Citat:
Ursprungligen postat av
Tollarp86
Nyreggat nic, jag vet. Ni behöver inte kommentera det men detta är enda sättet för mig att få ut detta.
Tollarp är en av de håligaste håliga hålor på den skånska bygden. Ni som tror att skånska rednecks bara finns söder om Tomelilla har helt fel. På ytan är Tollarp ett fint samhälle. Det finns arbetstillfällen, affärer, två hyfsade restauranger och två schyssta pizzerior. Det finns till och med fortfarande en bank. Har man jobb i Tollarp behöver man alltså aldrig lämna stället. I villaområden i de yttre delarna av Tollarp bor till stor del vanligt hyggligt, hederligt folk. Både hög och medelinkomsttagare och med normalt mänskligt förnuft. Majoriteten av dessa bor bara i Tollarp. De har sina arbeten och engagemang på andra håll vanligtvis.
Sedan har vi de som är resten. En hel del WT men främst trångsynta medelålders män (och kvinnor) som gått i LHS och röstar SD utan att fatta varför egentligen. Jag har personligen inget emot att man röstar SD men om man inte kommit underfund med varför mer än ”Det måste man, annars är man inte svensk” så visar det ju hur mycket tankekapacitet man äger. Dessa trångsynta medelålders människor har ynglat av sig till motor (traktor)buren ungdom som lever rövare överallt. Epa-traktorer och folkrace tycks vara de största intressena i byn. Några äldre är ofta ute och testar sina trimmade bilar och mc på all möjliga sätt och alla möjliga och omöjliga tider. Dessutom har flera av dessa blivit modernare än sina föräldrar på det viset att de inte nöjer sig med vodka och bira utan tar till andra preparat. Det förvånar mig inte om merparten av alla kommentarer här som liknar ”Kvinnor har fitta och män kuk! Punkt slut!” är skrivna av Tollarpsbor. Det är precis den typen av kommentarer man kan förvänta sig av dessa inskränkta, trångsynta och lågbildade människor.
Den enskilt största omsättningen av varuhandel är skrot. Och det är här Lundbergarna kommer in, stor släkt i bygden. Det finns ett par fullt legitima och seriösa handlare som ska bortses från i resonemanget men samtidigt en faslig massa småhandlare som ägnar sig åt handel åt det mer mörkare hållet. Någon har gjort en och annan volta pga dessa affärer, säkert också som målvakt åt någon annan. Men det är en annan historia. Lundbergarna skattar ungefär för en krona per tjänad tia. Så pengar finns det. Tro mig! Och så som det spekulerats i tråden om Emilias skulder så kunde hon fått hjälp 100 gånger om ifrån samtliga. Jag har svårt att se att hon stötts ut av släkten så pengar hade för henne aldrig varit ett bekymmer om hon bett om det. Möjligen kan trångsyntheten, som även finns hos Lundbergarna, gjort att hon inte fick hjälp med operationer. Dessa kan hon mycket väl blivit tvungen att fnaska sig till. Själva fnaskandet ska inte vara så utbrett som vissa vill göra gällande.
Jag minns första gången jag såg Emilia i full mundering. Oerhört vacker så jag blev knäsvag. Det enda minus var att hon kroppsligt var lite spenslig som en kille vilket i sammanhanget inte är konstigt. Hade hon fått fortsätta sin resa hade hon blivit top 10 av världens vackraste kvinnor. Och ja, alla trångsynta, hon var kvinna!
Det finns så mycket mer att säga om denna håla. Ställ frågor och jag besvarar efter bästa förmåga. Jag vågar inte spekulera kring gärningsman. Är faktiskt lite förvånad, trodde på RJ. Jag är nästan säker på att flera vet orsak däremot och kanske är inte AA ensam. Jag är heller inte säker på att vittnet inte vet vem som följde Emilia med cykel. Men där håller jag mig lite.
Trångsyntheten du beskriver, är väldigt påtaglig, i de små samhällena och byarna.
Och precis som du skriver är verkar folk hjärntvättade vad gäller SD. Inget kritiskt eller självständigt tänkande verkar anhängarna ha.
Vad gäller den nu anhållne, så undrar man ju, vad som hänt när han går till angrepp på en till synes harmlös motståndare. Det har varit väldigt tyst om hans sociala bakgrund, han bodde hemma med sina föräldrar, och bör ha gått hem för att tvätta bort spåren efter mordet.
Bör ha varit nån typ av kamp, där offret komma loss ur sin jacka, och idag rapporterar media att offret utsatts för svåra skador. Misshandlad o knivskuren?
Alltså borde även gärningsmannen ha spår efter kamp, överfallet kanske skedde vid pumphuset
hur långt ifrån bor GM-
var han tvungen att gå genom centrala Tollarp, för att komma hem?
Det var dagtid, och han borde ha blivit sedd när han skyndar fram mot hemmet.
Ingen som sett el sagt något om denne person, vid tidpunkten av E,s försvinnande?