2019-12-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette har jeg ingen kilde på, men ryktene skal ha det til at hun hadde en avtale om å møte en av døtrene senere på dagen.

Når mor ikke dukket opp til avtalen og ikke svarte på telefonen ringte datteren til far som var på jobb, han prøvde også å ringe flere ganger uten å få svar, så dro han tidlig hjem fordi de/han ble bekymret.

Takker. Da stemmer bildet bedre.
Datteren bor i nærheten. Det er altså flere som kan komme innom på kort varsel. Elektriker bor i Sloraveien 10, datteren og ektemann er ca. 10 min unna. Flaks eller overvåkning av telefonen?
Citera
2019-12-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Datteren bor i nærheten. Det er altså flere som kan komme innom på kort varsel. Elektriker bor i Sloraveien 10, datteren og ektemann er ca. 10 min unna. Flaks eller overvåkning av telefonen?
Alt ble nøye planlagt tror jeg, og jeg har ingen tro på at GM satset på å ha flaks. Også datoen for utførelsen av forbrytelsen kan ha vært planlagt lenge. Hadde GM slått til den 25. oktober eller få dager før den 25., så hadde det vært flere mulige vitner nært Hagens hus: Den naboen som hadde utsikt til Hagens hus fra sin veranda, reiste bort den 25. Den 25. ble arbeidet på huset til Hagen sluttført, og i ukene forut hadde dette arbeidet foregått.

Citat:
Sist gang Letvik traff henne var 25. oktober. Han var i ferd med å sette seg i bilen for å kjøre til hytta da hun kom gående med den nye valpen sin og ropte på Letvik.
https://www.dagbladet.no/nyheter/da-naboen-sa-varebilen-ble-han-urolig-sa-ringte-politiet/70640649

Citat:
Arbeidere som drev vedlikehold på taket til familien Hagens hus i Lørenskog i forkant av den mulige bortføringen. Arbeiderne sluttførte arbeidet 25. oktober.
https://www.aftenposten.no/norge/i/L0zW09/nrk-takarbeidere-kalt-inn-til-avhoer-i-forsvinningssak
Citera
2019-12-05, 16:20
Medlem
Citat:
Dro TH hjem fordi han var bekymret for sin kone? Var dette kun grunnet ubesvarte anrop, eller skulle hun vært et sted og ikke dukket opp?
"Ifølge VGs opplysninger ringer flere familiemedlemmer Anne-Elisabeth Hagen denne formiddagen uten å få svar."
Hvis det var mange ubesvarte anrop tenker jeg i retningen at hun ikke dukket opp til et avtalt møte, og at det vekket ekstra stor bekymring.
De var på teater kvelden før, kanskje ble telefonen skrudd på lydløs, og hun glemte å skru lyden på igjen etterpå?
Slik kan det ha vært! Hvis telefonen ble stilt på lydløs kvelden før og lyden ikke ble slått på igjen, besvarte AE kanskje ingen anrop i en lang periode (inkl kvelden før og på morgenen og formiddagen den 31.)?

Hvis den telefoniske kontakten (den 31. i forkant av 9:14-samtalen) som var mellom AE's telefon og en eller flere andres telefon(er) var tekstmeldinger og ikke samtaler, kan politiet da vite sikkert at det var AE som skrev de eventuelle tekstmeldingene?
Citat:
VG er også kjent med at Anne-Elisabeth Hagen skal ha vært i telefonisk kontakt med ett eller flere familiemedlemmer denne dagen. Men om det var noen av disse som sist snakket med henne, er ikke kjent.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEov95/telefonsamtale-sentral-i-etterforskningen-skal-vaere-siste-sikre-livstegn
Senast redigerad av POlROT 2019-12-05 kl. 16:33.
Citera
2019-12-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Jeg ser for meg at det første politiet ville gjøre i forbindelse med et slikt samarbeid, er å finne AEH. Og et funn av AEH, levende eller død, ville de neppe ha noen grunn til å ikke publisere.

Jo men det er ikke sikkert det eksisterer levninger lenger, eller at de er umulige å finne hvis hun er dumpet i havet.
Citera
2019-12-05, 16:50
Medlem
Jeg kom på et annet dumpingsted som kanskje kunne ha vært aktuelt og som er bare 5 minutters kjøretur fra teateret og det kan være fra brua til Ulvøa, Ormøya eller Malmøya.
Da er AE i så fall dumpet i oslofjorden.
Senast redigerad av Gassa 2019-12-05 kl. 17:11.
Citera
2019-12-05, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg tenker at hvis futurum-mennene og fiskerne med telelinse har med forbrytelsen å gjøre, så visste de ikke hvilken forbrytelse det var. De kan ev ha fått i oppdrag å befinne seg på de stedene på avtalte tidspunkt.
Jeg tror ikke at noen av de mennene er GM, fordi ingen GM er så dumme at de lar seg bli observert (Futurum-mennene observert av kamera ved Futurumbygget og fiskerne observert av mennesker ved Langvannet) mens de spionerer. Man kan vel spionere uten å bli observert ved bruk av droner?

På begge disse stedene var det ofte mye folk som spaserte på morgenene også, leste jeg. Så sannsynligheten for å bli observert var 100%.

Citat:
Veien forbi Futurum-bygget er en gjennomgangsåre om morgenen og ettermiddagen, når gående og syklister er på vei til og fra jobb.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEov95/telefonsamtale-sentral-i-etterforskningen-skal-vaere-siste-sikre-livstegn
Mange kan ha observert de to mennene den morgenen.
Citera
2019-12-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Helt håpløst er det nok ikke.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAO7jm/loerenskog-forsvinningen-kan-ha-avsloert-dna-profilen-til-ukjent-gjerningsperson
Citat:
En ukjent DNA-profil vil ikke finnes i spor- eller DNA-registrene til Kripos . Det betyr at den personen DNA-et tilhører ikke har en kriminell bakgrunn som gjør at vedkommende er blitt registrert i disse registrene.
Enig! Og hvis politiet bare søker bredt nok, så finner de nok ut hvem sitt DNA det er.
De har kanskje allerede funnet ut hvem sitt DNA det er?
Citera
2019-12-05, 20:18
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Tvillingkort?
Citera
2019-12-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Tvillingkort?
Det vil vel kunne spores hvem sin telefon som ev har benyttet et tvillingkort, hvis jeg husker rett det en annen bruker skrev om dette.
Citera
2019-12-05, 20:28
Medlem
Citat:
Det vil vel kunne spores hvem sin telefon som ev har benyttet et tvillingkort, hvis jeg husker rett det en annen bruker skrev om dette.

Korrekt.
Citera
2019-12-05, 21:38
Medlem
Citat:

Leste et sted at det finnes «spygadgets». En som hadde overvåket kjæresten sin mobil. Men det er vel noe som vil kunne spores.
Citera
2019-12-05, 22:23
Medlem
Legger inn nytt om etterforskningen av kidnappingene i Bergen i 2015.

Det er Off Topic, men har allikevel relevans for denne tråden, synes jeg.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in