2019-12-06, 18:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
http://omni.se/a/EWk8BA

Blodspår i mgm2:s bostad.

Inte konstigt dom sitter inlåsta då. Det var väl detta som fattades förra svängen, när han satt anhållen någon timme bara.
Citera
2019-12-06, 18:17
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Kan bli flera som får skaka galler. Jippie!

Du menar, gratis hotellvistelse och vi betalar? Jag ser hellre att folk med tydligt utomlandsursprung helt sonika skickas hem igen. Det måste ju ändå vara ett värre straff än att få leva här, så många som verkar galet ivriga att få göra just det ...

För de som tillhör "här" och ska skaka galler i det här landet borde gälla att ta bort vänsterstyret över fängelser. Gör om dom till nåt att undvika, snarare än en dröm för fattiga och bostadslösa.
Citera
2019-12-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nån som kan namnet på kusinen.

L*nko R*bin k*rdo *a*o*u
Citera
2019-12-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Polisen vet nog ungefär hur det gått till då, hon har blivit mördad hos pojkvännen sen har hon körts till pojkvännens pappa och styckats där.

Nåt sånt - eller så har han försökt stycka henne själv, klarade det inte (de har hittat blod i hans lägenhet tror jag), ringde pappan. Antingen styckades hon i Ahmeds lägenhet och därefter forslades iväg i säckar eller så tog de med sig henne mer eller mindre hel, men med styckskador, då Ahmed påbörjade arbetet, men slutförde det inte.
Detta brott är vidrigt. Jag begriper inte hur killar funkar nuförtiden. Vad är det för fel på dom?

Tror inte hon styckats i pappans lägenhet. Då han har flera inneboende där.

Det kanske är att tänka "svenskt" att utgå ifrån att folk bor där de är skrivna? Det är väl inte säkert att de ens satt sin fot på adressen bara för att de är skrivna där?
Citera
2019-12-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Är väldigt olika det där.

Dom flesta jag vet som är kurder bär inte slöja eller något sånt täckande.
Citera
2019-12-06, 18:20
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Vi vet ju inte om det är pappan. Vi spekulerar ju bara!
Men källan till dit påstående att det står i tidningen att det inte är hos pappan de gör husrannsakan! Det finns liksom flera olika tidningar...
AB skriver att det görs HR i ”vissa bostäder”, och att det skett hos pappan idag, mer vill polisen inte säga
Citera
2019-12-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Du menar, gratis hotellvistelse och vi betalar? Jag ser hellre att folk med tydligt utomlandsursprung helt sonika skickas hem igen. Det måste ju ändå vara ett värre straff än att få leva här, så många som verkar galet ivriga att få göra just det ...

För de som tillhör "här" och ska skaka galler i det här landet borde gälla att ta bort vänsterstyret över fängelser. Gör om dom till nåt att undvika, snarare än en dröm för fattiga och bostadslösa.

Det där är ju en helt annan diskussion.
Citera
2019-12-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Dom flesta jag vet som är kurder bär inte slöja eller något sånt täckande.

Samma här, men det finns de som gör det. De flesta är dock äldre. Så de har det nog "med sig" så att säga.
Citera
2019-12-06, 18:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
http://omni.se/a/EWk8BA

Blodspår i mgm2:s bostad.

Blodspår där?

Frun och övriga boende, vad vet de?
Man kan väl inte släpa in en död person mitt i natten utan att någon märker det i ett så litet hus?
Eller är det blodrester från att ha flyttat kroppen, från mgm bostad in i bilen. Kläder som blivit nerblodade?

Tredje personen, kan det ändå vara frun?
Men den personen ska vara misstänkt för brott mot griftefriden. Det behöver inte betyda styckning iofs. Men det känns som att den tredje personen inte är modern.
Citera
2019-12-06, 18:25
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Hogstorp borde vara stället man har HR hos 3e personen!

Då fick jag en tanke?

Någon sa tidigare Orust!

Hogstorp och bakvägen till Orust måste ju helt klart ses över!

Inga bilar på nattetid och flertalet sjöar att dumpa på längs vägen mot Rotviksbro och vidare mot Orust!

Vad tror ni?
De har häromdagen gjort en större insats vid en bilskrot på Orust, Vräland. Sannolikt där en bil beslagtagits - min spekulation. Hogstorp ligger norr om Uddevalla, E6 mot Munkedal. Där bor en person vars bilnummer lagts ut här i tråden såsom ”misstänkt mercedes”. Från Hogstorp finns ingen ”bakväg till Orust
Edit: ah fattar nu du menar över Skredsvik! Ok det kan vara intressant!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Men källan till dit påstående att det står i tidningen att det inte är hos pappan de gör husrannsakan! Det finns liksom flera olika tidningar...
AB skriver att det görs HR i ”vissa bostäder”, och att det skett hos pappan idag, mer vill polisen inte säga

Står inte i en enda tidning att det är pappan!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Står ju i tidningen att husrannsakan sker på annan plats än hos mgm/pappan .
Det gjorde en faktiskt ytterligare en husrannsakan idag hos den som var först anhållen. Om det nu är pappan. De gjorde säkert hos den anhållne nr 2 också. De har en del att pyssla med nu. Och nu är det nog nagelfaring i dess rätta bemärkelse - jag talar millimetrar. Inget kommer missas. Och har man hanterat Wilma nånstans så lär det finnas NÅGOT de hittar. Jag tvivlar inte ett dugg på teknikerna. Alla känner allvaret i situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in