2019-12-06, 18:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Den politiskt korrekta hobbydeyektiven har aldrig tänkt på att Emilias zigenarbakgrund kan ha något att göra med mordet? Eller sånt får man inte spekulera om ? Blir herrn kränkt?
Precis som tidigare - tilltala mig gärna med "frun" .. inget har ändrats på den fronten.

Nej, det är knappast hennes bakgrund i någon viss grupp som är orsak till mordet -- förutsatt att det inte handlar om ett mord med rasistiska förtecken givetvis.
Citera
2019-12-06, 19:00
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja du kan ha rätt, men hur stor kan en knarkskuld för eget bruk för Cannabis ligga på? Knappast så man slår ihjäl någon för den iaf, och aldrig får pengarna åter.
Den kriminella identiteten ligger isf närmare tillhands som du beskriver men att knacka bög gör ju inte att man skjuter i höjden som organiserad brottsling precis.

Nej jag TROR det handlar om något som hände mellan dessa två män och när den ena klarnade i huvudet och insåg att han syndat så valde han mellan att skämmas för resten av sitt liv, eller att slå ihjäl den enda som kunde spilla hans hemlighet för omvärlden.

Som gröngöling i kriminalitet måste man börja någonstans. De verkar ju köra den här maffiastilen. En annan dom visade att RJ & DT fått med sig en kille på promenad trots att killen anade att de skulle slå honom. Dessa wannabees vill in i den livsstilen där man tar en promenad med någon för att "snacka". Emilia strävar efter att vara en helt annan karaktär. Hon har sannerligen inget våldskapital eller fysisk styrka. Det är ett lätt byte för AA att "träna på" att hota någon. Sen har det gått för långt.

EDIT: Men din teori kan också stämma såklart.
Citera
2019-12-06, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis som tidigare - tilltala mig gärna med "frun" .. inget har ändrats på den fronten.

Nej, det är knappast hennes bakgrund i någon viss grupp som är orsak till mordet -- förutsatt att det inte handlar om ett mord med rasistiska förtecken givetvis.

Då tycker jag hen omedelbart ska kontakta de som handhar fallet då du verkar veta vad som hänt.
Citera
2019-12-06, 19:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Då tycker jag hen omedelbart ska kontakta de som handhar fallet då du verkar veta vad som hänt.
Det behövs nog inte -- ingen polis skulle dra slutsatsen att hon mördades för att hon var rom om det inte handlade om rasism.

Vilka personer som funnits runt henne och vilka kretsar hon umgåtts i kan vara delförklaringar -- däremot är hennes etnicitet inte förklaringen till något mord.
Citera
Avslutad
Zigenarefamiljer brukar knappast vara positiva till att deras feminina pojkar knullas i röven av brunstiga bögar eller suger av kåta araber m.m.

Är hedersmord helt uteslutet än? Om så, på vilka grunder?
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Så oviktig information. Skvalleraktigt att informera om familj/släkt och vänners yrken.
Vad släkten/familjen har för yrken - har ju inte ett dugg av vikt för det hemska som hänt E.

Sedan så OM någon har ett yrke som skulle vara att räkna som prekärt ( t ex polis och ett ärende kommer upp = brott, mord etc) så fråntas man arbetsuppgifter om att få vetskap om utredningen.

Det är standard inom polisen och jag vet det då jag har en familjemedlem i det yrket.

Det jag menar = den släktingen/vännen etc får INTE veta eller arbeta med utredningen av BO.

Jag tycker faktiskt det är intressant information. Tycker det är än märkligare att sökandet satte igång så ”sent” om det skulle gälla en anhörig till kollega, trodde det nästan var som om en kollega skulle bli drabbad - fullt ös direkt så att säga.
Citera
2019-12-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strangeland
Jag fick en dålig känsla redan när jag läste på Expressen att MGM var dömd för brott mot knivlagen.
Jag hoppas för Emilias skull att hon redan var död när hon hamnade i vattnet.
Tänk vad hemskt om hon bara var svårt knivskuren och inte kunde ta sig upp och drunknade.

Visste inte om han var dömd för det innan. Då är det säkert möjligt han har använt kniv under dådet. Hemskt!
Citera
2019-12-06, 19:08
Medlem
Frågar återigen , har det kommit fram någon tidpunkt för dödsfallet?
Citera
2019-12-06, 19:16
Medlem
Citat:
Förlåt min icke pk.

Var Emilia något av följande:

Tattare
Zigenare
Rom
Resande

?

Ber om ursäkt till alla jag just kränkte

Tattare
Citera
2019-12-06, 19:17
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Nej ingen exakt tidpunkt!
Citera
2019-12-06, 19:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Nån gång mellan den 22/11 och 2/12.
Citera
2019-12-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det som rapas sida upp och ned är väl transgrejen?

För övrigt mycket märkligt att transgrejen överskuggar MGM. Ingen snokar som brukligt på saker om honom.
Rätt - misstänkt gärningsman, han tillhör på nåt vis de heliga korna..hans kamrater skriver uppenbarligen här i tråden.
Det är väldigt tyst om denne kuf misstänkt mördare och inte helt oskyldig bybo..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in