans. På det sättet kan man nog nästan tro att vem som helst är trans om man fått information att så är fallet. Det blir jädra skillnad om man inte vet. Då letar man heller inte efter tecken.

Jo man kan se det utan att leta tecken, men man kanske inte noterar det om man växlar några ord med henne, om hon knixar med huvudet och slänger lite med håret.

För några år sedan såg jag en lätt förfriskad medelålders man på pendeln som satt mitt emot mig med en snygg tjej, som inte såg överdrivet glad i hågen ut. Jag satt mitt emot dem ganska lång tid och jag noterade att tjejen hade onormalt stora händer. Mannen såg utsom en svenne med typisk 40-årskris som raggat upp en yngre tjej men det var antagligt en transa utifrån storleken på händerna.
Citera
2019-12-07, 18:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Notoriska och ökända cykeltjuvar.

Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Det där stämmer inte! Cykelägaren bor inte i närheten av MGM alls.
En släkting till E kommenterade på detta inlägg att den cykeln stod där redan fredag kväll. Lustigt sammanträffande? Nej! Inte svårt att räkna ut att cykeln AA hade är denna cykel.
Det är dessutom välkänt att AA brukade stjäla cyklar i byn för ett par år sen och så även RJ.
Större cykeltjuvar i byn fanns inte på den tiden dom va smågangstrar.

Återigen kommer du med intressant information.

Så den här cykeln stod redan där under fredagskvällen. Undrar varför den den stod parkerad där just då? Ligger ju nära tillhands att misstänka att den nu häktade 20-åringen hade stulit den.

Både den MGM och hans gode vän R. J. var välkända notoriska cykeltjuvar när de var yngre.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-07 kl. 18:05.
Citera
2019-12-07, 18:09
Medlem
Smilla77s avatar
Kan det vara så här annars att Emilia haft en kund hemma som inte betalat för tjänsterna och som hon sen följde med för att denne skulle fixa betalning, och att det blivit bråk angående det?
Citera
2019-12-07, 18:10
Medlem
Ah, nu är jag med. Det är en karl som haft som leverne att klä ut sig till kvinna och lägga upp lättklädda bilder på instagram för pervon att dra en handtralla till.
Men varför kallar alla honom för Emilia? Det är ju en karl som utsatts för brott, inte en kvinna? Emilia är väl hans "artistnamn" som han använder för att de pervon som tittar på hans bilder ska känna sig mindre perversa. När han nu utsatts för brott borde väl media använda hans riktiga namn?
Citera
2019-12-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Man ser tydligt att folk har noll inblick i den världen.

Först mår människorna skit sedan barnben för att de förstår att något är fel och efter några år så förstår dessa varför. Nu söker personen hjälp och det tar ett år innan processen ens startar - sen startar en otroligt långsam prövning. Hormoner och blockerare är med andra ord flera år bort och dessa köper man svart under tiden.

Helt riktigt. Trångsyntheten är lika påtaglig som hos en genomsnittlig tollarpsbo.
Citera
2019-12-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Betalar ni det för att ha sex med dem?

Ja, fast med tjejer.
Tror inte trans är dyrare.
Citera
2019-12-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Word!

Har du större insikt i hennes vardagsliv i Tollarp? Vilka umgicks hon med osv? Var hon duktig i skolan? Har hon haft något jobb?
Citera
2019-12-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilla77
Kan det vara så här annars att Emilia haft en kund hemma som inte betalat för tjänsterna och som hon sen följde med för att denne skulle fixa betalning, och att det blivit bråk angående det?

Om hon inte var helt novis så tar de väl alltid betalningen först?
Citera
2019-12-07, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Återigen kommer du med intressant information.

Så den här cykeln stod redan där under fredagskvällen. Undrar varför den den stod parkerad där just då? Ligger ju nära tillhands att misstänka att den nu häktade 20-åringen hade stulit den.

Både den MGM och hans gode vän R. J. var välkända notoriska cykeltjuvar när de var yngre.
Jag sitter med en hel del viktig information gällande detta fallet. Polisen är givetvis underrättad med det jag vet och har varit länge.
Tyvärr kan jag inte gå ut med all info här.
Citera
2019-12-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Helt riktigt. Trångsyntheten är lika påtaglig som hos en genomsnittlig tollarpsbo.

Fast en del av problemet är väl att många tar självmord även fast de gått igenom omvandlingsprocessen. Transformationen blir som en bekräftelse på att man var "fel"?
Och ungdomar är det väl ganska normalt att de har identitetsrelaterade grubblerier. Därför vill man väl låta det ta sin tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in