2019-12-06, 15:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
"Enligt uppgifter"... Vad är det för uppgifter, varifrån kommer de?

Får du väl fråga journalisten på GP om. Fast varför skulle de röja en källa...
Citera
2019-12-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Skulle inte förvåna mig om det är pappan eller någon annan manlig släkting som är skyldig. Ska man förvånas över nåt i det här egentligen? Känns redan tillräckligt sjukt som det är.

Det tror inte jag. Utredarna som sitter med information verkar inte heller anse detta.

Det är nog sonen som är ensam mördare i detta.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2019-12-06 kl. 15:57. Anledning: Fel
Citera
2019-12-06, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llmm
Samtidigt som sökandet efter Wilma pågår har en rad fynd gjorts i skogsområdena.

– Vi har hittat rätt många plånböcker, körkort och bankkort.

Polisen utesluter därför inte att man kan hitta saker som har anknytning till andra ouppklarade fall – däribland två män som varit försvunna i trakten sedan hösten 2008.

Så uppenbarligen måste det finnas en dumpningsplats som är känt för vissa. Jag tror inte att alla i hela Uddevalla "tappat" sina plånböcker och id kort och bank kort på samma lilla skogsplats.

Så 2008 var "pojkvännen" 11 år gammal och kunde inte ens veta om att denna platsen fanns. Vem visste detta? Uppenbarligen någon nära pojkvännen

Det är saker funnet spritt över hela Uddevalla. Så det är inte en spec dumpningsplats.
Citera
2019-12-06, 15:58
Medlem
Sonen är mördaren, styckaren är farsan och den mystiska tredje personen
Citera
2019-12-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Fadern äger alltså tre bilar. En svart Ford Kuga, en röd Ford focus, samt en Audi.
På Google street view står det en röd focus bakom MGM’s hus på pl 21, vilket får mig att tro att den bilen används av MGM.

Mercan har jag ingen aning om

Den röda Focusen som du ser på bilderna på googlemaps ifrån baksidan av MGM:s lägenhet har ingen relevans i detta. Bilden är för gammal.
Bilden är tagen 2010, google tog bara nya bilder från April i år på framsidan av MGM:s hus.
På bilderna från 2019 kan skymtas en svart Ford på baksidan byggnaden, troligen en Fiesta, inte en Kuga.
Den ser dock ut att stå på P plats 22.

Tyvärr kan vi inte sluta oss till att han haft tillgång till en röd focus baserat på en 9 år gammal bild.
Citera
2019-12-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dom kan ju svamla på rätt bra för att slippa svara, lite avledande.
Tyckte han svamlade även i intervjun om att T befannn sig på rättspsyk.

Sen tvivlar jag inte på att SR publicerar korrekta uppgifter. De har kanske bra kontakter

” Även en tredje person anhölls på torsdagen för brott som har anknytning mordet på Wilma, och enligt uppgift till DN ska den personen vara misstänkt för skyddande av brottslig och brott på griftefriden.”

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7361493

Han är på rättspsyk, har framgått i (om)häktningsframställningen. Han mår väl inte så gott kan man tro...
Citera
2019-12-06, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Jag är inte raketforskare, men ändå såpass kunnig att jag med lätthet förstår att reningsverket knappast är rätt instans att kontakta för att dra lite tops i ett avloppsrör i ett lägenhetshus. Dom har inget med dom rören att göra. Det är i så fall eventuellt hyresvärd/förvaltare som bör ha ett finger med i spelet. Men så kan nog polisens tekniker själva öppna en renslucka och kika efter om man nu tror att man kan hitta spår nere i rörstammarna.

Och nä, allt sådant du rapar upp är nog bortsköljt sedan länge.
Det fastnar nästan alltid blodspår i vattenlåset på baksidan och i fogar på badkarsröret och runt vattenstsmmen, även under kantlisten i våtrumsmattan och baksidan på duschkabin och badkar. Det finns kända fall man kan jämföra med och få en om inte helt säker så iallafall relativt säker skattning av vad som hänt, stor skillnad på "jag skar mig när jag rakade mig" varianten på ursäkt mot "jag blev styckad i badkaret alternativet"
Citera
2019-12-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
ja du och flera andra med ny-reggade konto säger detta varför tror ni detta? vet ni nåt?
börjar tro på den teorin själv mer och mer..

Vet inget alls utan har bara trott det från början. Tror inte pappan respekterat henne som sin sons blivande...
Citera
2019-12-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Man undrar om det bergsturkiska lismandet kommer fortsätta eller om den delen nu är passerad för pappan?

Sedan är man lite fascinerad över nivån på styvmamman, hissen verkar inte nå hela vägen upp till skybaren där om man säger så.

Bra att snaran dras åt, nu hoppas vi på att resten av kroppen ska hittas. Imponerande sökarbete måste man säga.

Vila i frid W

Intressant. Vad baserar du din syn på styvmamman på? Nåt särskilt?

Nån som vet var tösens biologiska mamma är? Hon har inte alls figurerat i media, vad jag vet.
Citera
2019-12-06, 16:16
Medlem
EggBoxJuans avatar
Om det nu är sonen, pappan och mamman eller en ev farbror som varit inblandade måste det vara sällsynt i svensk historia.
I vilka vidriga kulturer finner man sjuka människor utan samvete som hjälper sina barn att dölja sånt här?
Citera
2019-12-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Om det nu är sonen, pappan och mamman eller en ev farbror som varit inblandade måste det vara sällsynt i svensk historia.
I vilka vidriga kulturer finner man sjuka människor utan samvete som hjälper sina barn att dölja sånt här?
Den kurdiska hedersmordskulturen
Citera
2019-12-06, 16:21
Medlem
monocerotiss avatar
https://www.instagram.com/p/B5vDZQrK6ix/?igshid=1jbs6ihszg7gr
Polisen genomför nu en HR hos 44åringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto