Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Har tänkt lite på att W hade bra kontakt med MGMs pappa. Vad hade dom för gemensamma angelägenheter att prata om? Pappan har visst antytt att han på sista tiden tyckt sig se en mörkare sida i MGMs psyke. Kan det vara något liknande som observerats under Häktningen av personalen? Något konstigt? Som tidigare påpekats i tråden så är det vanligt att mentala sjukdomar utbryter i MGMs ålder. Kanske att W också hade fått vibbar av onormalt beteende av Mgm och önskade därför avsluta förhållandet? Kanske hade W och pappan tillsammans funderingar om detta och behov av att träffas och prata. Speciellt då W. Men det här är bara en fundering och behöver ju inte alls stämma.
Ja det har man ju funderat över och det enda man kan komma på är att dom pratade kring Wilmas relation med MGM efter olika bråk. Några andra gemensamma intressen kan jag knappast tänka mig. Råd och tips i relationer från denna pappa kan knappast ha varit de bästa, svåra att leva upp till för en svensk tjej. Ensam verkade hon ju vara då hon söker sig till honom och inte en nära vän eller systern. Sen är det ju bara faderns ord här tror jag, hon kanske aldrig varit hemma hos honom ensam och det hela är bara att få ting att se bättre ut. Han kanske hämtade henne hos andra eller på stan efter bråk och bara körde hem henne. Vem vet, han kanske ledsnade denna sista gång.
MGM verkar ju ha fungerat normalt innan. Vad Wilmas föräldrar anser ska man nog ta med en nypa salt då dom lät henne bo där. Hon borde ha bott hemma eller haft studentboende. Det är ju inte meningen att ansvaret för en minderårig ska ges till en 22-årig kurd.
Jag tror snarare att han bröt ihop efter att ha fått information om styckningen och kroppsdelen. Jag tror inte han gjorde den biten och det blev nog för mycket, han kanske angav vilka som hjälp honom och det är det polisen nu måste kontrollera.
Men visst kan det väl finns psykisk sjukdom i bakgrunden hos MGM, om inte så är den som styckat inte riktigt frisk i huvudet för det är ganska onödigt för någon som inte är skyldig till själva mordet kan man tycka.
Mycket kansken och spekulation här naturligtvis då lite kommer ut.