2019-12-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Kolla din kamera när sista regnskuren var den 22/11 så taamid får svar på sin fråga
Den frågan har aldrig ställts. Men fram till 13.00 var det lugnt väder. Och detta är inget som har bäring i sammanhanget i övrigt heller för efter 13 var sannolikt Emilia redan död. Kom med något bättre,
Citera
2019-12-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagna
Otto/Di*ana skrev det på sin facebook att h*n suttit anhållen i två dagar, men det är borttaget nu och tyvärr tänkte jag inte på att ta nån skärmdumt.
Vi vet ju med 99 % säkerher att det inte stämmer
Hon har nog sagt så för att folk ska tänka att hon inte är skyldig. Psykologi. (Tror hon)

Problemet är att dom flesta är inte så streetsmarta i dom hålorna. Polisen vet mycket mer än vad man tror, men det fattar dom inte.
Bara att titta på Madeleine Delbom mordet. Samma där med folk från småhålor där IQn knappt överstiger normal rumstemperatur.
Citera
2019-12-06, 22:47
Medlem
DjPuttes avatar
Läste bloggen som ngn länka till och där var ett citat som fick mig hicka till:
Obduktion visar att Emilia haft så svåra skador att hon omöjligt kunnat göra det själv.
Med andra ord så kan man utgå från hon var svårt slagen och säkerligen så hade hon multipla knivhugg på kroppen, Ett tecken på att GM varit aggressiv i sitt utförande samt att Emilia varit chanslös misstänker GM varit mer än hög på droger då detta skett!

Den som gick med cykel med Emilia tror jag inte har ett skit att göra med detta mord utan hon möter upp MGM och han konfronterar Emilia om att hon är skyldig Rommin pengar för drogerna hon köpt av han, Hon försöker lugna ned MGM men han är så påverkad av droger så han fattar inte vad han håller på med utan har bara indrivningen framför sig och då inte Emilia vill eller HHAR pengar på sig brister det och han går på Emilia med full kraft!
Citera
2019-12-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Den frågan har aldrig ställts. Men fram till 13.00 var det lugnt väder. Och detta är inget som har bäring i sammanhanget i övrigt heller för efter 13 var sannolikt Emilia redan död. Kom med något bättre,

Läs hens inlägg och du skall finna hens fråga.
Citera
2019-12-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickeri
Fick så dåliga känslor efter jag kollade igenom hennes story. Vilket liv. Herrejisses.

Länk?
Citera
2019-12-06, 22:51
Medlem
F86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
God afton!
Har läst hela tråden och här följer min teori. Vissa delar är fakta, vissa delar sådant jag läst "mellan raderna" och vissa delar är rena spekulationer.

Offer: Emilia Lundberg, 20 år. Efter att varit försvunnen en vecka hittades hon mördad 3 december.

Brottsplats: Tollarp, mellan väg E22 och ån. Beskrivits som ganska öde och "sumpmark" av användare som verkar ha lokal kännedom.

Mordvapen: Kniv. Verkar vara mer än ett knivhugg, tecken på "övervåld".

Misstänkt gärningsman: Andreas Andersson, 20 år. Barndomsvän.

Med ovan nämnda spekulationer har jag gjort en gärningsmannaprofil. Det verkar vara mycket känslor av ilska/frustration inblandade och dådet verkar ej varit speciellt planerat. Nära relation mellan offer och gärningsman (kom jag fram till innan jag fick detta bekräftat i media). Impulsivitet/dålig planering styrks av att kroppen dumpades nära brottsplatsen med hög risk för att upptäckas. Tyder på viss panik efter att brottet skett. Likaså att Emilias tillhörigheter (väska med mera) låg slängda i samma område. Hög risk att droger varit inblandade hos gärningsmannen. Något fick hans bägare att rinna över. Jag tror dock inte att detta (enbart) var de eventuella skulder som skrivits om i tråden. I så fall tror jag det skulle finnas lite mer planering runt det hela. Min teori är att ett bråk uppstått, mycket troligt kan den utlösande faktorn här varit den dom MGN fått hem på papper någon dag tidigare bara. I bråket rann bägaren över. Från tidigare domar kan man utläsa att misstänkt gärningsman bar kniv vid tidigare tillfällen och säkerligen även denna dag. Emilia hotades med kniv och rätt som det var attackerade gärningsmannen. Ilskan tog överhanden och övervåld användes. Troligtvis mycket gammalt "groll" som kom upp till ytan vid detta tillfälle som fick gärningsmannen att se svart.

När offret ligger mördat uppstår panik och misstänkt gärningsman gör sig hastigt och slarvigt av med kroppen och tar sig därifrån fortast möjligt.

Att eskortsidor uppdaterats efter dådet kan antingen vara för att "täcka upp" och försöka påvisa att Emilia var vid liv, för att folk inte skulle leta. Fanns ju något troll här i mitten av tråden som envist hävdade att hon var och "arbetade" i Göteborg. Det var väl det bästa gärningsmannen kom på för att förklara att hon var försvunnen. Sidan kan också ha uppdaterats av den stalker som varit aktuell i tråden. Om han lyckats knäcka koden. Eller har han gjort ngn sida helt själv, om Emilia. Denna stalker var vi inne på skulle vara inblandad på ngt sätt, men han är avskriven som attention X**## i min egen lilla utredning och kan som värst vara kopplad till internetrelaterat brott i sammanhanget.

Ett alternativ scenario:
MGM kanske hade en snuskat loss med EL när dom var påverkade och EL hotade med att läcka detta. Så MGM såg innan annan utväg än att dräpa henne, han ville inte att personer i hans bekantskapskrets skulle få reda på att han var smyg bi/gay.
Citera
2019-12-06, 22:52
Medlem
rickeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F86
Ett alternativ scenario:
MGM kanske hade en snuskat loss med EL när dom var påverkade och EL hotade med att läcka detta. Så MGM såg innan annan utväg än att dräpa henne, han ville inte att personer i hans bekantskapskrets skulle få reda på att han var smyg bi/gay.

Töserna verkar väldigt kåta av sig och kanske lätt att nappa om man är påverkad. Ångern växer därefter.
Citera
2019-12-06, 22:53
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gagna
Otto/Di*ana skrev det på sin facebook att h*n suttit anhållen i två dagar, men det är borttaget nu och tyvärr tänkte jag inte på att ta nån skärmdumt.

Om personen varit anhållen i två dagar så stärker det att det är gråkappan och det passar med tantens vittnesmål att hon inte ser om det är en man eller kvinna, men sedan säger kvinnan ändå. Gråkappan kan då ha angett någon annan för att undkomma.
Samma person som skriver att det finns fler vittnen skriver att AA skulle vara gråkappan. Men jag har svårt att se att man tar fel på någon som är en vanlig kille och sen säger kvinnan. AA verkar ju mer vara en kepskille i träningskläder än någon som går i knälång kappa/täckjacka och blir misstagen för att vara tjej.
Citera
2019-12-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
https://minfil.com/be59M3Ddne/CF005FD4-3034-449B-8C54-664A569B8EAA_png

https://minfil.com/v256M5D7ne/9B9ED8F0-0329-4455-BA6C-762A9AA042D1_png

Sista screeenshoten är från en video där transan suger av en kille och han kallar transan baby
Tack Tramsigkille. Nu satte jag ölen i halsen.. Ja vad ska man säga. Alla har vi våra läggningar. Detta är för mig osmakligt när en 20 årig Transa att lägger ut sånt offentligt.

Ska ni vara kvinnor ha då lite självrespekt!
Citera
2019-12-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Den här ån, är den synlig från gång- och bilvägar? Trädkronorna verkar skymma den på de flygfoton som länkats i tråden. Jag har svårt bilda mig en uppfattning om bredd och djup och hur snabbt den blir djup när man står intill den. En å låter som ett oanseligt vattendrag men jag har sett åar i Skåne med fiskar, rikt fågelliv och som folk paddlar kanot i. I en tidningsartikel såg jag dykarna vada i vad som såg ut som mitten av ån. I en annan har man funnit kroppen efter att man regelrätt dykt efter den. Jag blir helt enkelt förvirrad.

Löper gångbanan längs med ån?

Stigen går inte längs med ån mer än en bit. Den går sedan fram till Marietorpsvägen. Ån fortsätter "bakom" idrottsplatsen om du tittar på google maps. Utan att vilja så frön så har jag faktiskt funderat på hur lätt det är att på cykel ta sig Marietorpsvägen och sedan bara försvinna till vilken by som helst i närheten. Tre-fyra byar inom 10-12km
Citera
2019-12-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Läste bloggen som ngn länka till och där var ett citat som fick mig hicka till:
Obduktion visar att Emilia haft så svåra skador att hon omöjligt kunnat göra det själv.
Med andra ord så kan man utgå från hon var svårt slagen och säkerligen så hade hon multipla knivhugg på kroppen, Ett tecken på att GM varit aggressiv i sitt utförande samt att Emilia varit chanslös misstänker GM varit mer än hög på droger då detta skett!

Den som gick med cykel med Emilia tror jag inte har ett skit att göra med detta mord utan hon möter upp MGM och han konfronterar Emilia om att hon är skyldig Rommin pengar för drogerna hon köpt av han, Hon försöker lugna ned MGM men han är så påverkad av droger så han fattar inte vad han håller på med utan har bara indrivningen framför sig och då inte Emilia vill eller HHAR pengar på sig brister det och han går på Emilia med full kraft!
Drogskuld är nog inte den utlösande faktorn.
Som någon skrev så hade Emilia inte problem med pengar, eftersom släkten kunde bidra ekonomiskt.
Att ha knarkskulder till kusinen, och A.A får uppdraget som indrivare,
verkar konstigt, Rommin kunde själv kräva pengarna direkt från sin kusin Emilia..
Citera
2019-12-06, 22:58
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag klurar på att gråkappan skullle vara kraftigt byggd.
A.a verkar inte så kraftig.

Nyaste bilden jag sett är från 2017 och visst kan man växa och bygga både fett och muskler efter tonåren på två år, men han ger ett tanigt intryck på den bilden. Fördomsfullt så tror jag inte heller att tjockisar har lika lätt få en tjej som en vältränad eller smal kille, och han har flickvän enligt tråden. De killar som beskrivs som byns övrigt stökiga är väl inte heller grova och den utpekade ledaren R*mmin är på något vis släkt alternativt har en förälder som är ingift släkting till Emilia och har då även släktband till vittnet Susanne som borde ha känt igen honom då han dessutom är ökänd på byn. Det är dock inte säkert att Susanne känner till R*mmin så väl då de inte var sams med övriga släkten.

Att Susanne också borde ha känt igen Diana är väl troligt om hon var Emilias bästa vän, men säker kan man inte vara.

Susanne anade inte att hennes observation skulle komma att bli relevant så hur pålitligt vittne hon är vet vi inte. Påträffades Emilia i de korta röd-rosa byxorna så kan polisen sätta hög tilltro till att åtminstone observationen av Emilia stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in