2019-12-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Håller med om det sista. Men när det tar sisodär fyra inlägg bara för att få reda på om han var zigenare eller inte pga korrekta snöflingor så tycker jag tråden tramsat redan där.

Och teorin bygger på att zigenare dels är väldigt anti att man ska beblanda sig med icke-zigenare, de kan gå så långt som att mörda folk. Och dels att homosexualitet är riktigt förbjudet.

Det är ingen slump att de större zigenaresläktena i Sverige har inavelsproblem.

Detta kan du stryka! Ska jag säga något positivt om Lundbergs så är de faktiskt modernare än så. Dessa spekulationer är hel enkelt fel.
Citera
2019-12-06, 20:55
Medlem
Denne Otto/Diana umgås den i mördarens kretsar? Min spontana känsla är att det var konkurrens om kunderna. Emilia hade bara nån månad tidigare fixat riktigt snygga bröst. Kanske började gnaga i konkurrenten ? Svartsjuka /avundsjuka kan tyvärr få den mest godhjärtade transan /prostituerade att skapa drama för att röja sin konkurrent. Även om den har ett hjärta av guld , världens snällaste osv.
Citera
2019-12-06, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Detta kan du stryka! Ska jag säga något positivt om Lundbergs så är de faktiskt modernare än så. Dessa spekulationer är hel enkelt fel.

Kan du utveckla det? På vilket sätt är de moderna i de avseendena jag skrev?
Citera
2019-12-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Jag skrev tidigare idag att GM borde haft blöta skor och byxor när han lämnade brottsplatsen då Emilia påträffades i ett vattendrag. Nu när åklagaren berättat om omfattade skador på kroppen och familjen att MGM lämnat en blomma blir jag grymt nyfiken på om de såg rivmärken eller andra skador. Skedde dådet med kniv mot en person som kämpar emot och slåss för sitt liv får GM nästan alltid skärsår på sina egna händer. Jag undrar om han hade vantar när han överlämnade blomman. Inget uppseendeväckande med vantar denna årstid, men intressant att veta ändå.

Någon beskrev att det finns fler ögonvittnen som gjort observationer. Blöta skor och/eller skador kan ju vara iakttagelser som lett polisens uppmärksamhet till AA.

Problemet är bara att just denna dagen var det ordentligt blött ute överallt även om det inte regnade just de aktuella timmar som Emilia försvann.
Citera
2019-12-06, 20:59
Medlem
Citat:
Problemet är bara att just denna dagen var det ordentligt blött ute överallt även om det inte regnade just de aktuella timmar som Emilia försvann.
Hur minns man vilket väder det var exakt den dagen och att det inte regnade just när Emilia försvann?
Citera
2019-12-06, 21:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vädret i Tollarp den 22 november.

Citat:
Som jag sagt. Om Emilia hade skuld hade hon inte haft problem att täcka under förutsättning att familj och släkt tillfrågats. För där finns pengar!

Nu vet vi inte exakt var Emilia dog. Det kan mycket väl varit under e22 och sedan snabbt kastad i vattnet. Hade dock varit iskallt av mördaren. Bilar passerar hela tiden ovanför och gör det omöjligt att höra om någon närmar sig gående eller på cykel. Men att bara gå en bit på stigen för en röka behöver inte någon större övertalning. Det är ett normalt stråk att gå. Hennes kropp kan sedan flutit iväg till de mer otillgängliga ställena. Jag vet faktiskt inte exakt var hennes jacka påträffades.

AA vill jag helst inte kommentera i nuläget. Låt oss stanna vid vad som händer i samband med häktningen. Att han cyklar från hemmet till Tollarp verkar dock inte troligt.

Emilias annonser är naturligtvis på tal. Ingen vet om alla är sanna eller påhittade. Ryktet säger att hon hade både incall och outcall men ingen vet utsträckning.

22/11 var en blöt dag med mycket fukt och regn hängande i luften. Det regnade under natten men inget i alla fall mellan 9.30 och 13. Jag var nämligen ute då.

Detta var en mycket intressant uppgift ang. vädret i Tollarp natten mot den 22/11 och under förmiddagen detta datum.

Hur vädret var vid den här tidpunkten har tidigare efterfrågats i tråden. Alltså under förmiddagen den här ödesdigra dagen lämnar Emilia sin lägenhet 10.15-10.30 i sällskap med "Gråkappan". Den här personen går fram till sin cykel, enligt vittnet S, och "skakar av den" eftersom den är blöt.

Kan tyda på att "Gråkappan" kan ha varit en person som stannade över natt hemma hos henne?
Citera
2019-12-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är två saker som bekymrar mig angående vad BO kan ha råkat ut för.
Dels att man fortfarande efter att kroppen hittats hade kvar rubriceringen "människorov". Något måste ha tytt på detta. Kunde man t.ex. se att BO varit bunden?
Dels att MGM vid häktningen också påbjöds genomgå en sinnesundersökning. Något måste tyda på att han är knäpp. Det kan ju vara själva hans väsen, hur han uppträder i förhör eller om han är väldigt ur balans rent allmänt.

Gör man inte alltid det vid liknande mord? Att mgm får genomgå en p7a för att utesluta allvarlig psykisk störning?
Citera
2019-12-06, 21:01
Medlem
Citat:
Kan du utveckla det?

Vad är där att utveckla tycker du? Att din analys är mer fel än bara fel?
Lundbergs må vara av ett tidigare resande släkte. Det är de inte längre utan bofasta sedan många år kring Tollarp med omnejd. De ägnar sig åt handel, svart och vit, och är i övrigt som vilka andra som helst. Dessutom inte zigenare utan tattare. Emilia var accepterad inom familjen på alla sätt.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Varför är det BS att A.A blivit tvingad? Ärlig fråga.
För att detta med framtvingade mord har blivit ett försök till flykt från ansvar efter Magnus N mordet.

Han snackar skit helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Edit: tar tillbaka det jag skrev. Behöver kolla upp lite.
Bor inte längre i Tollarp?
Bodde hela familjen i Tollarp förut? BO Och MGM har ju bott bredvid varandra när de barn.
Bodde han själv i Tollarp, under en period, men har nyligen flyttat till föräldrahemmet.
Han söktes på tisdag, och hämtades in på onsdagen.
Vilket kan tyda på att han bodde med en kompis i Tollarp, dagarna innan polisen fick tag i honom.
Sedan besökte han E,s familj och lämnade blommor, också detta gjorde han innan onsdagen när polisen fick tag i honom.
Vem är kompisen som han bodde hos, i Tollarp?
Citera
2019-12-06, 21:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Bara för att du inte vet om saker och ting betyder inte att det inte existerar
Du minns alltså inga du heller .. kul ...

Nej, romer/resande kan förskjuta människor som inte lever enligt deras moralkod -- väldigt skilt från att mörda dem.

Klistra inte hederskultur på allt som rör sig - eller slutat gör det ...
Citera
2019-12-06, 21:07
Medlem
taamids avatar
Citat:
Som jag sagt. Om Emilia hade skuld hade hon inte haft problem att täcka under förutsättning att familj och släkt tillfrågats. För där finns pengar!

Nu vet vi inte exakt var Emilia dog. Det kan mycket väl varit under e22 och sedan snabbt kastad i vattnet. Hade dock varit iskallt av mördaren. Bilar passerar hela tiden ovanför och gör det omöjligt att höra om någon närmar sig gående eller på cykel. Men att bara gå en bit på stigen för en röka behöver inte någon större övertalning. Det är ett normalt stråk att gå. Hennes kropp kan sedan flutit iväg till de mer otillgängliga ställena. Jag vet faktiskt inte exakt var hennes jacka påträffades.

AA vill jag helst inte kommentera i nuläget. Låt oss stanna vid vad som händer i samband med häktningen. Att han cyklar från hemmet till Tollarp verkar dock inte troligt.

Emilias annonser är naturligtvis på tal. Ingen vet om alla är sanna eller påhittade. Ryktet säger att hon hade både incall och outcall men ingen vet utsträckning.

22/11 var en blöt dag med mycket fukt och regn hängande i luften. Det regnade under natten men inget i alla fall mellan 9.30 och 13. Jag var nämligen ute då.

Går det kasta ner en kropp i det vattendraget från en bro? Det jag undrar är om det är möjligt att hiva ner en 65 kg 175 cm lång otymplig sak som en livlös människa i den aktuella ån utan att själv vada ut en bit i den? Har den "skarpa kanter" så den är djup nog för att täcka en kropp redan på armlängds avstånd från fast mark?

Intressant om vädret. Cykeln ska ha varit blöt av regn från ett tidigare regnfall enligt fastern, och skedde mordet i samband med att telefonen stängdes av efter 11.15 så skulle GM ha varit den enda med rejält blöta skor i området om det inte går få ner kroppen i vattnet utan att själv bli blöt. Lite uppseendeväckande om GM blev sedd i närheten av mordplatsen av en observant person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in