Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Ja mener du at GM har lagt opp til at forsvinningen av AEH skulle ligne kidnappingene i Bergen i 2015?
For eksempel ... "
dratt inn i en bil" ..?
Om DNA-matchen i Osen/Slengesol-sakene:
Nei men går dette an da. Hva er det egentlig Dagbladet skriver her, at en delvis DNA fra Osen-saken ble koblet sammen med DNA fra Slengesol-saken..?
Nei, dette skjønner jeg ikke.
Hvis DNA-et fra Slengesol-saken var fullstendig, kunne politiet har sjekket profilen med utenlandske politi-myndigheter mye tidligere. Eller, var det slik at selve DNA-testingen ble utført lang tid senere, kanskje etter at politiet fikk delprofilen fra Osen-saken.
Vet ikke hva som har skjedd her. Bergens-politiet. De gjør mye rart der borte. Dessverre.
Edit: Men Bergenspolitiet er tydeligvis gode på å sikre beviser for eventuell DNA. Det skal de ha.
https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-spor-i-utlandet/71892375
Kanskje forskjellen rett og slett var at Osen var rik, og at Slengesol ikke var det?
Man skal ikke kimse av akkurat denne faktoren, og jeg mistenker at det er slike eller lignende faktorer som spiller inn i denne saken også. (Bare se hvordan NAV kunne rævkjøre sine klienter, det er jo fordi de som ble rammet i hovedsak ikke var ressurssterke i utgangspunktet)
Folk som har eller setter opp et formidabelt ytre får både bedre service og blir behandlet med silkehansker når de kommer opp i situasjoner.
Og i denne saken VET politiet at de vil møte formidabel motstand, hvis de skulle gå etter ektemannen, både i form av penger, makt og innflytelse, derfor gjør de seg ekstra flid med å krysse sine t'er og dotte sine i'er, for å låne et uttrykk, i mye større grad enn de ville gjort med noen andre mistenkte gjerningsmenn.
Edit: Hvis jeg husker riktig så mener jeg også å ha lest at politiet faktisk ikke trodde helt på Slengesol og mente at han ikke var et tilfeldig offer, selv om alt tyder på at han var det.
Man skal tydeligvis passe seg for å bli utsatt for vold, slik at man ikke skal bli beskyldt for å ha invitert til det selv, av politiet til og med....