2019-12-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undra-om
Dessa bilder är inte från pappans hus och gata, där är det inte nyasfalterat, ingen sån brevlåda samt ingen avspärrningar eller aktivitet alls...
De är någon annanstans, hos den 3 e personen, vem kan det vara? Få fram en adress så kan jag kika om det är i Uddevalla.
Stämmer, pappan har en röd brevlåda. Det finns ingen svart brevlåda som är monterad ovanpå muren på Friarleksvägen.
Citera
2019-12-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Källa?

Vi vet ju inte om det är pappan. Vi spekulerar ju bara!
Citera
2019-12-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beskow
Stämmer, pappan har en röd brevlåda. Det finns ingen svart brevlåda som är monterad ovanpå muren på Friarleksvägen.

kan du åka och ta kort på den röda brevlådan eller grundar du det på en bild på steetmap? den är från 2011.. själv köpte vi en ny låda sen googel va här och fota.. så.. källa och bevis..
Citera
2019-12-06, 17:50
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Står ju i tidningen att husrannsakan sker på annan plats än hos mgm/pappan .
SRVäst i morse:
”...Polisen genomför en husrannsakan hos den man i 40-årsåldern, som är anhållen misstänkt för brott som har anknytning till mordet på Wilma Andersson.
Mannen har tidigare varit misstänkt för skyddande av brottsling, och på torsdagen anhölls han på nytt....”
Alltså hemma hos pappan. Därmed inte sagt att de inte gjort fler HR idag.
Citera
2019-12-06, 17:52
Medlem
En teori...

Wilma har kommit hem till T .
(Både W & T var ju tydligen väldigt svartsjuka)
Där har det ballat ur fullständigt , Han har haft ihjäl henne .
Han grips av panik.
Kusinen kommer till Uddevalla och hjälper honom stycka kroppen. ( Eller så var redan kusinen på besök i Uddevalla. )
Kusinen har ju setts i Uddevalla på den troliga morddagen & efter.
Pappan blandas in då kroppen skall forslas bort.
Han hjälper sedan T & kusinen att städa upp röran.

Jag tror inte fallet är svårare än så.

Men det jag vet är att det är flera som sitter på sanningen & garanterat kan sätta tid & plats .Men inte vågar pga vedergällning.
Citera
2019-12-06, 17:54
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/västsverige/uppgifter-polisens-fynd-i-wilma-utredningen-blodspår-1.21223924

Lite mer detaljer nu... Blodspår i lägenhet och MGM2:s bil..
Citera
2019-12-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Men det jag vet är att det är flera som sitter på sanningen & garanterat kan sätta tid & plats .Men inte vågar pga vedergällning.
Du vet? Intressant
Citera
2019-12-06, 17:57
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
En teori...

Wilma har kommit hem till T .
(Både W & T var ju tydligen väldigt svartsjuka)
Där har det ballat ur fullständigt , Han har haft ihjäl henne .
Han grips av panik.
Kusinen kommer till Uddevalla och hjälper honom stycka kroppen. ( Eller så var redan kusinen på besök i Uddevalla. )
Kusinen har ju setts i Uddevalla på den troliga morddagen & efter.
Pappan blandas in då kroppen skall forslas bort.
Han hjälper sedan T & kusinen att städa upp röran.

Jag tror inte fallet är svårare än så.

SRVäst Publicerat onsdag 4 december kl 11.02
”Mannen är i nuläget misstänkt för mord, men åklagaren säger att det också finns möjlighet att mannen kan bli misstänkt för ytterligare brott längre fram. Polisen har hittat en kroppsdel som kan innebära att hennes kropp har skändats, vilket gör att mannen också kan komma att misstänktas för brott mot griftefriden.”
Använder de begreppet skända om styckning? Att det ärbrott mot griftefrid är så klart, men skända låter mer speciellt? Sexuellt?
Citera
2019-12-06, 17:57
Medlem
Hogstorp borde vara stället man har HR hos 3e personen!

Då fick jag en tanke?

Någon sa tidigare Orust!

Hogstorp och bakvägen till Orust måste ju helt klart ses över!

Inga bilar på nattetid och flertalet sjöar att dumpa på längs vägen mot Rotviksbro och vidare mot Orust!

Vad tror ni?
Citera
2019-12-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Du vet? Intressant

Folk kan aldrig hålla truten i Uddevalla.

Ta bara trippelmordet, så många som visste exakt vem & varför. Tillslut gick folk till polisen & berättade. Men det tog sin tid.
Citera
2019-12-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Har tänkt lite på att W hade bra kontakt med MGMs pappa. Vad hade dom för gemensamma angelägenheter att prata om? Pappan har visst antytt att han på sista tiden tyckt sig se en mörkare sida i MGMs psyke. Kan det vara något liknande som observerats under Häktningen av personalen? Något konstigt? Som tidigare påpekats i tråden så är det vanligt att mentala sjukdomar utbryter i MGMs ålder. Kanske att W också hade fått vibbar av onormalt beteende av Mgm och önskade därför avsluta förhållandet? Kanske hade W och pappan tillsammans funderingar om detta och behov av att träffas och prata. Speciellt då W. Men det här är bara en fundering och behöver ju inte alls stämma.
Ja det har man ju funderat över och det enda man kan komma på är att dom pratade kring Wilmas relation med MGM efter olika bråk. Några andra gemensamma intressen kan jag knappast tänka mig. Råd och tips i relationer från denna pappa kan knappast ha varit de bästa, svåra att leva upp till för en svensk tjej. Ensam verkade hon ju vara då hon söker sig till honom och inte en nära vän eller systern. Sen är det ju bara faderns ord här tror jag, hon kanske aldrig varit hemma hos honom ensam och det hela är bara att få ting att se bättre ut. Han kanske hämtade henne hos andra eller på stan efter bråk och bara körde hem henne. Vem vet, han kanske ledsnade denna sista gång.

MGM verkar ju ha fungerat normalt innan. Vad Wilmas föräldrar anser ska man nog ta med en nypa salt då dom lät henne bo där. Hon borde ha bott hemma eller haft studentboende. Det är ju inte meningen att ansvaret för en minderårig ska ges till en 22-årig kurd.

Jag tror snarare att han bröt ihop efter att ha fått information om styckningen och kroppsdelen. Jag tror inte han gjorde den biten och det blev nog för mycket, han kanske angav vilka som hjälp honom och det är det polisen nu måste kontrollera.

Men visst kan det väl finns psykisk sjukdom i bakgrunden hos MGM, om inte så är den som styckat inte riktigt frisk i huvudet för det är ganska onödigt för någon som inte är skyldig till själva mordet kan man tycka.

Mycket kansken och spekulation här naturligtvis då lite kommer ut.
Citera
2019-12-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
https://www.gp.se/nyheter/västsverige/uppgifter-polisens-fynd-i-wilma-utredningen-blodspår-1.21223924

Lite mer detaljer nu... Blodspår i lägenhet och MGM2:s bil..

Uppgifter till tidningen som inte är bekräftade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in