2019-12-06, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Enligt hennes egna ord gjorde hon det ja, men den bruden är duktig på att ljuga! Usch för den människan

Då är vi flera här som såg O/D kommentarer om att h*n hade varit anhållen enl sin egen utsago...
Nån frågade henne om det inte var ett förhör, men hon skrev återigen som svar att hon suttit anhållen i två dagar.

Möjligt det var en lögn, vad vet jag...
Citera
2019-12-06, 23:00
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Den här ån, är den synlig från gång- och bilvägar? Trädkronorna verkar skymma den på de flygfoton som länkats i tråden.

Nej, den är inte särskilt synlig från vägar.

Citat:
Jag har svårt bilda mig en uppfattning om bredd och djup och hur snabbt den blir djup när man står intill den. En å låter som ett oanseligt vattendrag men jag har sett åar i Skåne med fiskar, rikt fågelliv och som folk paddlar kanot i. I en tidningsartikel såg jag dykarna vada i vad som såg ut som mitten av ån. I en annan har man funnit kroppen efter att man regelrätt dykt efter den. Jag blir helt enkelt förvirrad.

Jo, den kan nog vara rätt djup faktiskt ändå. Är ju även rätt ström & grumlig. Så visst, det logiska är ju att mörda på & dumpa från bron & sen dra kvickt som fan. Men det är risken för upptäckt som är problemet. Märkligt också att väskan låg långt ner på den södra sidan.

Citat:
Löper gångbanan längs med ån?

Norr om E22 ja. Inte söder om vägen. Norr om vägen är mysig promenadstig, söder om vägen är terräng.
Citera
2019-12-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Den som gick med cykel med Emilia tror jag inte har ett skit att göra med detta mord utan hon möter upp MGM och han konfronterar Emilia om att hon är skyldig Rommin pengar för drogerna hon köpt av han, Hon försöker lugna ned MGM men han är så påverkad av droger så han fattar inte vad han håller på med utan har bara indrivningen framför sig och då inte Emilia vill eller HHAR pengar på sig brister det och han går på Emilia med full kraft!

Det låter faktiskt troligt och kan ju då också göra att han inte minns ett skvatt. I alla fall om man är borta på benzo.

EDIT: Om hon nu hade skuld vill säga. Hon hade hjälp att tillgå
Senast redigerad av Tollarp86 2019-12-06 kl. 23:08.
Citera
2019-12-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Om personen varit anhållen i två dagar så stärker det att det är gråkappan och det passar med tantens vittnesmål att hon inte ser om det är en man eller kvinna, men sedan säger kvinnan ändå. Gråkappan kan då ha angett någon annan för att undkomma.
Samma person som skriver att det finns fler vittnen skriver att AA skulle vara gråkappan. Men jag har svårt att se att man tar fel på någon som är en vanlig kille och sen säger kvinnan. AA verkar ju mer vara en kepskille i träningskläder än någon som går i knälång kappa/täckjacka och blir misstagen för att vara tjej.

Mina tankar är inne på samma spår som dig.
Citera
2019-12-06, 23:03
Medlem
rickeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Tack Tramsigkille. Nu satte jag ölen i halsen.. Ja vad ska man säga. Alla har vi våra läggningar. Detta är för mig osmakligt när en 20 årig Transa att lägger ut sånt offentligt.

Ska ni vara kvinnor ha då lite självrespekt!

Det värsta är att en tjej, troligtvis Emilia, sitter kyligt i bakgrunden och meckar en joint. Visar vilken basic sak detta är för dessa töser. Usch.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickeri
Töserna verkar väldigt kåta av sig och kanske lätt att nappa om man är påverkad. Ångern växer därefter.

Dom va ju barndomsvänner så känns inte troligt att det skulle röra sig om en sådan grej. Och man behöver ej va bi eller gay för att ha i hop det med en transa. Finns sjukt många killar/män som håller på med personer av samma kön fast dom är hetero. Är ju mest töm och glöm. Vet ju inte hur det är här med förekommer ju ofta i andra länder t ex Usa.

Sen ganska sjukt att han gick och lämna blommor till familjen efter hon hittats om det skulle vara han
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Drogskuld är nog inte den utlösande faktorn.
Som någon skrev så hade Emilia inte problem med pengar, eftersom släkten kunde bidra ekonomiskt.
Att ha knarkskulder till kusinen, och A.A får uppdraget som indrivare,
verkar konstigt, Rommin kunde själv kräva pengarna direkt från sin kusin Emilia..
Om inte hon säger att hon har drogskulder hur ska släkten betala???

Rommin har sänt dit A.A för driva in denna skuld som fanns då han vill inte ta det hela med händerna, Han sänder A.A som får ta smällen och han som ger order om dett astår inte i ljuset och det blir svårare att härleda att han var anstiftaren till mordet!
Citera
2019-12-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali

Norr om E22 ja. Inte söder om vägen. Norr om vägen är mysig promenadstig, söder om vägen är terräng.

Oops. Jag vände nog på norr och söder i något av mina inlägg och nu minns jag inte vilket...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagna
Då är vi flera här som såg O/D kommentarer om att h*n hade varit anhållen enl sin egen utsago...
Nån frågade henne om det inte var ett förhör, men hon skrev återigen som svar att hon suttit anhållen i två dagar.

Möjligt det var en lögn, vad vet jag...

Ingen utöver AA har varit anhållen i det här ärendet.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Det låter faktiskt troligt och kan ju då också göra att han inte minns ett skvatt. I alla fall om man är borta på benzo.
Förmodligen så har han varit rejält drogad då detta hände så han har väl inte ett minne av vad han gjort, Tror nog likväl polisen har full koll på vem och vilka som rört sig runt MGM och fått fram detaljer som gör att det pekar i en riktning!
Citera
2019-12-06, 23:06
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ingen utöver AA har varit anhållen i det här ärendet.
O/D hade väl varit inne på förhör eller hur det nu var!
Citera
2019-12-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
O/D hade väl varit inne på förhör eller hur det nu var!

Det är många som förhörts i ärendet, men ingen annan som varit anhållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in