Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Jag klurar på att gråkappan skullle vara kraftigt byggd.
A.a verkar inte så kraftig.
Nyaste bilden jag sett är från 2017 och visst kan man växa och bygga både fett och muskler efter tonåren på två år, men han ger ett tanigt intryck på den bilden. Fördomsfullt så tror jag inte heller att tjockisar har lika lätt få en tjej som en vältränad eller smal kille, och han har flickvän enligt tråden. De killar som beskrivs som byns övrigt stökiga är väl inte heller grova och den utpekade ledaren R*mmin är på något vis släkt alternativt har en förälder som är ingift släkting till Emilia och har då även släktband till vittnet Susanne som borde ha känt igen honom då han dessutom är ökänd på byn. Det är dock inte säkert att Susanne känner till R*mmin så väl då de inte var sams med övriga släkten.
Att Susanne också borde ha känt igen Diana är väl troligt om hon var Emilias bästa vän, men säker kan man inte vara.
Susanne anade inte att hennes observation skulle komma att bli relevant så hur pålitligt vittne hon är vet vi inte. Påträffades Emilia i de korta röd-rosa byxorna så kan polisen sätta hög tilltro till att åtminstone observationen av Emilia stämmer.