2019-12-06, 21:08
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Jag skrev tidigare idag att GM borde haft blöta skor och byxor när han lämnade brottsplatsen då Emilia påträffades i ett vattendrag. Nu när åklagaren berättat om omfattade skador på kroppen och familjen att MGM lämnat en blomma blir jag grymt nyfiken på om de såg rivmärken eller andra skador. Skedde dådet med kniv mot en person som kämpar emot och slåss för sitt liv får GM nästan alltid skärsår på sina egna händer. Jag undrar om han hade vantar när han överlämnade blomman. Inget uppseendeväckande med vantar denna årstid, men intressant att veta ändå.

Någon beskrev att det finns fler ögonvittnen som gjort observationer. Blöta skor och/eller skador kan ju vara iakttagelser som lett polisens uppmärksamhet till AA.

Vad får er att tro att MGM ska ha skador?
Omfattande skador på Emilia behöver ju inte betyda att gärningsmannen per automatik åsamkats skador.
Han kanske tog henne till gångbron över Vramsån, pratat lite och bjudit på en joint, hängt mot räcket och från ingenstans tagit en sten och dunkat henne på bakhuvudet när hon inte såg. Fått henne att tuppa av och fortsatt ta ut sin vrede mot henne.
Sen dumpat henne i ån och dragit iväg.
Då undviker han skador på sig själv tex.

Men vet ni att han ska ha skador så får ni gärna länka till vart den infon finns.
Citera
2019-12-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Hur minns man vilket väder det var exakt den dagen och att det inte regnade just när Emilia försvann?

Jag har övervakningskameror i och runt mitt hem. Det måste man ha om man bor i Tollarp!
Mina filmer sparas i molnet cirka en månad beroende på hur mycket som filmas.
Citera
2019-12-06, 21:14
Medlem
Dumdrygs avatar
Något är väldigt lurt med annonserna. De finns kvar på adress med 18 men inte på 69. Kik-adressen som Emilia angett i annons finns inte. Inte instagram-adressen heller. Sen är det ytterst märkligt att någon loggar in och uppdaterar en annons den 25 eller 26 november. Någon har plockat ned annons på 69 medan denna tråden varit igång.
Citera
2019-12-06, 21:16
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Vad får er att tro att MGM ska ha skador?
Omfattande skador på Emilia behöver ju inte betyda att gärningsmannen per automatik åsamkats skador.
Han kanske tog henne till gångbron över Vramsån, pratat lite och bjudit på en joint, hängt mot räcket och från ingenstans tagit en sten och dunkat henne på bakhuvudet när hon inte såg. Fått henne att tuppa av och fortsatt ta ut sin vrede mot henne.
Sen dumpat henne i ån och dragit iväg.
Då undviker han skador på sig själv tex.

Men vet ni att han ska ha skador så får ni gärna länka till vart den infon finns.

Ny information för mig att det finns en gångbro över ån, och viktig information. Är vattet så djupt där så det täcker en kropp? Hur högt är räcket?

Att GM skulle ha skador på händerna är ren spekulation men vanligt vid knivdåd. Att GM har skador från en närstrid är också vanligt. BO hade "omfattande skador" och MGM är tidigare dömd för brott mot knivlagen så det är inte heller trådens mest ogrundade tes.
Citera
Medlem
Citat:
Går det kasta ner en kropp i det vattendraget från en bro? Det jag undrar är om det är möjligt att hiva ner en 65 kg 175 cm lång otymplig sak som en livlös människa i den aktuella ån utan att själv vada ut en bit i den? Har den "skarpa kanter" så den är djup nog för att täcka en kropp redan på armlängds avstånd från fast mark?

Intressant om vädret. Cykeln ska ha varit blöt av regn från ett tidigare regnfall enligt fastern, och skedde mordet i samband med att telefonen stängdes av efter 11.15 så skulle GM ha varit den enda med rejält blöta skor i området om det inte går få ner kroppen i vattnet utan att själv bli blöt. Lite uppseendeväckande om GM blev sedd i närheten av mordplatsen av en observant person.

Befinner man sid under e22 (kolla kartor i tråden) så är det inga större problem. Det märkliga är att inte bli upptäckt tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Jag har övervakningskameror i och runt mitt hem. Det måste man ha om man bor i Tollarp!
Mina filmer sparas i molnet cirka en månad beroende på hur mycket som filmas.
Så du menar att du har suttit och tittat på filmerna from hon försvann tills hon hittades?
Med tanke på att ingen mer än dom som var med på detta vet när hon mördades. Men du var säker på att AA inte var blötare än vanligt då det var blött ute den dagen även om det inte regnade just timmarna då hon försvann.

Vidare har du skrivit att du inte vet var jackan hittades. Det har tom sagts på nyheterna. I små hålor sprider sånt sig fort. Snabbare än till media men du vet alltså inte, men du har koll på vädret.
Senast redigerad av Gubbrunk 2019-12-06 kl. 21:19.
Citera
2019-12-06, 21:18
Medlem
Har läst hela tråden från början och jag vet att det tidigare har diskuterats.

MEN.....

Det är nånting med Otto/Di*ana som jag inte kan släppa, nån dålig känsla liksom...

Kan h*n ha fixat ett beställningsjobb av AA medan h*n lägligt nog var i Göteborg just de dagarna när Emelie blev bragd om livet?

Konkurrens och svartsjuka över att h*n inte fick lika stor uppmärksamhet som Emilia?
Rivalitet?
Bråk om kunder?
Pengar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Det blir lätt att tråden uteslutande handlar om motivbild. Genom att hänga upp mordet på något rationellt, så kan man förklara vad som hänt. Det är sällan så enkelt. Gärningsmannen/männen kan mycket ha "skäl" att mörda som inte är rationella för gemene man, men för mördaren, uppenbarligen.
Om nu rätt person, som är sitter häktad, är mördaren så kanske en sådan sak som att han kom förbi föräldrarna och ville ge en blomma kanske inte bör tolkas som kyla och empatilöshet utan som ett tafatt försök att be om ursäkt. Eller så är det enbart beräknade. Det är nästan omöjligt att säga.

Bra skrivet. Jag har försökt att skumma tråden men det har hänt så mycket sedan jag var inne senast.
Dödsorsaken, vet vi något om det? Är vi 100 på att det är ett mord?
Citera
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ny information för mig att det finns en gångbro över ån, och viktig information. Är vattet så djupt där så det täcker en kropp? Hur högt är räcket?

Att GM skulle ha skador på händerna är ren spekulation men vanligt vid knivdåd. Att GM har skador från en närstrid är också vanligt. BO hade "omfattande skador" och MGM är tidigare dömd för brott mot knivlagen så det är inte heller trådens mest ogrundade tes.
Kanske bett på kuken?
Citera
2019-12-06, 21:19
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Går det kasta ner en kropp i det vattendraget från en bro? Det jag undrar är om det är möjligt att hiva ner en 65 kg 175 cm lång otymplig sak som en livlös människa i den aktuella ån utan att själv vada ut en bit i den? Har den "skarpa kanter" så den är djup nog för att täcka en kropp redan på armlängds avstånd från fast mark?

Hon har inte mördats på gångbron & kastats ner därifrån. Där passerar folk. Finns dessutom en huslänga med fönster varifrån man kan se bron då löven saknas. Där är inte så djupt heller. Samt då att nyckelfynd (handväska) hittats nere i sumpmarken söder om E22.
Senast redigerad av Stivali 2019-12-06 kl. 21:26.
Citera
2019-12-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagna
Har läst hela tråden från början och jag vet att det tidigare har diskuterats.

MEN.....

Det är nånting med Otto/Di*ana som jag inte kan släppa, nån dålig känsla liksom...

Kan h*n ha fixat ett beställningsjobb av AA medan h*n lägligt nog var i Göteborg just de dagarna när Emelie blev bragd om livet?

Konkurrens och svartsjuka över att h*n inte fick lika stor uppmärksamhet som Emilia?
Rivalitet?
Bråk om kunder?
Pengar?
Precis det jag skrivit tidigare. Det ligger nog åt det hållet. Drama /svartsjuka och avundsjuka är tyvärr bakgrunden till många mord.
Citera
2019-12-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbrunk
Så du menar att du har suttit och tittat på filmerna from hon försvann tills hon hittades?
Med tanke på att ingen mer än dom som var med på detta vet när hon mördades. Men du var säker på att AA inte var blötare än vanligt då det var blött ute den dagen även om det inte regnade just timmarna då hon försvann.

Vidare har du skrivit att du inte vet var jackan hittades. Det har tom sagts på nyheterna. I små hålor sprider sånt sig fort. Snabbare än till media men du vet alltså inte, men du har koll på vädret.

AAs fuktighet har jag överhuvudtaget inte kommenterat. Var fick du det ifrån?

Jag tog så klart fram min mobil och sökte på datum i kameraappen. Hur svårt tror du att det är? Dessutom jobbade jag ute hela den dagen.
Och nej, det har sagts att jackan hittades vid pumphuset eller i terrängen. Jag vet inte om det betyder samma sak. Men vill du veta vädret i Tollarp vid ett exakt datum och klockslag så säg till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in